Bekijk resultaten enquête: Drink jij thuis alcohol zonder reden?

Aantal stemmers
201. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, dagelijks

19 9,45%
  • Ja, regelmatig

68 33,83%
  • Neen

114 56,72%
Pagina 2 van 15 Eerste 12345612 ... Laatste

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Altijd een grote stock in huis, wijn, bier (pils en zware bieren) en sterke drank.

Door de week drink ik niets, 's vrijdags als ik thuis kom meestal in de zetel ploppen met een donker biertje, bij het eten een fles wijn (twee personen).

Beetje seizoens gebonden, in de zomer kan dat ook een gin-tonic zijn of een wodka orange.

Zaterdag en zondag drink ik normaal gezien niet, kan wel voorvallen wanneer we vrienden over de vloer krijgen, of als het echt warm is op ons terras met een gin-tonic...

Zondag 100% droge dag, is bezoeken van vader in rusthuis, daarna lans moeder passeren die nog in het ouderlijk huis woont.

Op verplaatsing drink ik eigenlijk quasi nooit, ook niet op resto, ben altijd BOB.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier altijd ruim voldoende Champagne en Cava gekoeld

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    enkel in het weekend
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

Domieneo's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik drink zeer zelden. Alcohol heb ik ook nooit in huis liggen. Ik ben er bewust mee geminderd omdat ik moeilijk kan stoppen als ik er een/twee drink.
    Nu drink ik enkel nog op reis, bij mijn verjaardag en bij een paar feestdagen. Alles samen is dit misschien een glas of 20 per jaar.
    Vroeger dronk ik ook meermaals per week maar ik ben geminderd om gewicht te verliezen en nu geniet ik er ook niet meer van om gewoon zomaar te drinken.
    Ik vind dat we als maatschappij een ongezonde houding hebben tegenover alcohol. Bijna altijd krijg ik commentaar van vrienden/collega's als ik niet mee drink.
    Als heb ik wel de indruk dat de jeugd dit al beter begrijpt. 40 plussers die dagelijks drinken kunnen er echt niet tegen als je niet meedrinkt. Ze reageren dan precies alsof je hun dag verpest.
    No man ever steps in the same river twice, for it's not the same river and he's not the same man.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus alleen thuis een glas drinken is fout, maar je laveloos zuipen in gezelschap is wel ok want sociaal?
    Is niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar deze redenering lijkt ook in sommige andere posts terug te komen en ze stoort mij. Precies of je moet anno 2018 wel een rare vogel zijn als je alcohol in huis hebt.
    Die redenering is natuurlijk absurd, maar dat is wel een soort volkswijsheid die rondgaat. Ik denk dat dit ook de reden was dat wij thuis nooit alcohol dronken zonder volk over de vloer te hebben, het idee dat iemand die alleen drinkt een alcoholieker is of toch die richting uitgaat, terwijl je in groep de vernieling inzuipen ok is ofzo

Trouwens iedereen doet wat hij wil hoor, zo lang een ander er geen nadeel van ondervindt. Het is niet mijn gewoonte, maar als mensen dan elke dag een pint drinken, who cares? Ik ben ook de laatste die alcohol wil verbieden, mensen moeten gewoon beseffen dat het uiteindelijk een drug is en ze een beetje moeten nadenken. Misschien dat daar ook de bovenstaande mythe vandaan komt, het idee dat sociale controle mensen van erger zal behoeden (wat nogal sterk van het gezelschap afhangt).
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik drink als ik daar zin in heb. Niet meer, niet minder.

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik drink in de zetel bij ne film wel eens graag een paar (1 á 2, hooguit 3) speciaalbiertjes. Niet omwille van de alcohol, maar gewoon omdat ik nu eenmaal een bierliefhebber ben en daar echt van kan genieten. Gewoon pilsbier heb ik ook wel in huis maar dat zal ik niet vlug spontaan drinken thuis, is eerder als er bezoek is ofzo. Ik zie dan ook niet in wat er mis mee zou zijn om thuis alcohol te drinken, zolang het maar om de “juiste reden” gebeurt.. (Iemand die Savonds een paar glazen alcohol nodig heeft om te bekomen van de dag, is iets anders dan iemand die een trappist of whisky degusteert omwille van de smaak).

iTrader
    8 (83%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn ouders hadden beiden een drankprobleem, mijn pa dronk een fles whisky uit op een avond en je merkte daar in wezen niks van. Mijn ma is zo een vervelende 'emotionele' drunk. Ikzelf drink niet omdat ik merk dat het wel heel vlotjes binnengaat. Maar mijn partner drinkt wel een biertje bij het eten, bij een goeie film en stoort mij niet.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    k drink regelmatig thius zonder "reden" maar k zie daar het probleem echt niet van in, het is nu niet dat ik als ik aan een bak bier begin die moet opkrijgen tegen het einde van de avond.

heb een vader die nagenoeg dagelijks zwaarder biertje of twee drinkt, ook daar zie ik het probleem niet van, die mens drinkt op zijn werk enkel water en als je dan tijdens het eten een zwaarder biertje wil drinken dan zou ik zeggen alsjeblieft doen, gezondheid gaat daar écht niet van verslechteren en een drankprobleem heeft die nu ook niet bepaald.

ik ga zelf ook nog minstens één keer per week weg (student zijnde) en één keer in het weekend, soms nog aanzienlijk meer en meestal (lees: altijd) wordt er dan alcohol gedronken, ben verder ook heel sportief en ik vermoed gezond, laatste keer dat ik een dokter gezien heb is jaren geleden kan me zelfs met de beste wil van de wereld niet herinneren waarvoor dat was.

ik oordeel niet hoor over niemand ook mensen die geen alcohol drinken, maar ik vind wel dat er in de openingspost en ook andere posts (ook al is er plek voor nuance) iets doorschemert van: amai zeg dat zijn mensen die door de weken dus drinken he, hoe kun je dat nu doen wat voor een rare mensen zijn er toch op de wereld. ik vind een glas drinken thuis (of zelfs een paar) echt absoluut niks bijzonders. vermoedelijk zelfs gezonder dan ieder weekend op café je laveloos drinken. ben zelf overigens zelden (nog) dronken, omdat ik mijn grenzen ken, vader idem, jaren geleden dat ik die dronken gezien heb.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Ik drink als ik daar zin in heb. Niet meer, niet minder.
    oftewel dit, vat het eigenlijk perfect samen.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat bedoel je met zonder reden? Ik heb bv juist een pina colada gemaakt met ijsblokjes omdat het echt warm is en dat dan super lekker is en goed afkoelt..is dat dan zonder reden?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Aan de andere kant, als ge elke dag zin hebt om te drinken... Ge zou er trouwens van verschieten hoeveel er onder de mat wordt geveegd onder het mom van 'jamaar das toch maar sociaal drinken'.

Zelf jarenlang op verplaatsing geweest met de voetbal, alcoholverbruik lag daar elke keer vrij tot zeer schaamtelijk hoog. Ook veel groepsdruk om te moeten drinken. Tegenwoordig amper nog eigenlijk, de laatste vijf weken denk ik een somersby gedronken en da's alles. Ook wel hoe langer hoe meer met sport en voeding bezig wat minder ruimte laat voor alcohol.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Delphiwizard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is ooit meer geweest maar ik heb reeds jaren de gewoonte om enkel de zaterdag avond een paar westvleteren biertjes te drinken, anders geen alcohol en al zeker niet als ik nog moet rijden.
    May the source be with you

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Geen goeie quote vind ik.
    Beter zou zijn
    Ik drink als ik daar zin in heb. Niet meer, SOMS minder.

Als ik mij rotslecht voel, heb ik ook soms zin om mij lazarus te drinken. In dat geval zou het dus die "Soms minder" moeten zijn en niet die "niet minder".

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Geen goeie quote vind ik.
    Beter zou zijn
    Ik drink als ik daar zin in heb. Niet meer, SOMS minder.

Als ik mij rotslecht voel, heb ik ook soms zin om mij lazarus te drinken. In dat geval zou het dus die "Soms minder" moeten zijn en niet die "niet minder".
    Maar doe je dat thuis dan?

Pagina 2 van 15 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten