Bekijk resultaten enquête: Drink jij thuis alcohol zonder reden?

Aantal stemmers
200. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, dagelijks

19 9,50%
  • Ja, regelmatig

68 34,00%
  • Neen

113 56,50%
Pagina 3 van 15 Eerste 123456713 ... Laatste
    M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik drink eigenlijk hoofdzakelijk 'zonder speciale gelegendheden'.

- Ik ga sowieso zelden op stap.
    - In het weekend op bezoek bij mijn ouders 1 tot 2 glazen wijnen bij het eten zaterdag.
    - Bij het avondeten thuis doe ik zelden tot nooit een fles wijn open om te drinken (ik ben de enige die alcohol drinkt dus dan moet ik die op 2 / 3 dagen volledig zelf uitdrinken).
    - 2 keer per week trek ik wel een degustatiebiertje open om maak ik ne gin tonic. Dat is voor 's avonds achter de TV, tijdens battlefield of ne duvel terwijl ik de strijk doe
    - na werken in de tuin op ne hete dag trek ik wel eens een frisse pint open als verfrissing

Pakweg 5 consumpties per week dus.

Ik ken ene die iedere dag standaard 4 pinten pakt. 2 in de voormiddag en 2 in de namiddag, klokslag 11u en 17u, is al in de 70 en doet dat zo al 15 jaar

Wat ik ook raar vind: buiten een goeie guiness in de ierse pub kan een pint op cafe mij zelden bekoren. Dat smaakt ofwel te bitter of dat heeft een ander ranzig nasmaakske of ik drink terwijl ik eigenlijk geen dorst heb. Ik drink veel liever thuis een pint, die smaakt altijd.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 27 mei 2018 om 08:17
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Ik kan er eigenlijk geen tijdstip of reden op plakken.

- Ik kan naar feestjes gaan en de hele avond frisdrank/water drinken, gewoon omdat ik er zin in heb en/of bob van dienst ben.
    - Ik kan ook wel eens dronken (niet ladderzat) worden op een feestje, maar 't is niet dat ik dan op voorhand gedacht heb "nu ga ik eens zuipen". Hangt allemaal wat van de stemming van de avond af.
    - Ik kan thuis soms wekenlang niets van alcohol drinken. En soms kan ik 's avonds bij goed weer al eens een glaasje rosé drinken op mijn terras.

Ik drink dus eigenlijk vooral als ik er zelf zin in heb. Niet omdat iets moet of omdat het sociaal meer aanvaard is.

iTrader
    3 (100%)
    Ik heb ook de indruk dat binnen dit debat de nadruk meer ligt op 'amai, jullie drinken thuis ook door de week, oeioei toch'. Als ik samen met mijn vriendin iets 'specialer' maak om te eten, of uitgebreid eten maak, drinken we een aperitief. Dat varieert van 1 à 2x per week. In het weekend ga ik meestal wel een keer op stap en dan drink ik me meestal zat. Dat kan ook twee dagen zijn in het weekend, en soms ook overdag zondag. Hangt af van de gelegenheid, maar ik drink wel stevig wat alcohol als je het optelt door de week. Daarbuiten sport ik 3 à 4x per week een uur en heb ik een perfect BMI, rook ik niet en voel ik me gezond. Ik voel er me dus ook niet schuldig over.

iTrader
    0

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb ook de indruk dat binnen dit debat de nadruk meer ligt op 'amai, jullie drinken thuis ook door de week, oeioei toch'. Als ik samen met mijn vriendin iets 'specialer' maak om te eten, of uitgebreid eten maak, drinken we een aperitief. Dat varieert van 1 à 2x per week. In het weekend ga ik meestal wel een keer op stap en dan drink ik me meestal zat. Dat kan ook twee dagen zijn in het weekend, en soms ook overdag zondag. Hangt af van de gelegenheid, maar ik drink wel stevig wat alcohol als je het optelt door de week. Daarbuiten sport ik 3 à 4x per week een uur en heb ik een perfect BMI, rook ik niet en voel ik me gezond. Ik voel er me dus ook niet schuldig over.
    Het is niet mijn bedoeling om iemand schuldig te laten voelen over zijn alcohol gebruik. Ik mag ook graag een Palm of een Duvel maar ik vroeg me toch af gezien de meerkost tegenover bijvoorbeeld water en de impact op de gezondheid hoeveel mensen het doen. Nu, ik zou dezelfde topic kunnen starten over frisdrank eh. Ik heb een collega die elke dag een 1,5L fles Cola leeg drinkt, dat lijkt mij ook verre van gezond.

Delphiwizard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat is idd ook helemaal niet gezond, ik heb persoonlijk alle frisdranken geband
    May the source be with you

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    ik drink soms in de week 1 glas whisky 's avonds.

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Het is niet mijn bedoeling om iemand schuldig te laten voelen over zijn alcohol gebruik. Ik mag ook graag een Palm of een Duvel maar ik vroeg me toch af gezien de meerkost tegenover bijvoorbeeld water en de impact op de gezondheid hoeveel mensen het doen. Nu, ik zou dezelfde topic kunnen starten over frisdrank eh. Ik heb een collega die elke dag een 1,5L fles Cola leeg drinkt, dat lijkt mij ook verre van gezond.
    Tuurlijk zal een trappist of whiskey duurder en minder gezond zijn dan een glas water. Een droge boterham is ook goedkoper en gezonder dan een pot mosselen, een stevige steak, spareribs,... Een glas water heeft als voornaamste functie het lessen van de dorst, terwijl alcoholische dranken vaak/meestal gedronken worden om er van te genieten en niet zozeer als dorstlesser.

De regel ivm alcoholverbruik blijft voor mij: het kan allemaal geen kwaad zolang ge het niet nodig hebt. De dag dat ge alcohol MOET drinken om te kunnen genieten van iets of om u te kunnen amuseren, is er wel een (beginnend) probleem.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    De regel ivm alcoholverbruik blijft voor mij: het kan allemaal geen kwaad zolang ge het niet nodig hebt.
    https://www.youtube.com/watch?v=-w4iuepaU48

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik drink regelmatig eens thuis maar dat is bijna altijd om nadien op café te gaan.

Gewoon 's avonds bij mijn eten een pint drinken of een glas wijn om nadien in de zetel te zitten, nah.
    Laatst gewijzigd door sneax; 28 mei 2018 om 11:42
    safir Thom4s

iTrader
    6 (100%)
    Ik denk dat ik wel een bovengemiddelde drinker ben dan als ik dat hier zo lees Maar ik drink alleen als ik er zin in heb en het is ook niet zo dat ik elke dag iets moet gedronken hebben. Er gaat wel geen enkel weekend voorbij dat ik niets gedronken heb ook. Uiteindelijk heb ik bij mooi weer of na een lastige dag of eender wat gewoon 'zin' in een frisse pint of een gin-tonic of een glas wijn .. Maar zo heb je er ook die een halve fles cola drinken achter hun pc en ik vind echt niet dat een pint minder gezond is 'omdat er alcohol inzit' ...

Evengoed kan er in de winter een periode zijn van droogte en heb ik daar ook geen enkel probleem mee. Bij ons (verschillende vriendengroepen, dus kweetnie ..) is er wel een cultuur van drinken bij het uitgaan. Zowel bij restaurantbezoek, BBQ bij iemand thuis, cafébezoek (al is dit wel veel verminderd sinds ouderschap), .. Ook na de voetbal wordt met gemak menig bier geconsumeerd en dit is dan 's zaterdagmiddags waarna misschien nog een andere activiteit (met dus alcoholgebruik) gepland staat.

Mijn laatste kater is wel al even geleden, vroeger was er zeker een periode dat er élk weekend (en tijdens studententijd ook tijdens de week) een kater om de hoek loerde. Je kan zeker stellen dat ik (en heel veel mensen in mijn omgeving ..) te veel drink, maar ik ben me ook heel bewust voor het gevaar van verslaving die om de hoek loert. Mijn ouders zijn ook zeer sociale mensen en gingen en gaan ook vaak uit of er komen mensen over de vloer en daar wordt wel wat afgedronken en soms kan dit ook eens 'ontsporen'. Maar er was zeker een groot verschil met bv. de pa van mijn vriendin, die echt verslaafd was.

Interessante discussie vind ik zelf. Maar voor mij is het wel zo dat het niet zoveel uitmaakt of ik nu thuis ben of niet. Uiteraard gaat er méér gedronken worden als je uit bent en in gezelschap bent. Jezelf in je eentje dronken drinken, gaat niet gebeuren als je niet verslaafd bent. Maar ik kan perfect genieten van een BBQ tijdens de week met de vriendin met daarbij een aperitiefje en een glas wijn zonder meer .. Daartussen zitten dan ook nog enkele glazen water.

Het is hier al gezegd geweest, maar zolang je niet dat gevoel hebt van het 'nodig te hebben', zit je safe. Je kan hier niet mee akkoord gaan en dit zou ik ook begrijpen, maar je kan over alles die discussie voeren. Wie kent niet het gevoel van echt zin te hebben in een bak friet, echt zin in een glas cola, echt zin in een sigaret (ik rook niet maar denk dat dit hetzelfde moet zijn), ...?

Zeg tegen mij, doe mee aan die maand zonder alcohol en ik ga protesteren omdat ik het vrij useless vind om een maand te pochen dat je niet drinkt om dan op 1 maart onder de toog te liggen na overconsumatie. Maar zegt de dokter mij, je moet nu stoppen met drinken, ik ga het kunnen. Ik ga wel momenten hebben waarbij ik zeg, toeme, nu zou het écht smaken .. Maar da's nog een verschil met verslaving denk ik.

You feel me? Or you judge me now?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Ik drink regelmatig eens thuis maar dat is bijna altijd om nadien op café te gaan.

Gewoon 's avonds bij mijn eten een pint drinken of een glas wijn om nadien in de zetel te zitten, nah.
    Dit begrijp ik helemaal niet .. Waarom drink je het dan wél om nadien op café te gaan? Tis niet dat je het dan lust he? Groepsdruk dus?
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Vickskemees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tgoh,
    Ik heb hier ook wel een grote stock aan drank staan, vooral sterke dranken dan of bieren. Maar heb daar gewoonweg geen behoefte aan om iets te drinken. Vroeger jazeker, in de studententijd goed het varken uit gehangen en vaak los de kore in gedronken. Thuis drinken, da's mijn persoonlijke mening is niet hetzelfde. Toch moet ieder het maar voor zichzelf uit maken in de hoeveelheid die zij willen en in welke mate. Het stoort mij op geen enkel gebied. Zelfs als hier mensen over de vloer komen dan drink ik liever ne goeie frisse cola of Ice-Tea of wathever hé. ik ben sowieso al geen wijn drinker dus ja, dat komt al zeker niet op tafel bij mij bij maaltijden.
    Rechtstaan en zingen! Rechtstaan is zilver, zingen is goud! Zingen is winnen!

Geire nor den hemel hierbove! Der willek zijn, Da kan'k a belove!
    Da as'k sterf en ik laat menne kees! Da we same gaan feeste me vickske mees!
    - Bedankt Mister Antwerp

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik drink ook vrij veel, naar de gemiddelde standaarden. Drink ik dagelijks? Nee. Drink ik altijd zwaar bier of wijn of sterke drank? Nee.

Gisteren bv. met het warme weer ben ik Radler beginnen drinken, daar zit 2% alcohol in. Had er 6 binnen, maar qua alcoholniveau is dat dus vergelijkbaar met 2-3 pinten. Soms drink ik gewoon Jupiler 0,0%, omdat ik dat lekker vind. Maar goed, soms kan het ook al eens zijn dat het effectief alcohol is, maar ik ga dan ook niet beginnen tellen van "oei, ik heb er al 2 binnen!" Zo lang dat ik dorst heb en ik heb niet het gevoel dat ik zat aan het worden ben, kan de volgende er echt nog vanaf.

Frisdranken drink ik amper. Het is alcohol, non-alcoholisch bier of water hier.

iTrader
    22 (100%)
    Als student (of nee, tijdens mijn kotperiode) dronk ik eigenlijk vrij veel, met soms zelfs vrij schaamtelijke taferelen als gevolg.

Na mijn kotperiode is dat fel beginnen keren. Tegenwoordig drink ik nauwelijks nog. Thuis beperkt het zich tot eens een gin-tonic (eentje) op zaterdagavond, een tweetal keer per maand. Pintjes liggen in de frigo, maar voor de schoonpa, zelf kom ik daar niet aan.

Op restaurant nog eens een aperitief en eventueel een Irish als dessert, maar tijdens eten gewoon een cola zero oid.
    Gisteren naar communiefeest gegaan, glaasje cava en daarna cola zero & spuitwater.

Ik weet dus niet hoe ik de poll moet invullen
    Het is niet dagelijks, noch vind ik het "regelmatig"... eerder "zeer sporadisch".

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als er één ding is dat ik uit al jullie antwoorden leer is het dat de gin-tonic enorm populair is.

Pagina 3 van 15 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten