Pagina 70 van 88 Eerste ... 206066676869707172737480 ... Laatste

Discussie: BBQ

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Thx iedereen, duidelijk zo

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik speel nu al met het idee om later een Weber Smokey Mountain aan te schaffen. Of zo'n Traeger pellet BBQ, voor low & slow lijken die heel betrouwbaar te zijn. Dat zal echter niet voor de eerstkomende jaren zijn. Mijn huidige Weber Performer GBS doet het goed en heeft met de short ribs al bewezen dat low & slow ook aardig lukt. Toch is een combinatie van low & slow en een grill handig. Ribben op de "trage" BBQ afwerken terwijl ik gelijktijdig wat "snellere" stukken kan afwerken op de andere BBQ. Nu is het een kwestie van timen en zien dat ik de BBQ tijdig van traag roken naar snel grillen kan omzetten.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik speel nu al met het idee om later een Weber Smokey Mountain aan te schaffen. Of zo'n Traeger pellet BBQ, voor low & slow lijken die heel betrouwbaar te zijn. Dat zal echter niet voor de eerstkomende jaren zijn. Mijn huidige Weber Performer GBS doet het goed en heeft met de short ribs al bewezen dat low & slow ook aardig lukt. Toch is een combinatie van low & slow en een grill handig. Ribben op de "trage" BBQ afwerken terwijl ik gelijktijdig wat "snellere" stukken kan afwerken op de andere BBQ. Nu is het een kwestie van timen en zien dat ik de BBQ tijdig van traag roken naar snel grillen kan omzetten.
    awel dat was ik ook aan het denken.
    Veel dingen dat ik wil maken zijn low and slow maar bv de aperitiefhapjes zijn dan gewoon grillen.
    Dat is soms moeilijk te combineren als je low and slow wil timen als hoofdmaaltijd.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Veel dingen dat ik wil maken zijn low and slow maar bv de aperitiefhapjes zijn dan gewoon grillen.
    Dat is soms moeilijk te combineren als je low and slow wil timen als hoofdmaaltijd.
    Gewoon wat minder willen timen en wat meer relaxen. Je kan gerust je low en slow bereidingen een stuk op voorhand maken en warmhouden in alufolie en enkele keukenhanddoeken. Dingen zoals brisket, pulled pork etc zijn nog zo makkelijk als je ze wat vroeger klaar zijn eer je wil eten want je kan bij die zaken echt niet zeggen op welk tijdstip ze klaar zullen zijn. En als je dan toch dingen moet grillen tijdens het low en slow barbecueen kan je ook een kleine tafelbarbecue aanschaffen in de trant van een weber go anywhere, erg compact maar je kan er zoveel op gooien. Gewoon doen en kopen wat je wil maar je hoeft echt geen dure collectie hebben om goed te kunnen barbecueen. Het is maar hoe ver je wilt gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Gisteren dit klaargemaakt op de bbq met hasselback patatoes: https://www.youtube.com/watch?v=f9Aim7QPVT0&t=182s
    Holy crap wat was dat lekker.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Veel low & slow dingen hebben er baat bij dat je ze tot een uur laat rusten voordat je ze snijdt/pult. Daar kan je dus wel wat mee spelen met dat uurtje.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Amai, die verse spareribs van Albert Heijn eens opengedaan. Die zijn gigantisch klein. Daar kan je geen 3-2-1 mee doen, maar iets er tussen in. Nu volg ik gewoon het recept van Sam The Cooking Guy: Chinese BBQ Ribs — SAM THE COOKING GUY.

Marinade om te lakken wel wat gewijzigd: hoisinsaus, sojasaus, bbq-saus, scherpe mosterd en honing. Smaakt behoorlijk lekker.

Mijn houtskolen waren op, maar bij Colruyt vond ik de gebruikelijke van Weber niet. Nu heb ik er van het merk Flammenco, hopelijk zijn die goed. Die ruiken best gerookt, dat is al positief.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Veel low & slow dingen hebben er baat bij dat je ze tot een uur laat rusten voordat je ze snijdt/pult. Daar kan je dus wel wat mee spelen met dat uurtje.
    Hoe hou je die warm? Zijn twee lagen aluminiumfolie voldoende? Laten rusten is belangrijk om de vloeistoffen te behouden en dus een sappig resultaat, maar ik heb dan altijd wat schrik om een lauw stuk vlees op mijn bord te krijgen. Ik heb op Youtube al kerels dit zien inpakken in folie, daarrond nog een fleece-achtig ding en dan in een koelbox.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht

Hoe hou je die warm? Zijn twee lagen aluminiumfolie voldoende? Laten rusten is belangrijk om de vloeistoffen te behouden en dus een sappig resultaat, maar ik heb dan altijd wat schrik om een lauw stuk vlees op mijn bord te krijgen. Ik heb op Youtube al kerels dit zien inpakken in folie, daarrond nog een fleece-achtig ding en dan in een koelbox.
    Wat je zelf zegt. Gewoon enkele lagen alu folie, daarna enkele keukenhanddoeken en in een koelbox. Werkt als een tierelier. Ik kan zo een brisket gerust een uurtje of 5 warm houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dus om iets warm te houden steek je het in een koelbox?
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Een koelbox isoleert hé. Zolang je daar geen koelelementen insteekt om de temperatuur laag te houden zal dat stuk warm vlees er warm in blijven.

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ok in dat opzicht, was ff aant denken aan ne koelbox dat ge koud zet

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Heb hier toch even moeten gniffelen van uw post (en erna uw gebruikersnaam/avatar te zien), merci
    \0/

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    houdt dat warm genoeg?

Meeste gerechten die ik lees spreken over een half uur laten rusten max.
    Dan heb je niet te veel tijd over om je vuur weer aan te wakkeren en te grillen.

ik wilde gisteren trouwens terug pizza op BBQ doen. Toch maar van afgezien nadat ik m'n tuinstoel langs de grond zag passeren.
    Laatst gewijzigd door bassie82; 24 mei 2020 om 22:37

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Heb hier toch even moeten gniffelen van uw post (en erna uw gebruikersnaam/avatar te zien), merci
    Haha...

Ne mens moet al is lache e
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Onlangs had ik hier raad gevraagd ivm BBQ. Er werd mij toen een Weber aangeraden (zoiets: https://www.coolblue.be/nl/product/8...AaApPCEALw_wcB )
    Ik heb nog niet gekocht maar ga dat stilaan wel doen.
    Bon, gekocht. Na wat vergelijken op de site van Weber en dan online wat rond te kijken, uiteindelijk een deftige deal gevonden voor een Master-Touch E-5775 met sear grate (zit er altijd bij) en ook met hoes die toch ook vaak €60 kost. €339 betaald hier: https://www.multibazar.be/weber-mast...lbbq-57cm.html

Bedankt voor het advies iedereen
    Laatst gewijzigd door eniac; 24 mei 2020 om 23:50
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten