Pagina 34 van 37 Eerste ... 243031323334353637 Laatste

Discussie: BBQ

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan natuurlijk je mossel groenten wel grillen e.d en de mosselen zelf in een open pot roken. Beetje experimenteren, aldoende leert men
    Aja Mss idd eens proberen deze zomer. Kan zoiezo niet slecht zijn

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Btw opletten met zilverpapier en alu bakjes.. zijn super kankerverwekkend.
    Wordt toch constant gebruikt, of mis ik iets?
    What you do today can improve all your tomorrows.

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Wordt toch constant gebruikt, of mis ik iets?
    Er word ook door heel de wereld gerookt

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

BBQ

Mijn Weber OTX 47 is eigenlijk net iets te klein voor beercan chicken zo blijkt, zonde. Twee kipjes is dus onmogelijk.
    Ik heb het blik er zowat volledig in moeten duwen, ovenschotel weggelaten en dan nog zit de kip tegen het deksel - zelfs een steen moeten opleggen om het deksel tegen te houden niet ideaal maar goed, we zien wel wat het resultaat is en dan kunnen we bijsturen.

Ik heb er ook wat rookhout aan toegevoegd, eerste keer dat ik daarmee werk, en verdorie dat rookt hard!

Ze staat er nu 20min op, nu is het (ongeduldig) afwachten wat de eerste poging gaat geven..

EDIT: BBQ staat op 170-180gr, en na 30min zit de kerntemperatuur op 70gr, das wel heel rap toch?

iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Mijn Weber OTX 47 is eigenlijk net iets te klein voor beercan chicken zo blijkt, zonde. Twee kipjes is dus onmogelijk.
    Ik heb het blik er zowat volledig in moeten duwen, ovenschotel weggelaten en dan nog zit de kip tegen het deksel - zelfs een steen moeten opleggen om het deksel tegen te houden niet ideaal maar goed, we zien wel wat het resultaat is en dan kunnen we bijsturen.

Ik heb er ook wat rookhout aan toegevoegd, eerste keer dat ik daarmee werk, en verdorie dat rookt hard!

Ze staat er nu 20min op, nu is het (ongeduldig) afwachten wat de eerste poging gaat geven..

EDIT: BBQ staat op 170-180gr, en na 30min zit de kerntemperatuur op 70gr, das wel heel rap toch?
    Je meet de temp in het dikste stuk?

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

BBQ

Je meet de temp in het dikste stuk?
    In de borst, niet in de bil. Heel diep kan je wel niet natuurlijk, aangezien dat blik daar zit
    Na 1u05 zit ik op 82, dus is wel afgezwakt.

Implar's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Hier net voor de eerste keer ribbetjes gemaakt op mijn Weber kettle grill.
    3u laten liggen op +-100-110 graden met hickory hout, daarna in alu folie voor 2u met suiker, honing, boter en appelsap.
    Als laatste nog een halfuurtje de Melon Honey glaze laten inwerken.

Ben zeer tevreden voor de eerste keer!
    Nothing to see here, move along.

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mothman Bekijk bericht
    Don't, serieus overpriced. Versta me niet verkeerd het is topkwaliteit maar belachelijk duur.
    Dierendock laat 85% van zijn vlees gewoon leveren van Van Engelandt (Vleesgroothandel | Groothandel in vlees | Van Engelandt - Brussel) waar je als particulier ook gewoon kan binnenkopen, dus zelfde vlees aan 50% van de kost. Kan je ineens de colour locale van Brussel opsnuiven
    En waarom niet recht ertegenover, op de abbattoir? Open op vrijdag - zaterdag en zondagvoormiddag, heerlijk vlees.
    Tevens kan je dan nog onbespoten en goedkoop groentjes en fruit meenemen .
    PSN: slynxeh

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Vrijdagavond ook nog rap een klein barbecuetje gedaan, voor mezelf en m'n ouders. 't was de eerste keer dat ik zelf aan m'n eigen barbecue (Weber Genesis II E-210 Gbs) gestaan heb.

Fantastisch toestel, dat spel zit rapper richting de 200 graden dan de oven binnen.
    M'n ouders hun Barbecook is bijna versleten en ze gaan ook voor een Weber gaan, waarschijnlijk dan wel de Genesis E-310 met 3 branders i.p.v. 2.

Ik heb 500 euro betaald voor de mijne wat imo wel een koopje is maar het was zeker de prijs waard.
    M'n pa heeft er al een aantal keer mee gewerkt en hij was ook direct overtuigd het voelt gewoon al veel robuuster en hij bakt wel enorm gemakkelijk.

iTrader
    3 (100%)
    Tipje wat ik doe. Beleg je pizza op een bakpapier. Pizza steen goed laten voor verwarmen. Bak je pizza kort op de steen met bakpapier. Dan haal ik bakpapier weg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    het is goed gelukt. Wel probleem om mn temperatuur hoog te houden eenmaal steen erin ligt maar paar minuten langer op de steen en het was allemaal goed lekker met krokante bodem

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Afgelopen zaterdag voor het eerst eens deftig en lang gerookt in mijn rookoven van barbecook (cadeautje van de madam). Het was een pulled pork gebraad dat ik 6 uur heb laten roken volgens een recept uit mijn boek met rookrecepten en ik was er volledig tevreden van.
    Eerst een rub aanbrengen en wat laten intrekken, daarna de rookoven in op 135 graden voor een 5,5 à 6 uur. na 3 uur nog wat glaceersel aangebracht. Ik had wel at problemen om de oven op temperatuur te krijgen (bleef hangen rond 110°) maar na wat hout toe te voegen (ipv houtskool) waardoor ik wat vlam had om de temperatuur te doen stijgen is het allemaal goed gelukt. Eikenhout chips om te roken en wat appelsap in de vloeistof schaal.

na 6 uur nog wel een half uurtje in de gewone oven moeten steken om de juiste kerntemperatuur te krijgen. Het was boterzacht en viel uit elkaar. Missie geslaagd dus !!

Les geleerd: minstens een uur op voorhand de rookoven aansteken en de temperatuur juist krijgen
    There's no such thing as too much snow

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heel plezant om dit alles hier mee te lezen. Ik ben een complete noob wat betreft BBQ'n maar zoals ik het hier lees heb ik geen BBQ maar een grill

Ik wou wat recepten en ideeën uitproberen deze zomer maar 't zal niets worden met m'n open toestel van Barbecook als ik dat hier zo lees.
    Iemand wat tips om een nieuwe BBQ te kopen (met deksel dan) die degelijk is maar ook niet te duur, soort van instapmodel. Als het me bevalt kan ik met tijd nog altijd overschakelen op een duurder model.
    Dat smoken ziet er toch ook heel leuk uit, eens kijken wat zoiets kost.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    10 (100%)
    Respect dat jullie daar zoveel werk kunnen in steken. Ik zou het niet kunnen opbrengen om zoveel uren in een stuk vlees te steken dat ik dan in 5 minuten binnenslok.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    51 (98%)

BBQ

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Afgelopen zaterdag voor het eerst eens deftig en lang gerookt in mijn rookoven van barbecook (cadeautje van de madam). Het was een pulled pork gebraad dat ik 6 uur heb laten roken volgens een recept uit mijn boek met rookrecepten en ik was er volledig tevreden van.
    Eerst een rub aanbrengen en wat laten intrekken, daarna de rookoven in op 135 graden voor een 5,5 à 6 uur. na 3 uur nog wat glaceersel aangebracht. Ik had wel at problemen om de oven op temperatuur te krijgen (bleef hangen rond 110°) maar na wat hout toe te voegen (ipv houtskool) waardoor ik wat vlam had om de temperatuur te doen stijgen is het allemaal goed gelukt. Eikenhout chips om te roken en wat appelsap in de vloeistof schaal.

na 6 uur nog wel een half uurtje in de gewone oven moeten steken om de juiste kerntemperatuur te krijgen. Het was boterzacht en viel uit elkaar. Missie geslaagd dus !!

Les geleerd: minstens een uur op voorhand de rookoven aansteken en de temperatuur juist krijgen
    Temp regel je door meer luchttoevoer in je bbq te laten. Voor PP word er een stuk schouder gebruikt. Mijn laatste PP lag er 14uur op. Des te trager je hel gaart 110/120 graden. Des te malser en sappiger blijft het. Hoelang je stuk erop moet blijven liggen hangt van je kern temp af. Je kan de PP ook nog uren warm houden met wat trukjes.

iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Heel plezant om dit alles hier mee te lezen. Ik ben een complete noob wat betreft BBQ'n maar zoals ik het hier lees heb ik geen BBQ maar een grill

Ik wou wat recepten en ideeën uitproberen deze zomer maar 't zal niets worden met m'n open toestel van Barbecook als ik dat hier zo lees.
    Iemand wat tips om een nieuwe BBQ te kopen (met deksel dan) die degelijk is maar ook niet te duur, soort van instapmodel. Als het me bevalt kan ik met tijd nog altijd overschakelen op een duurder model.
    Dat smoken ziet er toch ook heel leuk uit, eens kijken wat zoiets kost.
    Ik zou eens kijken naar de MT van weber. De beste houtskool BBQ’s die er zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 34 van 37 Eerste ... 243031323334353637 Laatste

Regels voor berichten