Discussie: BBQ

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goh ja, ik vorm een tandem met mijn vriendin. De ene stookt de andere vormt de pizza's en schept ze.
    Ik kan me inbeelden dat als je er grotendeels alleen voor staat dat het wel fijner is om een systeem te hebben waar je zelf minder aandacht aan moet geven.
    Voor ons is het eigenlijk geen probleem. Moest het dat toch nog worden is er voor de Karu wel een add-on met gasbrander waar we naar kunnen kijken.
    Hier alleen is dat bijna niet te doen. Die pellets vliegen erdoor en als je niet om de 3 a 4 min bijvult zakt de temperatuur toch serieus. En als ik dan wat wacht heb ik natuurlijk problemen om de pizza van de schep te krijgen door er te lang op te liggen. Jammer genoeg wil de vrouw daar niet zoveel in helpen, is niet echt een keukenprinses.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Al eerder aangehaald hier, maar sinds ik Netflix in huis heb gehaald is die American BBQ Showdown wel leutig om te kijken. Zeker als je dat vergelijkt met Grillmasters, dat dit jaar helaas niet is kunnen doorgaan. En Chef's Table BBQ is ook ontzettend boeiend. Veel inspiratie uit te halen. Vlees op voorhand pekelen ("brining") wordt daar vaak gedaan, moet ik ook eens doen.

Ik heb enkel nog een St. Louis rack in mijn diepvries liggen, ik hoop die binnenkort er nog eens op te gooien. Een vuurput bouwen om houtblokken in brand te steken en daarboven een rooster leggen om een steak "hot and fast" af te grillen wil ook ook eens uitproberen. Dan kan ik de Weber behouden voor "low and slow" en de vuurput voor de snellere dingen die niet veel tijd nodig hebben om te garen.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    De American BBQ showdown vind ik ook wel interessant. Veel beter dan de grillmasters van hier met hun onzin over presentatie dit, presentatie dat. Dat boeit me niet. Hoe ze het eten maken in BBQ showdown is gewoon veel interessanter.

Zaterdag komt sinterklaas hier, dus omdat ik toch de hele dag thuis ben, gaan we eens nen all American day doen. Alles zelfgemaakt en kind vriendelijk.

Ontbijt/middag: Hashbrowns met ei en spek
    Avond: Hamburgers met zelfgemaakte buns (Iemand trouwens een aanrader qua bun recept? Er zijn er zoveel, dus kies liever niet op goed geluk)
    Dessert Cinnamon rolls met ijs

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    De American BBQ showdown vind ik ook wel interessant. Veel beter dan de grillmasters van hier met hun onzin over presentatie dit, presentatie dat. Dat boeit me niet. Hoe ze het eten maken in BBQ showdown is gewoon veel interessanter.

Zaterdag komt sinterklaas hier, dus omdat ik toch de hele dag thuis ben, gaan we eens nen all American day doen. Alles zelfgemaakt en kind vriendelijk.

Avond: Hamburgers met zelfgemaakte buns (Iemand trouwens een aanrader qua bun recept? Er zijn er zoveel, dus kies liever niet op goed geluk)
    Nog nooit zelf gemaakt maar Weissman heeft wel echt goede recepten vind ik: https://www.youtube.com/watch?v=gTGSUYMu6Ns
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht

de kennis van BBQ is daar ook wel een pak groter, de uitdagingen interessanter en de voorziene toestellen een pak uitgebreider dan hier. Hier krijgen ze een BBQ en dat is het.

ik vond de amerikaanse showdown zeer fijn om kijken
    There's no such thing as too much snow

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    de kennis van BBQ is daar ook wel een pak groter, de uitdagingen interessanter en de voorziene toestellen een pak uitgebreider dan hier. Hier krijgen ze een BBQ en dat is het.

ik vond de amerikaanse showdown zeer fijn om kijken
    BBQ in België is doorgaans 10 verschillende stukken vlees afgrillen, waarbij de meeste marinades door de slager of supermarkt zijn geprepareerd. Die programma's zijn op dat vlak wel een verademing en in eigen land zijn er best wel wat gepassioneerde mensen actief om het op een andere manier te doen.

Die Chef's Table BBQ is dan weer next level BBQ.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Nog nooit zelf gemaakt maar Weissman heeft wel echt goede recepten vind ik: https://www.youtube.com/watch?v=gTGSUYMu6Ns
    Can confirm, zowel burger buns als cinnamon rolls van Weissman al gemaakt.

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Al eerder aangehaald hier, maar sinds ik Netflix in huis heb gehaald is die American BBQ Showdown wel leutig om te kijken. Zeker als je dat vergelijkt met Grillmasters, dat dit jaar helaas niet is kunnen doorgaan. En Chef's Table BBQ is ook ontzettend boeiend. Veel inspiratie uit te halen. Vlees op voorhand pekelen ("brining") wordt daar vaak gedaan, moet ik ook eens doen.
    Klopt, leuk om te kijken!
    Ik heb nu 4 episodes gezien en het enige dat mij telkens opnieuw opvalt is dat iedereen al 4 episodes lang dezelfde kleren draagt

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plutus Bekijk bericht
    Klopt, leuk om te kijken!
    Ik heb nu 4 episodes gezien en het enige dat mij telkens opnieuw opvalt is dat iedereen al 4 episodes lang dezelfde kleren draagt
    zelfde kleren dragen wordt heel veel gedaan.
    Dat is om het editing gemakkelijker te maken. Zo kunnen ze verschillende takes door elkaar gebruiken
    Je moet eens kijken naar bv Bake Off, daar dragen ze over verschillende bakdagen ook zelfde kleren.

Maar inderdaad, de info die je krijgt als jury iets uitlegt is heel waardevol. Ze verklaren veel over wat er wanneer met vlees gebeurt.

Regels voor berichten