Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste
    Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    jamaar ik heb het hier puur over losse malers he, niet over die volautomatische dingen, dat moet ik niet hebben. die losse malers hebben waarschijnlijk zelfs geen sensor om te zien hoe vol dat reservoir is..

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge had het initiëel over een toestel met bonenmaler + daarna zei je dat het hetzelfde principe was als een losse maler. Daarom dat ik er vanuit ging dat 1 van de opties nog altijd een toestel met ingebouwde maler was

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik bedoelde dus met een losse bonenmaler, niet ingebouwd, heb het misschien niet genoeg gespecifieerd n mijn eerste post. dacht dat het duidelijk was omdat er halfautomatisch stond, anders was het een volautomatisch toestel
    maar er bestaan eigenlijk blijkbaar ook toestellen met effectief een "losse" maler geintegreerd in dezelfde behuizing, waar je dus ook eerst die lepel moet onder houden en dan inhaken, niet een toestel met een zetgroep. weet niet of dat effectief iets waard is, toestel zoals dit bv:
    https://www.koffiewarenhuis.nl/produ...ind-infuse-pro

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    budget had ik iets van rond de 1000€ max voor alles in gedachten, 1200 voor ne koffiemolen lijkt mij een beetje teveel van het goeie maar merci voor die link, ga eens beginnen lezen!
    Die quote is gewoon een voorbeeld om duidelijk te maken dat je beter voor een goeie maler gaat en een goedkopere espresso machine. Naturlijk moet je het niet direct in die prijsklasse gaan zoeken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Goh, eerlijk gezegd gaat er niet veel boven de smaak van koffie uit een french press of espresso uit een moka pot.
    Als ik thuis ben, gebruik ik meestal een french press; als ik zin heb in een espresso zal ik naar de moka pot grijpen.
    Als je "espresso" uit een moka pot beter vindt dan een echte goeie espresso scheelt er iets met de zaak waar je espresso drinkt, of je hebt jezelf iets wijsgemaakt imo..
    Nu, belangrijkste is dat je het zelf lekker vindt natuurlijk, elk z'n smaak.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElvisP Bekijk bericht
    Als je "espresso" uit een moka pot beter vindt dan een echte goeie espresso scheelt er iets met de zaak waar je espresso drinkt, of je hebt jezelf iets wijsgemaakt imo..
    Nu, belangrijkste is dat je het zelf lekker vindt natuurlijk, elk z'n smaak.
    Zaak? Het ging over thuisgebruik hé
    Een professioneel espressomachien van ettelijke 1000en euro's brouwt inderdaad een betere espresso dan zo'n mokapot. Maar ik vind zo'n mokapot nog altijd beter dan de meeste mensen hun automatische of halfautomatische espressomachine die ze thuis staan hebben (zoals dit of dit toestel dat in deze thread al aangehaald is).

Hangt veel af van de bonen/maling natuurlijk, zoals ik eerder al aanhaalde.

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een professioneel espressomachien van ettelijke 1000en euro's brouwt inderdaad een betere espresso dan zo'n mokapot. Maar ik vind zo'n mokapot nog altijd beter dan de meeste mensen hun automatische of halfautomatische espressomachine die ze thuis staan hebben (zoals dit of dit toestel dat in deze thread al aangehaald is).

dat zijn allemaal volautomatische toestellen denk ik, knopje drukken en koffie. en voor die pricerange kan je niet echt veel verwachten denk ik.. voor die prijs heb je amper een deftige molen

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    dat zijn allemaal volautomatische toestellen denk ik, knopje drukken en koffie. en voor die pricerange kan je niet echt veel verwachten denk ik.. voor die prijs heb je amper een deftige molen
    Ik heb de 2 toestellen genomen die in deze thread aangehaald werden en als "hemels" aangeprezen werden. Gewoon om aan te tonen hoe smaken verschillen. En ja, ik vind een mokapot dan veel beter dan deze toestellen of zelfs bepaalde toestellen die een veelvoud hiervan kosten.
    Ga je voor een toestel uit een andere prijsklasse of kwaliteitsniveau, dan kan je het inderdaad niet meer vergelijken. Maar dit stuk van de discussie ging dan ook niet over uw keuze, maar wel wat ik lekker vind; daar reageerde ElvisP op

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor de mensen met een espressomachine: welke bonen gebruiken jullie?

Hier soms Illy monoarabica (zijn geld meer dan waard) en een melange door een lokale koffiebar. Het meeste gebruiken we echter Cachet d'Or van Rombouts, wat prijs/kwaliteit wel veruit het beste is imo. Lavazza en de meeste huismerken zijn daarentegen niet te drinken.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de 2 toestellen genomen die in deze thread aangehaald werden en als "hemels" aangeprezen werden. Gewoon om aan te tonen hoe smaken verschillen. En ja, ik vind een mokapot dan veel beter dan deze toestellen of zelfs bepaalde toestellen die een veelvoud hiervan kosten.
    Ga je voor een toestel uit een andere prijsklasse of kwaliteitsniveau, dan kan je het inderdaad niet meer vergelijken. Maar dit stuk van de discussie ging dan ook niet over uw keuze, maar wel wat ik lekker vind; daar reageerde ElvisP op
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Ik heb de deze
    https://www.coolblue.be/nl/product/1...10b-zwart.html

Prijs-kwaliteit gezien een heel goed toestel. Had daarvoor een philips in dezelfde prijsklasse en deze koffie is merkbaar beter.

Is een basismodel, maar ik vind persoonlijk meer niet nodig.
    Hangt natuurlijk allemaal af van hoeveel je eraan wil besteden en wat je verwacht. Je kan zo zot doen als je maar wil in die dingen. Voor mij is een lekkere koffie en af en toe een latte kunnen maken meer dan voldoende en dan volstaat dit toestel.

Lees vooral wat online reviews. De Delonghi Ecam serie scoorde toen ik zocht in online reviews bijna overal beter dan dubbel zo dure toestellen van andere merken.
    Als jij deze post samenvat als "hemels" dan scheelt er toch wel iets aan uw vermogen om begrijpend te lezen hoor.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Als jij deze post samenvat als "hemels" dan scheelt er toch wel iets aan uw vermogen om begrijpend te lezen hoor.
    Ging hierover:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Coffee is love, coffee is life.

Hoewel ik slechts zelden aan een kwaliteitsvol bakkie geraak. Mijn vader heeft gelukkig zo'n toestel dat de bonen vers maalt, dus 1x de week is het voor mij de hemel proeven. (model)

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En wat is daar mis mee? De koffie op't werk is vies van smaak. De Senseo is ook maar zozo, en de automaten waar ik mee te maken heb (verschillende plaatsen via job) geven ook geen deftige koffie. Dan is het contrast duidelijk genoeg om, met enige kwinkslag, de term 'de hemel proeven' te gebruiken. Ik hoop wel dat we allen die kwinkslag uit de context kunnen halen?
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zeg niet dat daar iets mis mee is. Ik zeg enkel dat voor mij zo'n mokapot lekkerdere koffie dan zo'n toestel oplevert.
    En dan beschuldigen mensen mij ervan dat ik niet begrijpend kan lezen...

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En ik zit dagelijks oploskoffie te leuren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ah cava, had geïnterpreteerd dat er in het algemeen niets boven gaat
    Moka pot is op zich al moeilijk om goeie resultaten te halen vind ik, omdat de gemalen koffie mee opgewarmd wordt en zo soms verbrandt en al snel een bittere/wrange smaak kan geven. Heb je daar geen last van? Intussen al lang niet meer gebruikt maar vroeger kookte ik eerst water in een waterkoker, dan in de moka pot gieten en zo kort mogelijk op het vuur.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als uw koffie daarin verbrandt, vermoed ik dat je uw vuur te hoog zet; of dat je het vuur te laat uitzet (eens hij begint te komen, mag het vuur eigenlijk al uit). Ik heb er alleszins nog nooit last van gehad.
    Te bitter zal eerder aan de soort bonen liggen (te veel bittere oliën) of het feit dat de koffie over-geëxtraheerd is. Dit laatste kan gebeuren als de koffie te fijn gemalen wordt. Voor een moka pot maal ik mijn bonen niet zo fijn als voor espresso maar zeker niet zo grof als voor french press. Da is vooral experimenteren (en ook afhankelijk van de boon en welke moka pot)

Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten