Pagina 3 van 9 Eerste 1234567 ... Laatste
    utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tot enkele maanden geleden gebruikte ik een Senseo-toestel, puur voor het gemak en omdat elke koffie wel min of meer smaakt als ge er aan gewend raakt, sue me. Maar bon, dat toestel ging dus kapot en een nieuwe was mij wat te duur voor wat het waard is dus ik heb mij een Bialetti gekocht.

Toch machien, niet al te veel werk aan en de koffie is toch wel merkbaar beter (en straffer vooral ). De koffie zelf kiezen is wel een beetje lastig, in de winkel kunt ge bijna alleen maar van die ultrafijn gemalen koffie kopen en dat is daar eigenlijk niet geschikt voor. Ik zou beter eens naar een speciaalzaak gaan maar dat komt er maar niet van. Als iemand tips heeft voor goeie, niet te fijn gemalen koffie uit de winkel, laat maar weten!
    Ga naar de Mokabon in de Donkersteeg. Je gaat nooit meer koffie in de winkel kopen. Versgemalen bonen maken zo'n gigantisch verschil, en verliezen snel veel van hun smaak. Koop dus ook niet te veel tegelijk.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Maja jong dan moet ik elke week gans tot daar stappen ofwa.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor ongeveer 100 euro heb je een deftige burr grinder en kan je zelf uw bonen malen!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    ECM classika II hier, duur, maar zoals al zoveel gezegd hier: koffie is heilig

Bonen blijf ik teruggrijpen naar Illy, hoeveel ambachtelijke soorten ik ook probeer, Illy is the bomb
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Voor de mensen met een espressomachine: welke bonen gebruiken jullie?

Hier soms Illy monoarabica (zijn geld meer dan waard) en een melange door een lokale koffiebar. Het meeste gebruiken we echter Cachet d'Or van Rombouts, wat prijs/kwaliteit wel veruit het beste is imo. Lavazza en de meeste huismerken zijn daarentegen niet te drinken.
    Vind deze nochtans naast Illy de beste die ik al in de supermarkt vond: Lavazza Espresso

Heb de Jacqmotte Espresso bonen ook eens geprobeerd, was blij toen die op waren...
    Hier al enkele jaren een Krups volautomaat.

@Brecht: als ge het ziet zitten er telkens een ritueel van te maken: Rok Classic
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    @Brecht: als ge het ziet zitten er telkens een ritueel van te maken: Rok Classic
    warmt dat ding dan water op? of moet je daar (bijna) kokend water in gieten?

Myllan's schermafbeelding
    5.012
    iTrader
    0

Koffieliefhebbers voelen deze...

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    warmt dat ding dan water op? of moet je daar (bijna) kokend water in gieten?
    Warm water op te gieten idd
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Geinvesteerd in Philips Saeco toestel hier. kleine 600eur. Nog geen second spijt van. Vanaf er een definitieve keuken komt, kijk ik ook voor inbouw apparaat denk ik

iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Geinvesteerd in Philips Saeco toestel hier. kleine 600eur. Nog geen second spijt van. Vanaf er een definitieve keuken komt, kijk ik ook voor inbouw apparaat denk ik
    Kleine tip, ik zit in elektronica en ken paar vertegenwoordigers die ook inbouw automaten verkopen en ze raden het allemaal af. Blijkbaar nog zeer snel veel slijtage/roest/vochtproblemen. Geeft bij losstaande niet echt problemen, maar inbouw is echt miserie.
    Afin, jij moet het weten natuurlijk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Als uw koffie daarin verbrandt, vermoed ik dat je uw vuur te hoog zet; of dat je het vuur te laat uitzet (eens hij begint te komen, mag het vuur eigenlijk al uit). Ik heb er alleszins nog nooit last van gehad.
    Te bitter zal eerder aan de soort bonen liggen (te veel bittere oliën) of het feit dat de koffie over-geëxtraheerd is. Dit laatste kan gebeuren als de koffie te fijn gemalen wordt. Voor een moka pot maal ik mijn bonen niet zo fijn als voor espresso maar zeker niet zo grof als voor french press. Da is vooral experimenteren (en ook afhankelijk van de boon en welke moka pot)
    Kort en hevig vuur (en bij voorkeur op voorhand kokend water gebruiken) is beter dan lang op een lager vuur. Dus te hoog zetten is hier niet echt van toepassing, hoog vuur of laag vuur, je water moet hoe dan ook koken.
    Nu, wat jij hebt met espresso uit zo'n all-in-one machine, heb ik minstens even hard met moka pot. Was wel leuk en gezellig in het begin, maar eens je geproefd hebt wat echte espresso (want een moka pot geeft uiteindelijk "maar" espresso-achtige koffie) kan zijn krijg je dat echt nie meer binnen

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mag ik de topic beetje hijacken. Wat raden jullie aan om koffie te maken als je gaat kamperen.

Momenteel gebruik ik een Moka pot, maar misschien zijn er betere opties. Het moet te gebruiken zijn zonder electriciteit (duh). Ik kan gerust water apart koken indien nodig.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Kleine tip, ik zit in elektronica en ken paar vertegenwoordigers die ook inbouw automaten verkopen en ze raden het allemaal af. Blijkbaar nog zeer snel veel slijtage/roest/vochtproblemen. Geeft bij losstaande niet echt problemen, maar inbouw is echt miserie.
    Afin, jij moet het weten natuurlijk
    En de prijs is er ook niet naast ... :/

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Mag ik de topic beetje hijacken. Wat raden jullie aan om koffie te maken als je gaat kamperen.

Momenteel gebruik ik een Moka pot, maar misschien zijn er betere opties. Het moet te gebruiken zijn zonder electriciteit (duh). Ik kan gerust water apart koken indien nodig.
    Cowboy coffee? Iemand da ik ken had eens een Aeropress mee naar een festival, lijkt mij ook wel handig en was best makkelijk/goede koffie.
    Zal er vooral vanaf hangen hoeveel plek je hebt om het mee te pakken. Systemen zoals dit zijn compact op te bergen, maar dan heb je ook wel filters nodig...

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Cowboy coffee? Iemand da ik ken had eens een Aeropress mee naar een festival, lijkt mij ook wel handig en was best makkelijk/goede koffie.
    Zal er vooral vanaf hangen hoeveel plek je hebt om het mee te pakken. Systemen zoals dit zijn compact op te bergen, maar dan heb je ook wel filters nodig...
    Opbergen is op zich geen probleem. Aangezien de wagen er is om op te bergen. En nu dus gewoon de Moka pot om houtblokken en dan de vlam er onder. Klein beetje te vergelijken met Cowboy coffee maar smaakt beter

Momenteel ook ah kijken naar zo'n systemen Wancle Mini Portable Espresso Maker Machine Coffee Maker Travel for Camping + 3 Color Silicone Case https://www.amazon.co.uk/dp/B01NBI7C..._gS6PAbCASDES7

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Pagina 3 van 9 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten