Bekijk resultaten enquête: In welke supermarkt doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Aldi

30 24,59%
  • Albert Heijn

39 31,97%
  • Carrefour

31 25,41%
  • Colruyt

69 56,56%
  • Delhaize

41 33,61%
  • Lidl

27 22,13%
  • OKay

6 4,92%
  • Spar

7 5,74%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    AH, Renmans(slager Aldi) en Jumbo voor de grootste boodschappen.

Er is een Jumbo net over de grens op een uurke rijden hier. En die is het goedkoopste.

Ik vind het straf dat ik de eerste ben hier die zegt dat hij naar de Jumbo rijdt.
    Laatst gewijzigd door makila; 13 februari 2019 om 22:31

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Daar hebben we ook al aan gedacht, maar het is nu dikwijls al moeilijk om alles af te krijgen (qua huishouden, boodschappen,...) En mezelf kennende gaan we heel veel ochtenden hebben: "shit, gisteren brood vergeten bakken".
    Komt bekend voor. Ik steek het meestal in direct als ik thuis kom (het moet er direct uit na het bakken, dus net voor slapen is bv geen optie) maar het gebeurt van tijd inderdaad wel dat we net voor we in ons bed kruipen zien dat er geen brood is

Bij ons geen mega ramp maar als je iemand in huis hebt die spelt MOET hebben is het al lastiger om ergens een smoske oid te scoren. Meestal hebben we gelukkig wel nog een beetje in de diepvries zitten van een overschotje ofzo.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tegenwoordig terug het vaakst bij Delhaize, wegens beste / meest uitgebreide aanbod verse voeding, bio en vegetarisch / vegan. Hun eigen producten zoals bv koekjes zijn ook stukken beter dan wat je bij andere supermarkten vindt.

Daarnaast nog Carrefour, Lidl en Aldi voor specifieke producten - liggen hier allemaal toch vrij dicht bij elkaar.

Sneakytje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij gaan wekelijks naar colruyt en dan naar de carrefour market voor groenten, fruit of dingen die ze in colruyt niet hebben.
    De anders winkels komen we sporadisch eens. Dat een winkel er niet 'mooi' uitziet boeit mij niet, het is maar voor boodschappen, niet om een hele middag te shoppen.

Colruyt is het goedkoopst op de dingen die ze exact hetzelfde ook in de andere winkels hebben. Dus je moet geen AH koffie met Boni ofzo vergelijken, maar bv iets zoals dauwe egberts dat ze overal hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Als er in mijn stad een AH of Jumbo komt zal ik daar gaan, zolang dat niet het geval is kan de Belgische Economie mn gat kussen en zal ik wel die 15km tot in Maastricht rijden.

Ale nu om niet totaal zuur te doen, als ik dan al eens Belgisch winkel is het de Colruyt omdat ik merkbaar voel bij elk artikel dat ik koop dat het goedkoper is dan de Carrefour of de Delhaize.

Feit blijft zelfs met rode prijzen etc in de Colruyt kan het vaak niet op tegen de AH, zeker niet tijdens 1+1 gratis weken of hamster weken of 2de aan -50%, verder zijn er dingen uit NL die wij hier gigantisch veel eten of liever hebben ( zoals Nederlandse Mayo die blauwe Calve potten heb je hier niet, of Knorr Wereldgerechten kits die je niet vind in Belgische winkels , de friet saus zoals in de Mcdo , smaken van Fanta/lemonade die hier niet zijn )
    Zelfs Belgische AH vestigingen hebben sommige van die producten niet, dus ja voor onze smaak gaan wij hier geregeld naar de NL AH.
    Kan niet, Colruyt volgt ALTIJD de prijzen. Dus ze zijn altijd even goedkoop. Uiteraard spreek ik over Colruyts met een AH in de buurt. Ik geloof nul de botten dat AH goedkoper is. AH maakt agressieve reclame, maar Colruyt volgt mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeer goede topic van de topic starter. ;-)
    Wie weet openen de ketens hier ook een accountje ;-)

Mensen die hier referen naar Delhaize met als uitgangspunt versheid, goed om te weten dat mensen die naar Colruyt gaan of Aldi geen verse producten zouden kopen.

Ik ga denk ik meer naar Ah die zouden nog goedkopere producten hebben en vooral producten voor de zuiderse gemeenschap. Het personeel is ook een stuk vriendelijker dan Colruyt en vrolijker, daar bij Colruyt werken percies robots. jumbo is afwachten, afwachten of ze de verwachtingen inloodsen. Duitse supermarkten zouden ook handig zijn. Grote hoeveelheden.

Het is wel frappant om vast te stellen dat die ketens nu wel onder de prijs kunnen gaan, ondaks dat grondstoffen duurder worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Kan niet, Colruyt volgt ALTIJD de prijzen. Dus ze zijn altijd even goedkoop. Uiteraard spreek ik over Colruyts met een AH in de buurt. Ik geloof nul de botten dat AH goedkoper is. AH maakt agressieve reclame, maar Colruyt volgt mee.

Kan je dit staven?

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ahmed.elr Bekijk bericht
    Kan je dit staven?
    Het is hun tagline. Altijd de goedkoopste. Ze hebben mensen die de prijzen nakijken en volgen.
    Verder kan ik het niet nu bewijzen, buiten de reeds genoemde test aankoop studie, die de enige objectieve referentie is die ik ken op dat vlak.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Factueel onwaar. Dat je Albert Heijn verkiest voor het gamma dat kan ik aannemen. Wij gaan voor een aantal dingen ook naar de AH omdat ze die nergens anders hebben maar dat Colruyt merkelijk duurder zou zijn dan AH klopt gewoon niet.

Er zijn, in België, 2 winkelketens goedkoper dan Colruyt: Albert Heijn en nog goedkoper: een Colruyt in de buurt van een Albert Heijn. AH is nipt goedkoper als je geen groenten en fruit koopt in de supermarkt maar wie heeft/maakt er tegenwoordig nog tijd om naar een apparte groenten-/fruitwinkel te gaan en zelfs als je zelf groeten kweekt koop je vermoedelijk nog steeds wel fruit...

Het feit dat AH veel goedkoper zou zijn door 1+1 acties klopt ook gewoon niet want Colruyt volgt in dat geval AH gewoon en geeft in zo'n gevallen gewoon -50% korting vanaf 2 stuks wat dus op exact hetzelfde neer komt. In feite is Colruyt in dat geval goedkoper want bij aankoop van 3 verpakkingen betaal je bij Colruyt ook op de 3de verpakking maar 50%, Albert Heijn geeft je nog steeds maar 1 verpakking gratis als je er 3 koopt (ga je in het echt nooit doen maar kom )
    Klopt wel wat je zegt maar ik ga naar de Nederlandse AH en Colruyt vergelijkt daar niet mee, dus AH komt me telkens een fractie goedkoper uit dan Colruyt omdat in NL de prijzen in de supermarkten zowiezo al licht lager liggen dan in BE.
    AH BE maakt wel een slogan met winkelen aan Nederlandse prijzen maar als ik naar de AH in Genk ga en dan erna naar die in Maastricht merk ik toch dat er nog steeds licht verschil zit op de prijzen, vooral drank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Zoals ik hierboven dus zeg , ik ga naar de NL AH in Maastricht, daar heeft Colruyt niks mee te maken en daarin volgt Colruyt dus niet, dus wat ik zeg is wel waar, al zijn het natuurlijk geen astronomische verschillen maar in NL is het wel allemaal licht goedkoper in een supermarket.

Idem als in Aken naar de Real of Kaufland zou gaan, is ook een stuk goedkoper dan bv zelfs Colruyt, maar dan zit ik ook een 40 min te rijden dus daarmee vergelijk ik niet.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ga eens naar de Collruyt in Lier? En ga dan eens shoppen in de Colruyt in Anderlecht. Dat scheelt dus echt veel sé Die van lier is echt veel goedkoper. En dan spreek ik niet over 20% of zo, sommige artikels (identiek dezelfde!) zijn soms doodleuk DUBBEL IN PRIJS (Geen gezever)

Geen concurrentie? Dan kan de Colruyt echt gewoon pokkeduur zijn. Veel concurrentie? Dan is Colruyt een prijsbreker. Dus je moet echt opletten daarmee! Mensen die zeggen dat de Colruyt altijd goedkoper is = totaal fout.

Ik spreek natuurlijk over extremen in het voorbeeld van de Colruyt en ik zeg niet dat je er op moet blindstaren, maar nooit de prijzen vergelijken kan je dus worst case, effectief honderden euro's extra kosten per jaar hoor voor exact dezelfde voeding

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij winkelen wekelijks bij Aldi, soms ook Delhaize en als het product beschikbaar is van 365 nemen we die variant. Kwaliteit van Aldi en 365 bij Delhaize vinden we goed, beter dan Everyday van Colruyt.
    Staat er iets leuk in reclame bij Lidl/Colruyt/AH dan gaan we het daar halen en dikwijls in bulk.

Vroeger gingen we wekelijks naar Delhaize ipv Aldi voor onze aankopen, maar de laatste maanden vinden we de promoties daar minder. Meer de exclusieve producten die tegenwoordig in promotie staan ipv vroeger eerder de gewone dingen.
    Bij Delhaize gaan we vaak enkel achter brood/stokbrood omdat we hun bakkerij het beste vinden + het ligt op onze baan naar het werk. (Lidl is hier trouwens even goed in tegenwoordig, maar dat ligt uit richting voor ons.)

KO's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik maak 1x per week een lijstje en ga zaterdag winkelen voor de hele week. Nadeel daarvan is dat het niet makkelijk is uw groenten vers te houden, zeker als je van die voorgesneden zakjes koopt.
    In regel winkelen we altijd bij AH, maar ik ga toch minstens 1x per maand naar Colruyt, voor dingen in bulk te kopen en bepaalde huismerk producten (bvb Everyday Lemon Zero of die voorgesneden diepvriesmixen die eigenlijk allemaal lekker zijn, borrelnoten, ...).

Groenten probeer ik zo weinig mogelijk in AH te kopen wegens extreem duur. Passeer zo'n fruitmarkt Cools onderweg. Als er niet teveel volk is stop ik daar.
    Forbidden
    You don't have permission to access /forum on this server.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het personeel van AH is ook een stuk vriendelijker dan Colruyt en vrolijker, daar bij Colruyt werken percies robots.
    Dat is ook allemaal sterk filiaal gebonden lijkt mij. Ik heb eigenlijk voornamelijk goede ervaringen met Colruyt, vroeger in Beveren was beter dan nu in Sint-Niklaas maar cava nog.

Van de vroegere AH in Lokeren was ik zeer content over het personeel maar het personeel dat rondloopt in de AH in Sint-Niklaas is echt om te bleiten. Toegegeven, het is heel stilletjes aan aan het beteren maar zeker het volk dat ze daar hadden het eerste half jaar nadat die winkel open ging dat was echt beneden alle pijl.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Geen concurrentie? Dan kan de Colruyt echt gewoon pokkeduur zijn. Veel concurrentie? Dan is Colruyt een prijsbreker.
    Je moet prijzen per regio vergelijken. Mensen gaan nu eenmaal geen 50km doen voor boodschappen... sommigen wel maar de meerderheid niet.
    In dat opzicht is het goed dat er met Jumbo nog een extra speler de markt betreedt. Of dit een goede zaak is voor leveranciers is een ander paar mouwen, zeker de kleintjes worden gewoon uitgeperst door de grote supermarkten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KO Bekijk bericht
    Groenten probeer ik zo weinig mogelijk in AH te kopen wegens extreem duur.
    Dat is omdat ze rond elke wortel apart een plastiekske moeten doen

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan je dit staven?
    Ja vermits dit de job is van enkele mensen om elke dag prijzen te vergelijken onder andere mijn schoonbroer.

Wat wel zo is dat je idd alles moet meetellen.

Dus exact hetzelfde product.
    Prijs per kg of l bekijken.
    Wel zijn niet alle prijzen in alle colruyts gelijk en kan het zijn dat in sommige colruyts deze duurder zijn. Als er een andere AH of discounter in de buurt is zal de prijs iets lager zijn.

Beste voorbeeld om dit te staven, aldi verkoopt coca cola maar kijk is naar de prijs per L want ze verkopen zo een raar formaat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elke1988 Bekijk bericht
    Ik neem gewoon de winkel die het dichtste bij is.
    idem zijn er twee dus. Een (privé?)spar voor kleinere zaken. En een privé select / alvo voor de grotere zaken. In de supermarkten zelf pak ik dan wel weer wat goedkopere merken. Uiteraard is het niet goedkoop maar een alternatief is er niet echt. Colruyt liggen helaas echt ver weg (zelfs niet in de buurgemeentes). En zonder auto wordt het dan al lastig. Wat ik wel kan doen is bijvoorbeeld één keer per maand misschien gaan of minder frequent om bepaalde zaken in groot aan te kopen. Een aldi / lidl hebben het nadeel dat het assortiment wat klein is. Maar voor ongezond eten is het wel dus een pak goedkoper dan de twee winkels die ik heb opgesomd. Het probleem is dat ik gewoon veel sneller alles ga eten van ongezond eten als ik alles in het groot aankoop en gewoon meer gewone maaltijden ga overslaan. Voor mij werkt het het best als ik niet super veel hier heb liggen thuis. En voor verse groenten bijvoorbeeld ga ik altijd dichtbij gaan. Ik denk ook niet dat er qua prijs een groot verschil daartussen is (en je kan die toch maar een bepaalde tijd bewaren tenzij je ze in de diepvries ofzo smijt).

Op zich is er niet zo een groot probleem. Ik vermijd gewoon wat duurdere producten (duurder vlees, duurder snoep, duurder dit en dat), en ga gewoon eerder voor het goedkope kiezen of voor witmerken of voor "boni". Zo kan je in een duurdere winkel ook al wat besparen (en dat doe ik zelfs zonder dat ik er bij nadenk). Te veel ongezond eten kopen wil ik ook niet, dus dat legt er dan onrechtstreeks een beperking op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    AH, Renmans(slager Aldi) en Jumbo voor de grootste boodschappen.

Er is een Jumbo net over de grens op een uurke rijden hier. En die is het goedkoopste.

Ik vind het straf dat ik de eerste ben hier die zegt dat hij naar de Jumbo rijdt.
    Op een uur rijden, serieus? Ja, dan lijkt het mij plots niet meer straf dat je dat zegt. Maar als je dat 1 keer per maand doet, dan gaat dat wel denk ik.

Ha ja, carrefours vind ik er ook altijd niet aangenaam uitzien. Grappig dat ik niet de enige ben die dat denk. De winkel waar ik naartoe ga (grote winkel) ziet er zeer verzorgd en deftig uit. Dat helpt natuurlijk ook wel. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar het is altijd wel een kleine plus. In de carrefours dat ik al geweest ben, is het keer op keer toch wat anders. Daarnaast is dat ook gewoon echt een dure winkel, dus voor de prijzen moet je al niet gaan.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 14 februari 2019 om 12:38

Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten