Pagina 32 van 37 Eerste ... 22282930313233343536 ... Laatste

Discussie: BBQ

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

ik ben wel van plan om binnenkort een naar Dierendonck te gaan

https://www.dierendonck.shop/collections/bbq-pack
    Don't, serieus overpriced. Versta me niet verkeerd het is topkwaliteit maar belachelijk duur.
    Dierendock laat 85% van zijn vlees gewoon leveren van Van Engelandt (Vleesgroothandel | Groothandel in vlees | Van Engelandt - Brussel) waar je als particulier ook gewoon kan binnenkopen, dus zelfde vlees aan 50% van de kost. Kan je ineens de colour locale van Brussel opsnuiven

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    Van Engelandt beste aanrader ooit voor steak! Massa keuze in soorten en zeer schappelijk in prijs per kilo. Wel grotere afnames (dus je moet vaak wel een deel invriezen).

Edit: ook voor ander vlees uiteraard. Leveren trouwens aan de meeste top/sterrenrestaurants.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mothman Bekijk bericht
    Don't, serieus overpriced. Versta me niet verkeerd het is topkwaliteit maar belachelijk duur.
    Dierendock laat 85% van zijn vlees gewoon leveren van Van Engelandt (Vleesgroothandel | Groothandel in vlees | Van Engelandt - Brussel) waar je als particulier ook gewoon kan binnenkopen, dus zelfde vlees aan 50% van de kost. Kan je ineens de colour locale van Brussel opsnuiven
    nice
    merci voor de tip

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    hangt af van wat je rookt natuurlijk

brisket, pulled pork moet je tijdje laten rusten;
    Ribben ofzo moet je niet half uur laten liggen

Zelf te kiezen wat je lekker vindt.
    Ik haal vlees in de renmans voor gewoon BBQ

m'n ribben haal ik van de markt omdat die goed vlezig zijn.
    brisket is moeilijker te vinden en haal ik in Engeland
    vlees voor pulled pork wordt bij natuurslager gehaald
    ......

ik ben wel van plan om binnenkort een naar Dierendonck te gaan

https://www.dierendonck.shop/collections/bbq-pack
    Toevallig een adres is de kempen voor spareribs ?

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Vind het wel wat jammer dat er weinig posts zijn over ''gewoon'' BBQ'en in dit topic, allemaal over BBQ's die evenveel kosten als een gaming pc en dit vlees komt speciaal van daar en dat vlees komt van daar.

Durf al niet meer te vragen waar ik deftige BBQ worsten kan kopen of ik word hier sebiet nog 100km verder naar Brussel gestoord voor een worst.

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Vind het wel wat jammer dat er weinig posts zijn over ''gewoon'' BBQ'en in dit topic, allemaal over BBQ's die evenveel kosten als een gaming pc en dit vlees komt speciaal van daar en dat vlees komt van daar.

Durf al niet meer te vragen waar ik deftige BBQ worsten kan kopen of ik word hier sebiet nog 100km verder naar Brussel gestoord voor een worst.
    Als je ze alleen maar op de rooster wilt gooien en klaar.. dan kan je makkelijk naar een Renmans ofzo gaan en daar gemarineerde worsten te halen.

Bbq is een lifestyle en mag voor veel mensen al een centje kosten. De 1 steekt het in auto’s, iPhones, de andere in een bbq

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Wat versta jij onder gewone bbq? Kant en klaar vlees halen in de supermarkt halen en op grill gooien?

Daar is niks mis mee, maar daar valt natuurlijk ook niet heel veel over te zeggen denk ik?

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)

Ik heb ne gewone BBQ met deksel gekocht maand terug in de Gamma.
    Geen te duur spel, volgende zal wel een Weber worden.
    Hebt er veel uitbreidingen voor eigenlijk.
    Das nu net het geen dat zo interessant is aan iets duurder merk van BBQ kopen.

Voor vlees, ik haal bv mijn ribben in de bon app en marineer of kruid ze zelf.
    Meeste van men vlees komt van de Kleine Basin in Roeselare.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    3 (100%)

zoals gezegd : voor gewone BBQ vind ik vlees van Renmans goed.
    Iedereen die ik ken vindt het goed
    Het is niet moeilijk om dat te grillen natuurlijk.

Wanneer je 'specialer' BBQ'ed waar ik mij dan richt op 1 stuk vlees dan mag het wel iets specialer zijn natuurlijk.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Wat versta jij onder gewone bbq? Kant en klaar vlees halen in de supermarkt halen en op grill gooien?

Daar is niks mis mee, maar daar valt natuurlijk ook niet heel veel over te zeggen denk ik?
    True denk dat ik meer in dit topic aan het browsen was voor eventueel simpel materiaal en simpele recepten en niet meteen iets wat een halve dag ligt te smoken of dergelijke.
    Ik heb een heel simpele BBQ van een 50 euro, paar jaar oud, eigenlijk niets aan buiten een rooster en deksel, wou iets meer advanced maar nu ook weer niet meteen naar de 1k toestellen, denk dat ik dan maar gewoon ne iet grotere ga halen wat iets duurder is en iets steviger oogt/voelt, dan zalt wel goed zijn

En idd ik gooi daar eigenlijk gewoon voorgemaakte brochetten op of spekfakkels of van die gemarineerde balletjes op stokjes die ze tijdens het BBQ seizoen verkopen bij bv de carrefour of budgetslager, en dan dingen zoals gepaneerde bbq burgers of eens een steakske of wat ribben en spek, zocht wat inspiratie om er wat meer een geheel mee te maken want het volk dat ik over de vloer krijg eet alleen maar aardappelsalade en knoflook brood etc daarbij en dat komt aan mijn oren uit

Dingen als pulled pork etc heb ik een 6L slowcooker voor, heb ik noch de tijd noch het geduld voor om dat op de echte manier te doen + in een slowcooker lukt dat ook ideaal zolang die groot genoeg is.
    Eens rond zien online voor een goed coleslaw recept of dergelijke

iTrader
    51 (98%)
    PP lukt idd ook in een slow, of in een gewone oven. Maar dat heeft dan niets meer let bbq te maken natuurlijk

Ik wil zeker niemand schofferen ofzo en wat ik nu zeg is ook zeker naar niemand bedoeld. Maar is een verschil tussen vlees bakken en bbq’en. Het is niet omdat je een bbq gebruikt dat je aan het bbq bent.

iTrader
    4 (100%)
    Wou geen nieuw vlees item beginnen, wie heeft er restaurant tips voor kwaliteitsvlees (vooral hert) ? Ben m'n vleesverbruik sterk aan 't afbouwen, minder kwantiteit, meer kwaliteit...

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    True denk dat ik meer in dit topic aan het browsen was voor eventueel simpel materiaal en simpele recepten en niet meteen iets wat een halve dag ligt te smoken of dergelijke.
    Ik heb een heel simpele BBQ van een 50 euro, paar jaar oud, eigenlijk niets aan buiten een rooster en deksel, wou iets meer advanced maar nu ook weer niet meteen naar de 1k toestellen, denk dat ik dan maar gewoon ne iet grotere ga halen wat iets duurder is en iets steviger oogt/voelt, dan zalt wel goed zijn

En idd ik gooi daar eigenlijk gewoon voorgemaakte brochetten op of spekfakkels of van die gemarineerde balletjes op stokjes die ze tijdens het BBQ seizoen verkopen bij bv de carrefour of budgetslager, en dan dingen zoals gepaneerde bbq burgers of eens een steakske of wat ribben en spek, zocht wat inspiratie om er wat meer een geheel mee te maken want het volk dat ik over de vloer krijg eet alleen maar aardappelsalade en knoflook brood etc daarbij en dat komt aan mijn oren uit

Dingen als pulled pork etc heb ik een 6L slowcooker voor, heb ik noch de tijd noch het geduld voor om dat op de echte manier te doen + in een slowcooker lukt dat ook ideaal zolang die groot genoeg is.
    Eens rond zien online voor een goed coleslaw recept of dergelijke
    Kijk hier eens in rond:
    https://www.seriouseats.com/2017/08/...day-sides.html

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Zondag eens wagen aan beer can chicken.
    Vorig weekend voor de eerste keer actief gelet op temperatuur in de bbq en heb ‘m toch 2,5u zonder moeite op 120-140gr kunnen houden, dus dan zal de kip (hoger maar korter) ook wel lukken.
    Daarbij hasselback zoete aardappel, denk ik.

Mochten er tips zijn, laat maar weten!
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Zondag eens wagen aan beer can chicken.
    Vorig weekend voor de eerste keer actief gelet op temperatuur in de bbq en heb ‘m toch 2,5u zonder moeite op 120-140gr kunnen houden, dus dan zal de kip (hoger maar korter) ook wel lukken.
    Daarbij hasselback zoete aardappel, denk ik.

Mochten er tips zijn, laat maar weten!
    Hou er rekening mee als je kip in de bbq sta je temp lager gaat zijn als dat je bbq leeg is. 120graden gaat je kip wrs een dikke 2u nodig hebben. Je kan hem om het halfuur eventueel benevelen met appelsap zodat hij sappig blijft en niet gaat verbranden. Je kan in het blikje of de opening van de kip ook aromaten steken. Kruiden, Citroen, ...

Ik heb hier vorig jaar eens een video over gemaakt hoe ik het doe.

https://youtu.be/v6Owv59Dm_Y

Pagina 32 van 37 Eerste ... 22282930313233343536 ... Laatste

Regels voor berichten