Bekijk resultaten enquête: In welke supermarkt doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Aldi

30 24,59%
  • Albert Heijn

39 31,97%
  • Carrefour

31 25,41%
  • Colruyt

69 56,56%
  • Delhaize

41 33,61%
  • Lidl

27 22,13%
  • OKay

6 4,92%
  • Spar

7 5,74%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Factueel onwaar. Dat je Albert Heijn verkiest voor het gamma dat kan ik aannemen. Wij gaan voor een aantal dingen ook naar de AH omdat ze die nergens anders hebben maar dat Colruyt merkelijk duurder zou zijn dan AH klopt gewoon niet.

Er zijn, in België, 2 winkelketens goedkoper dan Colruyt: Albert Heijn en nog goedkoper: een Colruyt in de buurt van een Albert Heijn. AH is nipt goedkoper als je geen groenten en fruit koopt in de supermarkt maar wie heeft/maakt er tegenwoordig nog tijd om naar een apparte groenten-/fruitwinkel te gaan en zelfs als je zelf groeten kweekt koop je vermoedelijk nog steeds wel fruit...

Het feit dat AH veel goedkoper zou zijn door 1+1 acties klopt ook gewoon niet want Colruyt volgt in dat geval AH gewoon en geeft in zo'n gevallen gewoon -50% korting vanaf 2 stuks wat dus op exact hetzelfde neer komt. In feite is Colruyt in dat geval goedkoper want bij aankoop van 3 verpakkingen betaal je bij Colruyt ook op de 3de verpakking maar 50%, Albert Heijn geeft je nog steeds maar 1 verpakking gratis als je er 3 koopt (ga je in het echt nooit doen maar kom )
    Klopt alleen als je de marketingpraatjes van Colruyt gelooft. Neem de proef op de som en ga eens kijken in de Colruyt en een AH in de buurt.
    Wie oplet zal verrassende dingen zien.

Verder staan de rekken toevallig vaak leeg bij Colruyt als een concurrerende supermarkt een goede promo heeft. Dat of ze hebben het product niet in hun aanbod.
    Tja, zo kan je makkelijk zeggen dat je de laagste prijzen hebt.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Factueel onwaar...
    Als het factueel onwaar is, bewijs het dan met feiten.

Ik zal beginnen. Geef mij eens de straal waarin een winkel moet liggen om ervoor te zorgen dat een Colruyt een "reactie promo concurrent" doet. Ik weet uit ervaring dat de Colruyt hier achter mijn hoek dit niet doet voor de AH die 5,47km verder ligt.
    Ik heb gewoon 3 random voorbeelden genomen:
    Nespresso capsules huismerk, AH €0,11/capsules vs Colruyt €0,15/capsule
    Fristi 1l, €1,17 bij AH vs €1,35 bij Colruyt
    Kokosmelk, €0,98 bij AH vs €1,09 bij Colruyt. En deze zet ik er bewust bij, want het klopt bij veel producten inderdaad dat met de bulk-korting Colruyt dezelfde of net onder de prijs kan gaan.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht

Ik zal beginnen. Geef mij eens de straal waarin een winkel moet liggen om ervoor te zorgen dat een Colruyt een "reactie promo concurrent" doet. Ik weet uit ervaring dat de Colruyt hier achter mijn hoek dit niet doet voor de AH die 5,47km verder ligt.
    Kokosmelk, €0,98 bij AH vs €1,09 bij Colruyt. En deze zet ik er bewust bij, want het klopt bij veel producten inderdaad dat met de bulk-korting Colruyt dezelfde of net onder de prijs kan gaan.
    Je mag niet kijken online want dat is niet aangepast. Je moet gaan kijken in de winkels zelf. Colruyt past zich enkel aan aan de winkels in een bepaalde straal. Dus je gaat dat nooit online vinden.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Je mag niet kijken online want dat is niet aangepast. Je moet gaan kijken in de winkels zelf. Colruyt past zich enkel aan aan de winkels in een bepaalde straal. Dus je gaat dat nooit online vinden.
    Lees dan het stukje boven mijn 3 voorbeelden... Wat is die straal? Want blijkbaar is 5,47km te ver weg om aan te passen; of om de promoties te evenaren.
    Maar van andere winkels (waarbij de dichtste verder weg ligt) reageren ze er hier wel op.

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals Bassie zegt, is het enkel in een straal.

Bovendien test Test Aankoop dat elk jaar en kwam Colruyt er het goedkoopste uit.

Er zijn, in België, 2 winkelketens goedkoper dan Colruyt: Albert Heijn en nog goedkoper: een Colruyt in de buurt van een Albert Heijn. AH is nipt goedkoper als je geen groenten en fruit koopt in de supermarkt maar wie heeft/maakt er tegenwoordig nog tijd om naar een apparte groenten-/fruitwinkel te gaan en zelfs als je zelf groeten kweekt koop je vermoedelijk nog steeds wel fruit...
    Wat Reverz hier zegt waren de conclusies van Test Aankoop vorig jaar. Ze hebben dat vorig jaar (in tegenstelling tot de jaren ervoor) niet op 1 moment gemeten, maar doorheen het hele jaar met medewerkers die gingen winkelen. Da's toch vrij betrouwbaar vind ik.

Als je toch iets goedkoper vind, kan je dat laten weten aan Colruyt. Ze geven het verschil terug. Als ge wat goed klaag krijgt ge misschien nen aankoopbon ofzo.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ipv te stijden om het goedkoopste zou men ook eens wat meer naar de kwaliteit kunnen kijken.
    Hier is het Albert Hein daar ze voor vele producten het beter leven keurmerk hanteren.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier is het praktisch altijd de Delhaize. Vroeger ging ik naar de Okay, dan na een jaar in de VS was ik vrij "verwend". De gemiddelde supermarkt daar is een tempel, met ongeloofelijk veel keuze. Dan terug thuis de Delhaize beginnen bezoeken, en tot de conclusie gekomen dat ik daar meestal niet echt duurder winkel, tenzij ik voor "exotische" zaken ga zoals mango's of cherimoya (die je niet overal/altijdkan vinden).

Waar ik helemaal de moed niet voor heb eerlijk gezegd is meerdere winkels afgaan, zeker voor voedsel lijkt mij dat het niet waard. Voor wasmiddel en dergelijke kan het natuurlijk wel een hele besparing opleveren, zeker als je een Action in de buurt hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Ipv te stijden om het goedkoopste zou men ook eens wat meer naar de kwaliteit kunnen kijken.
    Hier is het Albert Hein daar ze voor vele producten het beter leven keurmerk hanteren.
    Geen AH in de buurt hier, ik moet wel zeggen dat ik ook niet voor de allergoedkoopste kippenborst ofzo ga uit principe, omdat ik vind dat daar zowat het hele probleem ligt van de vleesindustrie. Ook organische eieren en melk van fairbel of hoe heet het. Waarschijnlijk maar een druppel op een hete plaat, maar kom.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht

Wordt elk jaar door testaankoop gecontroleerd en in tegenstelling tot vroeger worden er nu, zoals Asateo reeds gezegd heeft, een heel jaar door steekproeven gedaan.

Vroeger deed Test aankoop zijn metingen op een vast moment in het jaar (maart als ik me niet vergis) maar ze zijn daar nu van af gestapt omdat er toen is vastgesteld dat uitgerekend Albert Heijn jaar na jaar zijn prijzen met opzet drukte op het moment dat Test aankoop kwam controleren. Zo konden ze van een heel aantal producten duidelijk zien dat deze helemaal in het begin van het jaar in prijs daalden tot pakweg maart-april om dan terug te stijgen en direct na de zomer op hun piek te komen om dan naar het einde van het jaar toe terug stilaan te zakken. Men heeft dit voor een heel aantal producten gecontroleerd en dit had dus niet alleen te maken met vraag/aanbod/schaarste in bepaalde seizoenen.

En natuurlijk... en dat geef ik toe, je moet voor bepaalde zaken gewoon bulk kopen in Colruyt. Maar dat trek ik mij niet aan: als ik op 2 tubes tandpasta 20% korting krijg maar vanaf 10 tubes krijg ik 33% dan koop ik 10 tubes. Dat ik daar dan 2 jaar mee doen is niet relevant.
    Een bus lactosevrije melk van Boni kost 88cent, als ge een heel karton koopt kost het 80cent per brik. Voor mij kost een brik melk dan ook 80cent en geen 88cent...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Hier is het praktisch altijd de Delhaize. Vroeger ging ik naar de Okay, dan na een jaar in de VS was ik vrij "verwend". De gemiddelde supermarkt daar is een tempel, met ongeloofelijk veel keuze.
    Hangt er van af wat je keuze vind natuurlijk: 42 soorten Gatorade en 75 varianten Oreo's doen mij weinig . Ik heb niet in de VS gewoond maar van de keren dat wij op rondreis in de VS in een supermarkt kwamen kan ik mij vooral herinneren dat groeten en fruit soms schrikwekkend duur waren.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En natuurlijk... en dat geef ik toe, je moet voor bepaalde zaken gewoon bulk kopen in Colruyt. Maar dat trek ik mij niet aan: als ik op 2 tubes tandpasta 20% korting krijg maar vanaf 10 tubes krijg ik 33% dan koop ik 10 tubes. Dat ik daar dan 2 jaar mee doen is niet relevant.
    Een bus lactosevrije melk van Boni kost 88cent, als ge een heel karton koopt kost het 80cent per brik. Voor mij kost een brik melk dan ook 80cent en geen 88cent...
    Heel goed voor producten dat je veel gebruikt en niet snel slecht worden. Maar ook niet altijd van toepassing.

Versta mij niet verkeerd, er is een Colruyt hier 100m vandaan dus ik ga daar veel gaan winkelen. Maar sommige dingen haal ik toch ook geregeld in de AH. Deels omdat ik ze beter vind, omdat ze ze niet hebben in andere supermarkten, of omdat ze duidelijk goedkoper zijn.
    Maar het feit is dat voor een groot deel producten Colruyt zeker niet de goedkoopste is. Maarja, het hangt er natuurlijk van af hoe mensen of Test Aankoop gaan vergelijken. Als je inderdaad enkel naar de promoties van het moment kijkt + de bulk-korting + een Colruyt waar ze wel degelijk de promotie van concurrenten overnemen; dan zal het globaal gezien mogelijks goedkoper zijn.

Maar voor specifieke producten, is het zeker niet zo. En ik koop niet globaal, ik koop specifieke producten Zo hebben ze op het werk een Nespresso-machien dat vrij te gebruiken is, maar met eigen capsules. Dus als er een promotie is in de AH, ga ik daar om hun Perla capsules (niet de beste koffie, maar goed te drinken + pakken beter dan de koffieautomaat op het werk ) wat dan tussen de 7 en 9 cent/capsule komt. Daar komt Colruyt nooit in de buurt met hun Graindor. Maarja, de vraag is dan ook, wordt Graindor bij Colruyt & Perla bij AH als huismerk aanzien voor de vergelijkende studies? Boni is het "huismerk" van Colruyt en geen idee wat het bij AH is

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hangt er van af wat je keuze vind natuurlijk: 42 soorten Gatorade en 75 varianten Oreo's doen mij weinig . Ik heb niet in de VS gewoond maar van de keren dat wij op rondreis in de VS in een supermarkt kwamen kan ik mij vooral herinneren dat groeten en fruit soms schrikwekkend duur waren.
    Het is zeker niet enkel positief hé, ik herinner mij schappen vol met peanut butter en wat verder dan de confituur, of een gigantische koelkast met hun verwerkte brol die ze als kaas beschouwden. Maar mijn dichtstbijzijnde winkel was een lokale concurrent van whole foods, dus ik had daar evengoed een aanbod groenten en fruit waar je hier enkel maar van kan dromen. En dat vind je bij Delhaize al wat sneller, niet dat ik daarom elke week zotte zaken koop, maar de optie is er wel.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor de gezelligheid ga ik niet winkelen. Daarvoor zijn andere dingen veel leuker ... Dus 90% in de Colruyt. Soms ook eens Delhaize omwille van producten die ze enkel daar verkopen.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lidl voor de basics (eieren, patatten groenten fruit etc), AH voor al de speciale dingen en de rest. Soms ook eens carrefour of delhaize voor speciale zaken die ge in andere winkels niet vindt. Colruyt vind ik echt ne superongezellige winkel om in te shoppen en ook gewoon onhandig. Die karren vind ik onhandig om te besturen en de prijzen vind ik niet duidelijk geafficheerd. Kheb gewoon ook de indruk dat ze de mensen proberen te misleiden met hun zogezegde laagste prijs garantie. Hangt ook sterk af van welke winkels er in de buurt zijn.

Ik kies ook liever voor AH omdat die interessante Nederlandse producten hebben en interessante acties/spaaracties (korting bij efteling bv.). Ook krijgt ge korting als het product bijna over datum is, wat niet erg is als ge het die dag zelf nog op eet.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asateo Bekijk bericht
    Dat is ook geen "simpele" allergie om te hebben.
    Idd... En het is jammer genoeg ook niet de enige.

Melk, tomaten en aardappelen is hij ook allergisch aan.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is het voor jullie niet interessant van een broodmachine aan te kopen en zelf spelbrood te bakken? Een deftige boordmachine kost pakweg €100 en je spaart toch geld uit op elk brood dat je bakt, zeker as je spelbloem zou inkopen in grote zakken. Ik kocht vroeger mijn brood altijd in de AH en was daar zeer content van maar sinds men vriendin hier woont bakken we zelf en als we nu nog eens een brood van de AH hebben is dat toch minder. Enfin, is ook persoonlijke smaak natuurlijk.

Daar hebben we ook al aan gedacht, maar het is nu dikwijls al moeilijk om alles af te krijgen (qua huishouden, boodschappen,...) En mezelf kennende gaan we heel veel ochtenden hebben: "shit, gisteren brood vergeten bakken".

En het brood van de AH eet hij supergraag (vooral het Liefde en Passie Spelt)
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Daar hebben we ook al aan gedacht, maar het is nu dikwijls al moeilijk om alles af te krijgen (qua huishouden, boodschappen,...) En mezelf kennende gaan we heel veel ochtenden hebben: "shit, gisteren brood vergeten bakken".

En het brood van de AH eet hij supergraag (vooral het Liefde en Passie Spelt)
    Ik heb zelf een broodmachine en brood bakken houdt 2x niks in. Wij bakken ons eigen brood al 5 jaar lang en willen niks anders meer. Ge slaat gewoon een voorraad in van zakken broodmeel en ge zijt goed voor een aantal maanden. Gewoon gist, zout, water, boter en broodmeel in de broodpan en hup ge zijt klaar. Ge kunt zelfs broodmixen kopen waar ge enkel water moet bij toevoegen.

Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten