Pagina 39 van 39 Eerste ... 293536373839

Discussie: BBQ

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben je zeker dat de briketten klaar waren, en/of je er genoeg had? Ik heb alleszins nog geen probleem gehad om de doorsnee stukken vlees snel gaar te grillen met briketten, tenzij ik er te weinig had.

En onlangs eens een zak briketten gebruikt die reeds minimum 5j open in de garage stond bij ons ma. Dat was ook geen succes... Aperohapjes (moink-balls onderandere) op gebakken, en als ik halfuurtje later mijn vleeslappen wou bakken was het al gedaan met (voldoende) warmte geven.

Zondag mijn nieuwe Weber Spirit II monteren en volgende week in gebruik nemen. Ik ben benieuwd!
    Misschien heb ik ze te snel uit de kolenstarter gehaald en waren ze nog niet allemaal in orde, daar lag het vast aan. Deze week gewoon houtskool gebruikt en dat was wel klaar toen ik het in de bbq kapte.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Perfect weer voor de BBQ, fillet aan het roken al 2 uur.
    Daarnet smaak testje gedaan, hemels gewoon dat whisky hout blijft toch mijn favoriet.

i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Perfect weer voor de BBQ, fillet aan het roken al 2 uur.
    Daarnet smaak testje gedaan, hemels gewoon dat whisky hout blijft toch mijn favoriet.
    Werkt dat makkelijk, je box met rookhout bovenaan op het rooster? Ik zet die eigenlijk altijd rechtstreeks op de kolen.
    Ik heb sinds enkele maanden ook een Weber Spirit (gas) en om daarop te roken heb ik de box op het rooster zelf gezet (zoals op jouw foto) boven de ene werkende brander, maar behalve wat donker gekleurd hout is er niets gebeurd... geen rook gezien.
    Dus ik vraag me nu af of ik 'm volgende keer niet beter onder het rooster zou zetten, op de flavorizer bars. Zo is er een veel directer contact met het vuur. Maar als ik dan jouw foto zie zou het eigenlijk wel moeten werken
    What you do today can improve all your tomorrows.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Werkt dat makkelijk, je box met rookhout bovenaan op het rooster? Ik zet die eigenlijk altijd rechtstreeks op de kolen.
    Ik heb sinds enkele maanden ook een Weber Spirit (gas) en om daarop te roken heb ik de box op het rooster zelf gezet (zoals op jouw foto) boven de ene werkende brander, maar behalve wat donker gekleurd hout is er niets gebeurd... geen rook gezien.
    Dus ik vraag me nu af of ik 'm volgende keer niet beter onder het rooster zou zetten, op de flavorizer bars. Zo is er een veel directer contact met het vuur. Maar als ik dan jouw foto zie zou het eigenlijk wel moeten werken
    Werkt top bij mij, die schilfers van weber ( dat hout dus ) Moet je wel half uur laten weken in water.
    Dan komt er enorm veel rook uit eigenlijk, toch bij mij.

https://www.weber.com/BE/nl/blog/gri...er-167490.html
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Pagina 39 van 39 Eerste ... 293536373839

Regels voor berichten