Pagina 30 van 37 Eerste ... 20262728293031323334 ... Laatste

Discussie: BBQ

iTrader
    7 (100%)
    merci, nekeer direct bekijken, ervaring met dit vlees?

iTrader
    7 (100%)
    2 vragen, waar vind ik een 'plate setter' voor de Weber Kettle?
    En hoe krijg ik het beste 2 kippen op blik in men Weber?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2 vragen, waar vind ik een 'plate setter' voor de Weber Kettle?
    En hoe krijg ik het beste 2 kippen op blik in men Weber?
    2 vragen eer we kunnen antwoorden: Welke Weber Kettle? Hoe groot zijn uw kippen?
    2 beercan chickens: naast elkaar, als ze er in kunnen; ik zie niet in hoe ge het anders gaat doen... Enige andere alternatief (non-beercan) is zoiets (maar hangt dan ook weer af van welke Kettle of het er in gaat kunnen):

iTrader
    7 (100%)
    Juist er zijn verschillende.
    Ik heb de 57 cm denk ik.
    Die plate lijkt me echt handig, maar vind ze nergens op het net.

Dacht de kippen inderdaad gewoon naast men kolen recht te zetten, maar op het zicht lijkt dit nogal weinig plaats.
    Kippen zelf ga ik pas komende week halen, die bbq is volgend weekend pas.

Morgen staat er beef ribs op het menu. Benieuwd naar de smaak ivm spare ribs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    2 vragen eer we kunnen antwoorden: Welke Weber Kettle? Hoe groot zijn uw kippen?
    2 beercan chickens: naast elkaar, als ze er in kunnen; ik zie niet in hoe ge het anders gaat doen... Enige andere alternatief (non-beercan) is zoiets (maar hangt dan ook weer af van welke Kettle of het er in gaat kunnen):
    Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik gebruik deze gietijzeren rooster icm hun chicken holders.
    Zo kun je er zeker 2, misschien zelfs 3 kwijt. Maar op zich is dat niet veel verschil dan als je ze gewoon op het kolenrooster zet.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    3 (100%)
    Deze thread weer eens leven inblazen. BBQ seizoen begint er toch aan te komen

Ik heb me ingeschreven voor deze workshop https://www.weber.com/BE/nl/grill-ac...6hQiLyt2j2Drt4

Vorige september naar VS geweest en wat we daar van BBQ hadden gegeten was wel heel lekker
    Ik heb al succes gehad met smoken, ribben lukken supergoed maar soms ook mislukkingen : kip die te droog en flets van smaak was.
    Hopelijk paar handige tips and tricks leren
    Laatst gewijzigd door bassie82; 27 februari 2019 om 13:05

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met dit fraaie weer even bumpen. Nu ik in augustus ga verhuizen van een appartement (zonder terras) naar een huis (met grote tuin) ziet het ernaar uit dat ik eindelijk kan BBQ'en. Ik ben dus op zoek naar een goed BBQ-stel dat een hele tijd kan meegaan. Doelstelling: meer dan alleen maar grillen en experimenteren met roken en traag garen (pulled pork, "fall off the bone"-ribben en toestanden). Ik ga niet meteen een peperduur model van meer dan €1000 kopen, maar als ik dit topic diagonaal lees is een Weber 57cm een vaak gebruikt model. De vraag is: welke is een gepaste voor een budget van max €500, zodat ik lustig kan experimenteren?

iTrader
    0
    Weber 57 GBS past dan perfect voor jouw verwachtingen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ik zou dan gaan voor een Performer. Kost wel wat meer als een master touch, maar die werktafel is het geld wel waard.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Can't go wrong with a Weber

Een leuke aanvulling kan een UDS zijn. Als je zelf wat handig bent, kun je die makkelijk zelf maken en dat moet ook niet teveel kosten.

Als je je ooit aan een Oklahoma smoker wilt wagen, is Nette Lette een goed merk.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    28 (100%)
    Voor slow cooking is een Kamado/Keramische BBQ ook wel een aanrader, maar 500 EUR is nipt daarvoor. Replicas gaat zeker lukken, maar een Kamado Joe of Big Green Egg is rap 1500 EUR

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn die keramische bbq's zo'n grote meerwaarde dat het die 1000 euro extra waard is? Zal maar eerst beginnen met die Weber Performer, bedankt voor de tips!

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ja en nee, als echte liefhebber kun je die investering doen, ze zijn nog net iets beter dan bv een Weber maar de prijs van een Big Green Egg zijn ze zeker niet waard.
    Ik heb zo'n mini en ik gebruik die eigenlijk vooral om steak te searen, gewoon alles open en dan een minuutje of 3 erop en smullen maar. Het grootste verschil is natuurlijk de keramische buitenkant die heel goed de warmte vast houdt. Soms is dit een voordeel, soms een nadeel.
    Op een Weber kun je bv ook gemakkelijker met 2 verschillende temperatuur zones werken, bij een kamada is dit vrijwel onmogelijk. Bij een Primo Oval lukt dit maar daar betaal je gemakkelijk 2000€ voor.

Een Auplex Large past net binnen je budget als je toch voor een kamado wil gaan.

iTrader
    28 (100%)
    Idd, zo een Auplex zou ik ook voorstellen.

Nu soit, ik blijf erbij, met 500 EUR budget is een Weber Performer dé BBQ. Die werktafel/dolly is het geld dubbel en dik waard. Als ge een master touch koopt en daar dan nog een dekselhouder, materiaalhaak, etc... apart bij zit ge ook aan 400 EUR. Als ge de Deluxe neemt zit er ook een kolenstarter in (is op basis van propaan en elektronische ontsteker).

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Idd, zo een Auplex zou ik ook voorstellen.

Nu soit, ik blijf erbij, met 500 EUR budget is een Weber Performer dé BBQ. Die werktafel/dolly is het geld dubbel en dik waard. Als ge een master touch koopt en daar dan nog een dekselhouder, materiaalhaak, etc... apart bij zit ge ook aan 400 EUR. Als ge de Deluxe neemt zit er ook een kolenstarter in (is op basis van propaan en elektronische ontsteker).
    Ik kan enkel akkoord gaan hiermee.
    De Weber performer is wel goed prijs kwaliteit. Groot werkblad om je dingen op te zetten. Dekselhouder is heel handig en met 57cm diameter rooster heb je plaats genoeg.

Ik heb dit weekend stacked ribs gemaakt waar het 4u moest op een temp van 150graden. Temperatuur blijf heel stabiel. Zelfs geen bricketten moeten toevoegen.

Pagina 30 van 37 Eerste ... 20262728293031323334 ... Laatste

Regels voor berichten