Discussie: BBQ

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voorlopig in de diepvries gezwierd. Hopelijk binnenkort nog eens naar Carmans voor short ribs, hopelijk zijn die voorradig. Online kan ik die ook wel vinden, maar dat is prijziger. 60 euro, dat begint al. Aan de andere kant is dat wel 2,5 kg vlees waarmee je 4 mensen te eten kan geven ...
    2,5kg voor 4 man? ik neem aan dat je het been even meetelt?

Ik ben zonet 1,5kg entrecote West-Vlaams Rood gaan halen, ook voor 4 personen. Nu al zin in heerlijk met wat koffierub.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plutus Bekijk bericht
    2,5kg voor 4 man? ik neem aan dat je het been even meetelt?

Ik ben zonet 1,5kg entrecote West-Vlaams Rood gaan halen, ook voor 4 personen. Nu al zin in heerlijk met wat koffierub.
    Inclusief been, inderdaad. Er smelt ook redelijk wat vet weg in die 8 uur ...

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Lid geworden van een BBQ groep op facebook met meer dan 10k members.

Mijn vlees bleef altijd hard plakken een de rooster en scheurde. Ik deed wat olijfolie met keukenrol op de rooster en dat was een goede oplossing. In die groep bijgeleerd dat olijfolie giftig wordt wanneer die aan hogere temperaturen (+200°) blootgesteld wordt. Er komen dan blijkbaar PAK's (kankerverwekkende stoffen) vrij. Beter arachideolie gebruiken ofzo.

Nu, ik zal niet lang meer lid zijn van die groep want daar zitten een paar serieus hautaine gasten in die denken dat ze het BBQ'n uitgevonden hebben. Hatelijk zo'n mensen.
    Don't think you are, know you are...

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Lid geworden van een BBQ groep op facebook met meer dan 10k members.

Mijn vlees bleef altijd hard plakken een de rooster en scheurde. Ik deed wat olijfolie met keukenrol op de rooster en dat was een goede oplossing. In die groep bijgeleerd dat olijfolie giftig wordt wanneer die aan hogere temperaturen (+200°) blootgesteld wordt. Er komen dan blijkbaar PAK's (kankerverwekkende stoffen) vrij. Beter arachideolie gebruiken ofzo.

Nu, ik zal niet lang meer lid zijn van die groep want daar zitten een paar serieus hautaine gasten in die denken dat ze het BBQ'n uitgevonden hebben. Hatelijk zo'n mensen.
    Belgian BBQ Group toevallig ? If so, ben daar ook uitgegaan. Meest hatelijke groep dat ik ooit al tegen gekomen ben.
    Vandaar als ik iets wil weten, Youtube ftw.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Belgian BBQ Group toevallig ? If so, ben daar ook uitgegaan. Meest hatelijke groep dat ik ooit al tegen gekomen ben.
    Verzuurde betweters ga je overal wel hebben. Die groep is de laatste maanden wel heel erg gegroeid en zo'n groep modereer je niet op 1-2-3. Ik zit daar ook bij maar volg het wel op omdat je daar wel interessante dingen ziet passeren.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Inderdaad. Al veel van bijgeleerd, dat wel. Ook heel leuke ideeën opgedaan.

Maar de commentaren... soms denk ik dat ik de reacties van HLN aan het lezen ben.
    Ene die nekeer iets speciaal klaar gemaakt had in een bakske op zijne BBQ. 'Jama, dat is geen BBQ hé, ge kunt dat ook op uw kookplaat klaarmaken, want ik vind.... blablablablabla'.

2 posts later is er ene die iets post: 'aan het BBQ'n', en een filmpke waarvan 30 seconden zijnen hof in beeld komt, 2 seconden zijne BBQ. Wou eens zijnen tuin tonen aan wildvreemden. Vreemd.

Dan ne dikken die voor zijne camera z'n ribbekes staat op te eten en toont hoe goed zijne 'bite' is. Want dat is nu eenmaal DE ENIGSTE CORRECTE bite dat ribbekes mogen hebben.

Hier op 't forum merk ik toch een aangenamere sfeer waarbij ik goed op weg geholpen wordt, ondanks ik een beginneling ben. Hier draait het ook puur om de liefhebberij ervan, niet zozeer het 'kijk, ik ben de beste'.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Inderdaad. Al veel van bijgeleerd, dat wel. Ook heel leuke ideeën opgedaan.

Maar de commentaren... soms denk ik dat ik de reacties van HLN aan het lezen ben.
    Ene die nekeer iets speciaal klaar gemaakt had in een bakske op zijne BBQ. 'Jama, dat is geen BBQ hé, ge kunt dat ook op uw kookplaat klaarmaken, want ik vind.... blablablablabla'.

2 posts later is er ene die iets post: 'aan het BBQ'n', en een filmpke waarvan 30 seconden zijnen hof in beeld komt, 2 seconden zijne BBQ. Wou eens zijnen tuin tonen aan wildvreemden. Vreemd.

Dan ne dikken die voor zijne camera z'n ribbekes staat op te eten en toont hoe goed zijne 'bite' is. Want dat is nu eenmaal DE ENIGSTE CORRECTE bite dat ribbekes mogen hebben.

Hier op 't forum merk ik toch een aangenamere sfeer waarbij ik goed op weg geholpen wordt, ondanks ik een beginneling ben. Hier draait het ook puur om de liefhebberij ervan, niet zozeer het 'kijk, ik ben de beste'.
    Als in deze BBQ-thread 10K man zat te posten had je dat ook hoor. Het doet me wat denken aan de periode dat Mijn Restaurant voor het eerst op TV kwam: plots was iedereen kenner en gaf commentaar op de correcte cuisson van een gerecht of de beetgaarheid van groenten. Dat is de keerzijde van sociale media: iedereen kan zijn kak zomaar naar een ander gooien en wentelen in zijn Groot Gelijk.

Ze hebben op die BBQ-groep er voor gezorgd dat ieder bericht eerst door een beheerder moet worden goedgekeurd, maar dat is niet genoeg. Ze zouden daar strenger moeten modereren, maar ik begrijp dat die mannen daar niet volcontinu mee kunnen bezig zijn. Die groep bestaat al een paar jaar, maar is pas de laatste maanden zo sterk gegroeid.

Dat gezegd zijnde is het op 9lives gezelliger. Mocht er geen sprake zijn van corona konden we samenkomen om van elkaars vlezeken te proeven.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Dat gezegd zijnde is het op 9lives gezelliger. Mocht er geen sprake zijn van corona konden we samenkomen om van elkaars vlezeken te proeven.
    Dit klinkt zo fout

Ik zit ook in die groep, maar lees daar amper iets van. Kijk vooral naar de foto´s en als er iets is dat me goed lijkt, ga ik pas lezen wat het is en hoe te maken.

Heb daar de queso en moinkballs leren kennen .
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Idem. Veel gezaag over hoe reclame niet is toegestaan, maar van de moderators zelf blijkbaar wel? Gewoon snel eens doorscrollen en inspiratie opslaan voor later. Moet zeggen dat ik mij ook lid heb gemaakt van een Amerikaanse bbq groep en daar is het veel "gezelliger". Maar wel begrijpelijk dat die Amerikanen een iets hoger vetgehalte hebben

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Dit klinkt zo fout

Ik zit ook in die groep, maar lees daar amper iets van. Kijk vooral naar de foto´s en als er iets is dat me goed lijkt, ga ik pas lezen wat het is en hoe te maken.

Heb daar de queso en moinkballs leren kennen .
    ik kijk ook gewoon naar de dingen die me interesseren en niet naar de stoefposten

ook veel zien passeren van 'vanavond die stukje vlees gegeten blablabla' als je dan kijkt is een stuk vlees van 80€/kg, ja dan moet het wel lekker zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    ik kijk ook gewoon naar de dingen die me interesseren en niet naar de stoefposten

ook veel zien passeren van 'vanavond die stukje vlees gegeten blablabla' als je dan kijkt is een stuk vlees van 80€/kg, ja dan moet het wel lekker zijn.
    Ik heb de indruk dat sommigen elke dag zo'n groot stuk op de BBQ zwieren. Een goed stuk vlees smaakt wel, maar het is niet verantwoord om elke dag tomahawks te boeffen.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Idem. Veel gezaag over hoe reclame niet is toegestaan, maar van de moderators zelf blijkbaar wel? Gewoon snel eens doorscrollen en inspiratie opslaan voor later. Moet zeggen dat ik mij ook lid heb gemaakt van een Amerikaanse bbq groep en daar is het veel "gezelliger". Maar wel begrijpelijk dat die Amerikanen een iets hoger vetgehalte hebben
    Mogen we ook weten welke?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Mogen we ook weten welke?
    Link vergeten erop zetten: https://www.facebook.com/groups/418801075176228
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Damn, er heeft ene 4 short ribs gemaakt en die in een soort lasagne gezwierd. Dat is comfortfood in het kwadraat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Voor de liefhebbers : Maandag 24/8 bij de Lidl : tomahawk voor 19,99€/kg

Ik ga er wel om gaan om het eens te testen.
    Het is niet een stuk vlees dat je zo gemakkelijk kan vinden.

Regels voor berichten