Discussie: BBQ

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    https://www.netflix.com/be/title/810...7Ka05EXCZl7s9o

Ik heb helaas zelf geen Netflix, maar ik heb Grillmasters dit jaar wel gemist. Hopelijk volgend jaar nog eens een seizoen. Dit lijkt me wel een interessant programma.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die rook valt mee als je normale briketten hebt zonder al teveel chemische bestanddelen. Het kan volgens mij ook totaal geen kwaad als het vlees erop legt als de briketten nog niet aan het gloeien zijn, maar als je direct wil grillen lijkt me dat niet zo interessant om te doen omdat je in de opstartfase dan nog een koud rooster hebt. Als de briketten wit zijn zit je meteen aan een goede temperatuur. Daarom wacht je dus beter tot de briketten aan het gloeien zijn.

Bij een snake ligt dat anders: daar steken de briketten elkaar geleidelijk aan, waardoor je, rekening houdende met wind en zon, een geleidelijke temperatuur kan aanhouden.

Als je dus briketten hebt die vieze rook afgeven: koop je een nieuw pak.

Aanmaakblokjes best met natuurlijke brandstoffen, die witte geven een sterke benzinegeur af. Ik steek er meestal een of twee aan onder een brikettenstarter.
    Ik gebruik de aanmaakblokjes en briketten van Weber. Ik kan niet sukkelen daarmee denk ik? Ooit eens een ander merk gebruikt om de prijs wat te drukken en dat sloeg toch wat tegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Als het deftig weer is (of ge staat overdekt), waarom niet? Maar vind het wel een pak minder gezellig. In de zomer staat er met een paar man rond (of toch in de buurt nu met Corona). In de winter staat ge toch vaak alleen buiten te grillen.
    Ik sta overdekt. Op een koudere dag in het donker 's avonds in alle rust aan de BBQ met een goed biertje in de hand, terwijl er lekker eten onder het deksel ligt. Ja, ik wordt er helemaal zen van. Of dat even sfeervol is in vriestemperaturen moet ik nog ontdekken.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Bij vriestemperaturen zou een glühwein met amaretto en een vuurschaal wel voor genoeg warmte en gezelligheid zorgen.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.netflix.com/be/title/810...7Ka05EXCZl7s9o

Ik heb helaas zelf geen Netflix, maar ik heb Grillmasters dit jaar wel gemist. Hopelijk volgend jaar nog eens een seizoen. Dit lijkt me wel een interessant programma.
    Grillmasters is een pak beter imo. Ik vond in grillmasters die locatiebezoeken etc wel altijd leuk doordat je toch iets kon opsteken. Hier gaat het echt puur over het koken, en krijg je eigenlijk niet zo heel veel mee. Me wel een kriek gelachen toen op een bepaald moment iemand Provencaalse kruiden gebruikte en dat door de jury aanzien werd als het achtste wereldwonder qua smaak

Maar wel tof om eens te zien, jammer inderdaad dat er geen grillmasters is dit jaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Je hebt nu grainfed Black Angus short ribs bij Gustor, maar die zijn nogal prijzig. 104 euro voor 2,6 kg ... Nu is er tijdelijk een actie met 15% korting, maar dan nog. Daarnaast heb je bij hen ook Wagyu short ribs maar dat is niet bepaald goedkoper.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Bij vriestemperaturen zou een glühwein met amaretto en een vuurschaal wel voor genoeg warmte en gezelligheid zorgen.
    Oh ja!

Is waarschijnlijk wel een pak moeilijker om uw temperatuur te regelen als 't zo koud is.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Grillmasters is een pak beter imo. Ik vond in grillmasters die locatiebezoeken etc wel altijd leuk doordat je toch iets kon opsteken. Hier gaat het echt puur over het koken, en krijg je eigenlijk niet zo heel veel mee. Me wel een kriek gelachen toen op een bepaald moment iemand Provencaalse kruiden gebruikte en dat door de jury aanzien werd als het achtste wereldwonder qua smaak

Maar wel tof om eens te zien, jammer inderdaad dat er geen grillmasters is dit jaar.
    Grappig genoeg heb ik meer geleerd uit American Showdown dan grillmasters (vlaamse versie).
    Ik vind dat de juryleden tijdens het BBQ'en veel meer uitleggen wat er goed en verkeerd is en de effecten daarvan.
    Bv te veel rook in je smoker : je krijgt dirty smoke die smaak verpest en je meestal niet meer goed kan trekken.

Ik kan niet zo tegen Peter Declercq met z'n 'GGGRRillmaster' uitspraak.
    Ook moet alles groenten zijn en ooo wee dat je grillpatroon niet 100% juist is.

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Of quadrillage... the horror

Wat is er mis met “schoon streepkes op uw vlees”
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Regels voor berichten