Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Inbouwtoestellen voor keuken

Mijn vriendin en ik zijn op dit moment een nieuwe keuken aan het plaatsen, maar lopen vast over de inbouwtoestellen. Het is voor ons moeilijk om te begrijpen waar de soms grote prijsverschillen vandaan komen. Koelt een koelkast van €1.200 echt beter dan één van €600? En weegt die meerprijs dan op? Waarom zou je voor merk A en niet voor merk B kiezen, of vice versa?

Iemand hier ervaring mee?

Thanks!
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als je over dezelfde energieklasse spreekt, is het vaak de mogelijke levensduur die het verschil bepaalt.
    Online kan je met wat zoeken wel terugvinden wat de gemiddelde levensduur is.
    Maar stel dat merk a gemiddeld 7j mee gaat en 700 euro kost en merk b gemiddeld 11 jaar maar 1200 euro kost, kan het beter zijn voor merk a te kiezen omdat over 7j de toestellen nóg zuiniger zullen zijn en je dus via energiekosten goedkoper af zal zijn dan het dure toestel te nemen dat veel langer mee gaat.

Dus neen, met dezelfde energieklasse "werkt" het ene toestel niet beter dan het andere. Soms betaal je voor een kwalitatief beter toestel naar levensduur toe, soms betaal je meer voor extra snufjes (bvb ingebouwde ijsblokjesdispenser) en soms puur voor het design (denk hierbij aan de typische smeg koelkasten).

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je over dezelfde energieklasse spreekt, is het vaak de mogelijke levensduur die het verschil bepaalt.
    Maar stel dat merk a gemiddeld 7j mee gaat en 700 euro kost en merk b gemiddeld 11 jaar maar 1200 euro kost, kan het beter zijn voor merk a te kiezen omdat over 7j de toestellen nóg zuiniger zullen zijn en je dus via energiekosten goedkoper af zal zijn dan het dure toestel te nemen dat veel langer mee gaat.

Dus neen, met dezelfde energieklasse "werkt" het ene toestel niet beter dan het andere. Soms betaal je voor een kwalitatief beter toestel naar levensduur toe, soms betaal je meer voor extra snufjes (bvb ingebouwde ijsblokjesdispenser) en soms puur voor het design (denk hierbij aan de typische smeg koelkasten).
    Niet op deze discussie op te starten, maar:

Je draagt zo wel bij aan de wegwerpmaatschappij op die manier hé. het verminderde verbruik van de nieuwe frigo gaan waarschijnlijk niet opwegen tov de productie van het nieuwe toestel
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hangt er van af op welke manier die gerecycleerd wordt en de potentiële winst die een veel energie zuiniger toestel met zich mee kan brengen, niet?

Een koelkast/vriezer kan voor 92% gerecycleerd worden, dat is ook al een gigantisch hoog cijfer vind ik.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hangt er van af op welke manier die gerecycleerd wordt en de potentiële winst die een veel energie zuiniger toestel met zich mee kan brengen, niet?
    Uiteraard. Maar helaas weet je nu niet hoe die toestellen zich over 7 jaar gaan verhouden. Daarom lijkt het me toch beter om nu naar de durability van het product te kijken. Recyclage staat niet voor niks op de laatste plaats (na hergebruik en verminderen (reuse reduce recycle)

Maar goed, dat was OP z'n vraag niet en mijn excuses voor de off topic. Ik zou persoonlijk voor de 'kwalitatievere' oplossing gaan (niet noodzakelijk de duurste, maar het is een indicatie)

Koelen zal die evengoed, het is zoals Mulan al aangaf vooral de bouwkwaliteit etc. wat zal verschillen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakantochnie Bekijk bericht
    Mijn vriendin en ik zijn op dit moment een nieuwe keuken aan het plaatsen, maar lopen vast over de inbouwtoestellen. Het is voor ons moeilijk om te begrijpen waar de soms grote prijsverschillen vandaan komen. Koelt een koelkast van €1.200 echt beter dan één van €600? En weegt die meerprijs dan op? Waarom zou je voor merk A en niet voor merk B kiezen, of vice versa?

Iemand hier ervaring mee?

Thanks!
    Waar ga je je toestellen kopen? De mijne komen van Duitsland en dat is opmerkelijk veel goedkoper voor hetzelfde (ander productnummer wel).
    Is ook een beetje waar je als klant voor wilt betalen zeker?

Hoe goed is de naverkoop dienst? Siemens, Bosch, Aeg, ... hebben allemaal hun eigen reparatiediensten. Kan me inbeelden dat die goedkopere dit niet hebben.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij sommige keukenwinkels heb je ook een soort deal als je inbouwtoestellen van een bepaald merk neemt in combo met een hele nieuwe keuken dat die dan goedkoper zijn dan een ander merk, iemand die ik ken had dat nu in zijn nieuw huis als em de ovens en inbouwkoelkast van Whirlpool nam tov bv Miele of iets anders.

Verder zit bij, vooral koelkast dan, het prijsverschil in de extra snufjes, een koelkast van 1.200 zal je wel al richting een ijsdispenser en of waterdispenser gaan en al snel een ''American fridge'' layout, 700 euro of lager is eerder een hoge koelkast met onderaan een deur en 3 vriesvakken.

Wij hebben zo eentje van Bosch van 699 en is gewoon een zilver model met onderaan een deur en 3 vriesvakke waarvan het middelste extra groot en bovenaan de koeling met een rek voor ronde flessen plat in te leggen in het midden en afneembare glazen platen die niet breken.
    Verder is die wel netjes afgewerkt met LED licht binnen in en een ''display'' met led blokjes om 2/3/4/5/6 graden aan te geven en low frost functie waarvan de ''frost'' achterin de frigo om de zoveel tijd weg smelt en weer verdampt, zal je op een koelkast van 300 euro niet hebben bv.

Dan heb je ook weer inbouwkoelkasten en die zijn zowiezo gewoon duur omdat je ze in de kast kan inwerken en de deur ziet eruit gelijk een kast deur dan, mijn broer heeft nu zo eentje in zijn nieuw keuken en was 699, maar vergeleken met mijne Bosch van 699 die ''vrijstaand'' is heeft hij geen 3 vriesvakken en het algemene volume qua liter voor de inhoud is iets lager dan de mijne, maarja dan betaal je ook gewoon voor het feit dat de koelkast zogezegd in de kast is weg gewerkt.

Qua keukenspul ben ik niet zo een merk freak, al blijf ik graag wel bij Duitse merken en of merken met een eigen reperatiedienst zoals bv Bosch, al zal ik ook niet mn neus op halen om in de Lidl een microgolfoven te halen als ik ooit eens een nieuwe simple micro moet hebben, maar dat is ook maar ne microgolfoven

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Het gaat bij ons om inbouwtoestellen, dus look maakt niet uit. Ik heb al wel wat gegoogled, maar ik vind niet direct goede bronnen voor levensduur... als je tips hebt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Koelen zal die evengoed, het is zoals Mulan al aangaf vooral de bouwkwaliteit etc. wat zal verschillen.
    Op wat moet ik dan zoal letten qua bouwkwalitiet? Want in mijn ogen zijn die koelkasten allemaal ‘t zelfde...

Wij zoeken eigenlijk eenvoudige, maar wel degelijke toestellen. Al de rest maakt voor ons niet uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Waar ga je je toestellen kopen? De mijne komen van Duitsland en dat is opmerkelijk veel goedkoper voor hetzelfde (ander productnummer wel).
    Is ook een beetje waar je als klant voor wilt betalen zeker?

Hoe goed is de naverkoop dienst? Siemens, Bosch, Aeg, ... hebben allemaal hun eigen reparatiediensten. Kan me inbeelden dat die goedkopere dit niet hebben.
    Plaats van aankoop maakt voor ons eigenlijk niet echt uit, zolang we maar na aankoop nog steeds terecht kunnen voor de garantie. Ik weet niet hoe dat zit als je je toestel in Duitsland aankoopt?
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Levensduur tegenwoordig is nihil, vroeger kocht je een wasmachine in de jaren 60 en dat ging in 2010 nog als je geluk had, idem met een gasvuur of oven.

Ale dat is overdreven maar merken is zoiets persoonlijk dat binnen 10 min iemand je hier Bosch of Whirlpool kan komen aanraden en dan 20 min later kan iemand zijn gal komen spuwen over beide en dan ben je nog geen gram info wijzer.
    Blijf gewoon bij de meer bekende merken voor koelkasten/ovens/microgolf/waatvasser/inductieplaat of whatever je op kookt en dat zit wel goed.

Die koelkasten zijn ook ver allemaal hetzelfde, zeker van die inbouw dingen, dan draait het al eerder over decibel level vs welke energie klasse vs looks.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Test aankoop

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakantochnie Bekijk bericht
    Plaats van aankoop maakt voor ons eigenlijk niet echt uit, zolang we maar na aankoop nog steeds terecht kunnen voor de garantie. Ik weet niet hoe dat zit als je je toestel in Duitsland aankoopt?
    Zoals ik zei, koop een AEG, Bosch, siemens, miele en die kan je gewoon thuis laten herstellen.

Aeg moet je electrolux voor contacteren.
    Bosch & Siemens bestelwagentjes heb ik ook al zien rondrijden.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Test aankoop
    Dit snap ik niet in België. Ik zit in de industrie en Test Aankoop is zo partijdig in zijn reviews als het maar zijn kan. Vroeger was dit effectief de moeite om na te lezen, maar sinds ze hun logo "beste in test aankoop" verkopen aan fabrikanten kan je mits wat sponsoring ervoor zorgen dat het jou toestel is dat er goed uitkomt.

Waar ze wel -heel- goed in zijn is druk zetten naar winkelketens/fabrikanten om iets op te lossen. Als je pakweg een Mediamarkt binnenstapt met een probleem en het raakt niet opgelost is even dreigen met Test Aankoop in 9 van de 10 gevallen een reden om toch eens extra hun best te doen.

Maar de aanbevelingen? Omgekocht

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga gewoon standaard voor Siemens / Bosch, een goede middenmoot.

Miele is goed, maar herstellingen ontiegelijk duur.

AEG / zanussi maken deel uit van Elektrolux

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Verder zit bij, vooral koelkast dan, het prijsverschil in de extra snufjes, een koelkast van 1.200 zal je wel al richting een ijsdispenser en of waterdispenser gaan en al snel een ''American fridge'' layout, 700 euro of lager is eerder een hoge koelkast met onderaan een deur en 3 vriesvakken.
    Niet 100% correct. Wij hebben een Amerikaanse frigo/diepvriezer combo met ijs- en waterdispenser en kostte ons toen ongeveer €700 in solden. Haier is geen topmerk maar qua kwaliteit is dat zeker niet slecht. Het enigste nadeel is dat je om de 6 maanden de waterfilter moet vervangen. Maar qua features is die voor die prijs wel top.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Dit snap ik niet in België. Ik zit in de industrie en Test Aankoop is zo partijdig in zijn reviews als het maar zijn kan.
    Wat doe je dan precies, als ik vragen mag?

Welke merken zou jij aanraden?

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten