Pagina 88 van 98 Eerste ... 3878848586878889909192 ... Laatste

Discussie: BBQ

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klinkt goed, maar wat moet ik me voorstellen van artisjok spinazie dipbrood in skillet?

Ik had vorige weekend cornbread gemaakt (volgens noskos recept). Ik had dat nog nooit gegeten, ook niet op mijn vakanties in de USA. Was wel een grote teleurstelling. Had me dit veel lekkerder voorgesteld. Alleen de zoon vond het hier echt goed.

Natuurlijk niet super gemakkelijk om 100% vegetarische gerechten te vinden in BBQ boeken.
    Gelukkig zijn het geen veganisten

Cornbread heb ik enkel gegeten in de VS en vond ik superlekker.
    Blijkbaar is het moeilijk na te maken met europese (belgische) producten.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Natuurlijk niet super gemakkelijk om 100% vegetarische gerechten te vinden in BBQ boeken.
    Gelukkig zijn het geen veganisten
    How jong. Hoe goed ziet dat eruit? Instant kwijl

Wilt ge daar het recept eens van delen?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    foto genomen voor je
    https://drive.google.com/file/d/17la...ew?usp=sharing

het is ook de eerste keer dat ik het probeer dus kan nog niet zeggen hoe goed het smaakt.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    gewoon inwrijven met een olie zoals olijfolie en in de over steken op 150 graden voor een uur.
    Ze raden aan dat een paar keer te doen.

Ook de reden dat je niet met dreft enzo mag afwassen. De poriën moeten eigenlijk vol zitten met vetstof
    Als het een beetje is zoals een gewone pan inbranden, dan is dit niet de allerbeste methode. Het gaat zeker ook werken, hè.
    De truc om het duurzaam en goed te doen, is dunne laagjes opbouwen, en met een andere olie dan olijfolie (of sommige maïsolie, trouwens). Ik doe het met mijn pannen op het fornuis, en gewoon vol open. In de oven zou ik ook warmer dan 150° zetten, en daarom heb je olie nodig met een hoger rookpunt dan dat. Olie op een keukenpapiertje, pan licht inwrijven, pan op het vuur tot hij rookt en dan 30sec laten staan (tot de olie weg lijkt). Volledig laten afkoelen en herhalen. En herhalen. En herhalen

Die laagjes krijg je echt amper nog stuk, en is meer nonstick dan een nonstick-pan. Alleen nooooit met dreft afwassen, en niet koken met azijnen. Dat laatste heb ik aan den lijve ondervonden, toen ik iets maakte met tomaten en veel balsamico-azijn... kreeg bijna een blanke pan terug.

Dit weekend eens vegetarische BBQ doen.
    Paar gerechtjes uit Smokey Goodness boeken gehaald.

Dit is natuurlijk geen low and slow maar ik denk wel dat het allemaal lekker ga zijn.

Beginnen met een paar dips en flatbread op de bbq
    Dan een artisjok spinazie dipbrood in skillet
    Hoofdgerecht : sticky cauliflower (gegrilde bloemkoolroosjes in bbq sojasaus mengeling)
    Buratta salade met gegrilde perzikken

Nagerecht : gegrilde ananas.
    Zozozo, dat klinkt goed! Ik kook hier ook altijd deels vegetarisch, en op de BBQ is dat idd niet altijd simpel! Het worden al snel haloumispiesjes... Sticky cauliflower klinkt verdikke goed! Ik ga op zoek!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Klinkt goed, maar wat moet ik me voorstellen van artisjok spinazie dipbrood in skillet?

Ik had vorige weekend cornbread gemaakt (volgens noskos recept). Ik had dat nog nooit gegeten, ook niet op mijn vakanties in de USA. Was wel een grote teleurstelling. Had me dit veel lekkerder voorgesteld. Alleen de zoon vond het hier echt goed.
    Ik vind het wel lekker, maar het moet nog heel vochtig zijn. En met jalapenos in, anders is het gauw eentonig van smaak.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik vind het wel lekker, maar het moet nog heel vochtig zijn. En met jalapenos in, anders is het gauw eentonig van smaak.
    Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Maar omdat ik het niet kende, weet ik niet goed hoe het goed zou moeten zijn. Het was inderdaad een hap pakken en dan drinken, want je kreeg het amper afgeslikt. Zo droog.

Ik ga eens op zoek naar een ander recept.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Vandaag komt een van mijn beste maten op bezoek met vrouw en kind. Normaal wou ik beef ribs maken (USDA gemarmerd vlees), maar omdat ze al rond de middag komen zag ik het toch niet zitten om het stuk er al om 3 of 4 uur op te leggen. Dan ben ik rond 6 uur maar opgestaan om een St. Louiscut ribrack op de BBQ te leggen. Temperatuur rond 120 graden tot 9u30, dan tot 11u30 in butchers paper en dan nog een uurtje verder garen en af en toe bestrijken met wat saus. Ik heb Captains Luck rub gebruikt.

Er was een klein stuk vlees aan het ene uiteinde dat ik apart er op heb gelegd en zonet heb ik dat opgegeten. Het stuk was al gaar, maar zoals verwacht taai. Wel lekker met die rub. Het collageen is nog niet gesmolten tot gelatine. Het is toch iets eigenaardigs: taaie stukken vlees die onder invloed van urenlange indirecte lage hitte enorm mals kunnen worden.

Ik heb mijn Inkbird-probes in de bovenste gaten van mijn deksel gestoken. Er is een aantal graden verschil met de dekselthermometer, maar zo kan ik op afstand toch de temperatuur wat monitoren. Dat bespaart me heen en weer geloop. Ervaren BBQ'ers kunnen hun toestel opzetten en dan urenlang onbewaakt laten roken, maar daar ben ik nog niet aan.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dit weekend eens vegetarische BBQ doen.
    Paar gerechtjes uit Smokey Goodness boeken gehaald.

Dit is natuurlijk geen low and slow maar ik denk wel dat het allemaal lekker ga zijn.

Beginnen met een paar dips en flatbread op de bbq
    Dan een artisjok spinazie dipbrood in skillet
    Hoofdgerecht : sticky cauliflower (gegrilde bloemkoolroosjes in bbq sojasaus mengeling)
    Buratta salade met gegrilde perzikken

Nagerecht : gegrilde ananas.
    dus bezoek gehad en gegeten.

Flatbread op BBQ is supergemakkelijk en heel lekker, raad ik iedereen aan. In 10minuten heb je meer dan genoeg breads gebakken.
    https://drive.google.com/file/d/18R_...ew?usp=sharing

De artisjok spinazie dipbrood was super super lekker.
    Enkel was de brood opnieuw ingezakt toen ik de vulling in de skillet deed . Het waren flatbreads geworden .
    Qua kleur mocht het ook nog meer, brood zelf was wel gebakken. Ik was gewoon vergeten om olijfolie op te smeren zoals recept zegt.
    Maar de smaak was super. Iedereen bleef er maar van eten. (had rest van vulling ook op bbq opgewarmd)
    https://drive.google.com/file/d/18Mg...ew?usp=sharing
    (volgende keer nog beter)

Zo erg zelfs dat we gewoon direct naar nagerecht gegaan zijn.

Vanavond is het de sticky cauliflower en buratta salade

sticky cauliflower : heel veel smaak, de BBQ saus is er goed op. De gesneden peper er nog een keer op was met momenten veel te veel
    https://drive.google.com/file/d/19-9...ew?usp=sharing

buratta salade : niet echt BBQ aangezien enkel de perzik eens de grill heeft gezien en zelfs niet zo heel veel want hij begon al te zacht te worden.
    https://drive.google.com/file/d/18wd...ew?usp=sharing
    Laatst gewijzigd door bassie82; 12 juli 2020 om 19:05
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Eerste keer 3-2-1 met St. Louis cut is zeer goed geslaagd, met lovende bewonderingen van mijn bezoekers en vrouw. Dat mag ik dus nog eens klaarmaken. Ze hadden nog net iets sappiger gemogen, maar het was een mooie middenweg tussen fall of the bone (ik kon de botjes er niet gewoon los uittrekken zoals je in sommige filmpjes ziet) en een bite (zonder dat je het moest verscheuren). De combinatie van rub en saus vond ik perfect.

Ik gebruik tegenwoordig de volgende combinatie voor saus: hoisinsaus, sojasaus, basterdsuiker ("kinnekessuiker" in de volksmond), smokey bbq saus (black jack van Albert Heijn), honing, scherpe mosterd en srirachasaus. Ik weeg geen hoeveelheden af en meng ze een beetje op instinct. Alleszins niet té veel sojasaus, dat kan nogal eens snel overheersen.

Voor low and slow weet ik de temperatuur doorgaans goed onder controle te houden met een snake. Zon en wind hebben wel wat impact, maar gisteren was er weinig wind en is de temperatuur urenlang gelijk gebleven. Voor het "gewone" grillen is het nog wel wat afwegen hoeveel kolen ik juist moet gebruiken en of ik een combinatie moet gebruiken tussen kolen en briketten. Toen ik mijn vleesribben er gisteren op legde om af te grillen kreeg ik best wat steekvlammen. Showcooking. Wel véél vet, dat is er om vragen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Eerste keer 3-2-1 met St. Louis cut is zeer goed geslaagd, met lovende bewonderingen van mijn bezoekers en vrouw. Dat mag ik dus nog eens klaarmaken. Ze hadden nog net iets sappiger gemogen, maar het was een mooie middenweg tussen fall of the bone (ik kon de botjes er niet gewoon los uittrekken zoals je in sommige filmpjes ziet) en een bite (zonder dat je het moest verscheuren). De combinatie van rub en saus vond ik perfect.

Ik gebruik tegenwoordig de volgende combinatie voor saus: hoisinsaus, sojasaus, basterdsuiker ("kinnekessuiker" in de volksmond), smokey bbq saus (black jack van Albert Heijn), honing, scherpe mosterd en srirachasaus. Ik weeg geen hoeveelheden af en meng ze een beetje op instinct. Alleszins niet té veel sojasaus, dat kan nogal eens snel overheersen.

Voor low and slow weet ik de temperatuur doorgaans goed onder controle te houden met een snake. Zon en wind hebben wel wat impact, maar gisteren was er weinig wind en is de temperatuur urenlang gelijk gebleven. Voor het "gewone" grillen is het nog wel wat afwegen hoeveel kolen ik juist moet gebruiken en of ik een combinatie moet gebruiken tussen kolen en briketten. Toen ik mijn vleesribben er gisteren op legde om af te grillen kreeg ik best wat steekvlammen. Showcooking. Wel véél vet, dat is er om vragen.
    Zal ik ook eens proberen, die saus. Met wat maak je uw dry rub?
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Zal ik ook eens proberen, die saus. Met wat maak je uw dry rub?
    Die flans ik nog niet in elkaar, momenteel gebruik ik Captain's Luck.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

@Avondland : ik heb de laatste tijd hetzelfde voor. Zodanig veel indirect bezig dat wanneer je direct bezig bent je vergeet dat er vlammen inkomen door vetdruiping of de marinade

Ik ga wel een keer je saus proberen, lijkt me heerlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Die flans ik nog niet in elkaar, momenteel gebruik ik Captain's Luck.
    Waar haal je dat?
    In de gewone supermarkt vind je zo'n zaken niet veronderstel ik?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    https://elkedag-bbq.be/

site die ik veel zie passeren op facebook.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Waar haal je dat?
    In de gewone supermarkt vind je zo'n zaken niet veronderstel ik?
    Zoals bassie82 meldt online, maar je vind in de supermarkt wel rubs hoor. Bij Albert Heijn die van Santa Maria, die zijn volgens mij ook wel goed. Er zijn ook recepten te vinden om die zelf te maken. De meest klassieke rub die je in elke supermarkt vind zijn trouwens banale kippen- en satékruiden. Smaakt altijd wel af.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zoals bassie82 meldt online, maar je vind in de supermarkt wel rubs hoor. Bij Albert Heijn die van Santa Maria, die zijn volgens mij ook wel goed. Er zijn ook recepten te vinden om die zelf te maken. De meest klassieke rub die je in elke supermarkt vind zijn trouwens banale kippen- en satékruiden. Smaakt altijd wel af.
    Ik maak ze altijd zelf. Maar soms moet het allemaal al eens wat sneller gaan, vandaar. Thx!

Regels voor berichten