Bekijk resultaten enquête: In welke supermarkt doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Aldi

30 24,59%
  • Albert Heijn

39 31,97%
  • Carrefour

31 25,41%
  • Colruyt

69 56,56%
  • Delhaize

41 33,61%
  • Lidl

27 22,13%
  • OKay

6 4,92%
  • Spar

7 5,74%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

iTrader
    3 (100%)
    Jah als je ga beginnen te vergelijken met winkels over de grens en 100 km verder dan komen we er niet hé.

Auchan is op een uurtje van mij en is spotgoedkoop met water en dergelijke. Als je je koffer vult haal je het er wel uit en kan goedkoopste Belgische winkel nooit aan tippen.
    Idem voor ASDA in Engeland : bv promo's van wasmiddel = 3 wasmiddel voor prijs van 1 hier in België.
    Wij gaan meerdere keren per jaar naar daar en halen dat eruit door koffer te vullen.

Maar het is dan geen eerlijke vergelijking meer hé.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De Belg is inderdaad een huismus. Als ik vraag aan mensen: je doet boodschappen en die kosten 200 euro. Maar 50km verder kosten exact dezelfde produkten 100 euro. Zou je dan opteren naar die andere winkel te gaan?

Ik heb ooit de proef op de som genomen en erg verrassend antwoordde maar liefst 90 procent NEE.

Idem met een woning. Dan is het zelfs nog veel extremer hoor. Een collega woont in het stad. Het kostte hem 500k euro!!! Ik zei hem: diezelfde woning kost net buiten het stad 300k dan kan je toch beter daar wonen?

Het antwoord was doodleuk: NO WAY.

Terwijl hij nu de tram neemt en er ook nog 15 minuten doet om naar zijn werk te geraken. Zelfs tijdens file langs de goeie kant van het stad is het maar 40 minuutjes met de trein.

Toch is 25min minder tijd om op zijn werk te geraken meer waard dan 200k euro voor hem. En hij is helemaal de enige niet. Juist in tegendeel.

Maar het gaat niet alleen daarom natuurlijk. Winkels, de apotheker etc zijn ook gemiddeld dan dichterbij natuurlijk ..

iTrader
    0
    Mijn ouders gingen vroeger naar auchan, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Sowieso dat Frans is al niets voor mij. Die winkel ligt eigenlijk vrij dichtbij. Maar op de parking heeft 15 jaar geleden mijn ouder ooit eens getuut naar een vreemdeling in een kamionet die rare toeren haalt. Die vent stapte geirriteerd uit de auto en heeft gewoon de ruit ingeslagen van onze auto. Mensen die het gezien hadden gebaarden allemaal dat er niets was gebeurd, want het was een vreemdeling en ze hadden schrik van die vent. Die vent heeft dan zeker nog een discussie voor 30 min lang met mijn ouders gehouden, en een parkeerwachter daar op de auchan. Ik weet het allemaal niet meer goed, want ik was 7 ofzo. Maar plezant is anders. Allez ja, het is een buurt vol marginalen. mij zien ze daar niet. Die voorsteden van Lille zijn altijd avoid - avoid - avoid (tourcoing, roubaix en al die steden daar). Sindsdien zijn ze niet meer gegaan, en ik ga ook nooit gaan, ook al is het daar 3 keer goedkoper dan hier (maakt mij niet uit).

Daarnaast, franse huismerken. Tja, neen. Liefst niet.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 14 februari 2019 om 11:54

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Over het algemeen Delhaize, want de winkel is op wandelafstand van thuis. Wij gaan minstens om de 2 dagen naar de winkel voor verse producten & kleine benodigdheden, ik ga echt niet iedere keer speciaal omrijden als er een winkel achter de hoek ligt. Regelmatig doen we grote inkopen via Collect&Go, te gemakkelijk - nog geen 5 minuten binnen & is maar 10minuten van huis. 1 tot 2 per jaar rij ik tot aan de Lidl om daar vloeibaar/poeder wasmiddel, wasverzachter en vaatwastabletten te kopen. Dan koop ik genoeg zodat we minstens een paar maanden verder kunnen.

Verder komen we wel eens sporadisch in de Makro of Carrefour hypermarkt om te winkelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ga eens naar de Collruyt in Lier? En ga dan eens shoppen in de Colruyt in Anderlecht. Dat scheelt dus echt veel sé Die van lier is echt veel goedkoper. En dan spreek ik niet over 20% of zo, sommige artikels (identiek dezelfde!) zijn soms doodleuk DUBBEL IN PRIJS (Geen gezever)

Geen concurrentie? Dan kan de Colruyt echt gewoon pokkeduur zijn. Veel concurrentie? Dan is Colruyt een prijsbreker. Dus je moet echt opletten daarmee! Mensen die zeggen dat de Colruyt altijd goedkoper is = totaal fout.

Ik spreek natuurlijk over extremen in het voorbeeld van de Colruyt en ik zeg niet dat je er op moet blindstaren, maar nooit de prijzen vergelijken kan je dus worst case, effectief honderden euro's extra kosten per jaar hoor voor exact dezelfde voeding
    Prijzen worden dan ook per regio bekeken, niet over het hele land. Colruyt eikt hun prijzen dan ook met de regio. Dat doen andere winkels trouwens ook. ;-)
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 14 februari 2019 om 12:04
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0

iTrader
    0
    Welke room kopen jullie eigenlijk en waar? (want boni wil ik niet langer meer kopen wegens de verpakking waar ik me aan erger).

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Welke room kopen jullie eigenlijk en waar? (want boni wil ik niet langer meer kopen wegens de verpakking waar ik me aan erger).
    Wat is daar mis mee? Is toch maar een flesje?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Die van de AH pak ik meestal of anders die van Campina in zo'n pack met 2 klein flesjes.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Kartonnen busje? Wat is daar mis mee?

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Colruyt als we door de week es iets nodig hebben. Is vlakbij.

Maar wij kopen meestal in het groot in bij Auchan. En occasioneel es bij Rewe in Duitsland.

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Delhaize vooral omdat die als enige nog open is als ik 's avonds thuiskom. Maar ze hebben daar ook het beste vlees imo. En uiteindelijk ben ik daar redelijk tevreden prijs/kwaliteit/aanbod.
    Bij Lidl ga ik vooral drank halen. En bij den Aldi kom ik het liefst voor de diepvriesproducten en de Moussaka

Ik zou wel vaker naar Aldi gaan als die na 19u nog open zou zijn. Afstand is bij mij geen factor. Alle supermarkten liggen in een radius van een km bij mij. Een Colruyt is hier niet, en ik ga er ook niet speciaal voor naar een andere gemeente rijden.

Edit: Ik lieg, Lidl is ook langer open, maar voor beleg e.d. ga ik liefst naar Delhaize.

Ivan4you's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Delhaize werkt toch samen met buurtslagers voor hun vlees he?Allez ik zie daar toch soms ne camion van buurtslagers staan.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De Belg is inderdaad een huismus. Als ik vraag aan mensen: je doet boodschappen en die kosten 200 euro. Maar 50km verder kosten exact dezelfde produkten 100 euro. Zou je dan opteren naar die andere winkel te gaan?

Ik heb ooit de proef op de som genomen en erg verrassend antwoordde maar liefst 90 procent NEE.

Idem met een woning. Dan is het zelfs nog veel extremer hoor. Een collega woont in het stad. Het kostte hem 500k euro!!! Ik zei hem: diezelfde woning kost net buiten het stad 300k dan kan je toch beter daar wonen?

Terwijl hij nu de tram neemt en er ook nog 15 minuten doet om naar zijn werk te geraken. Zelfs tijdens file langs de goeie kant van het stad is het maar 40 minuutjes met de trein.

Toch is 25min minder tijd om op zijn werk te geraken meer waard dan 200k euro voor hem. En hij is helemaal de enige niet. Juist in tegendeel.

Maar het gaat niet alleen daarom natuurlijk. Winkels, de apotheker etc zijn ook gemiddeld dan dichterbij natuurlijk ..
    Vreemd, ik dacht dat het "probleem" met "de Belg" net was dat we allemaal te ver van ons werk wonen. Dus ik zou zeggen, goed bezig die kerel. Verder zou ik de tijdswinst toch niet onderschatten, een heel leven lang op 15 min naar het werk, dat wil dan zeggen dat je ook te voet of met de fiets kan als er iets misloopt, dat is gewoon pure luxe. Tram >> trein qua gemak/stiptheid.

Dat voorbeeld van de winkel is net hetzelfde natuurlijk, even 100 km gaan rijden voor een winst van (twijfelachtig) € 100. Dus meer dan een uur rijden en brandstof verstoken, terwijl het ook 5 min rijden kan zijn...Ik zeg twijfelachtig want ik wil nog wel eens zien dat je voor dezelfde producten maar de helft gaat betalen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Colruyt als we door de week es iets nodig hebben. Is vlakbij.

Maar wij kopen meestal in het groot in bij Auchan. En occasioneel es bij Rewe in Duitsland.
    Je doet én in Frankrijk én in Duitsland inkopen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Een van beide moet toch erg veraf liggen.

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

dat lijkt me nu ook nogal evident dat de gemiddelde Belg geen 50 km gaat rijden om boodschappen te doen. Hebt ge enig idee hoeveel winkels ge tegen komt op die 50 km? Dat is alles behalve efficiënt. Wie heeft daar tijd én goesting voor?

Als ge kunt besparen door bv net over de grens te gaan winkelen dan begrijp ik dat. Maar 50 km rijden is niet net over de grens he.

Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten