iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Afspraak dermatoloog na 3 maanden?

Ik heb al een paar dermatologen gecontacteerd voor een afspraak en telkens zijn ze beschikbaar na maanden, zelfs tot 3 maanden wachttijd. Dit is toch absurd?

Komt dit door een tekort aan dermatologen?

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat is bij alles zo tegenwoordig. Afspraak bij oogarts 21februari. Te zot voor woorden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Probeer is een dermatoloog die een praktijk heeft in een ziekenhuis, soms sneller.

Of als het dringend is kan uw huisdokter bellen naar de dermatoloog en dan nemen ze u er wel ergens tussen.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb al een paar dermatologen gecontacteerd voor een afspraak en telkens zijn ze beschikbaar na maanden, zelfs tot 3 maanden wachttijd. Dit is toch absurd?

Ik had na 1 week een afspraak met de dermatoloog. Maar was een doorverwijzing van het ziekenhuis. Indien je zelf een afspraak maakt duurt het lang, juist omdat men plaatsen voorziet voor doorverwijzingen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik werd doorverwezen door een arts en ze hebben mij een afspraak gegeven voor na 1,5 maand...

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Had dit een paar maand geleden ook voor, voor een verdacht vlekje op mijn arm. Er werd mij een afspraak na twee maand voorgesteld. Ik ben daar toen akkoord mee gegaan, maar ik heb een paar dagen later gebeld om te vragen of dit toch niet vroeger kon wegens de ernst van de zaak. Dan hebben ze mij diezelfde week nog ingepland. Je moet gewoon durven vragen.
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Hefty Rabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hangt er natuurlijk ook vanaf waar en of je naar een privépraktijk gaat.

Ik ga elk jaar op controle bij m'n (vaste) dermatoloog en die heeft een wachtlijst van zo'n 6-7 maanden. Zij werkt wel in een groepspraktijk, en bij sommige andere (jongere en nieuwere) dermatologen daar kan je wel binnen de paar weken terecht. Waarschijnlijk omdat men naar dezelfde dermatoloog blijft gaan en naarmate die langer bezig is krijgt die dus ook een groter klantenbestand met wachtlijsten als gevolg.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    699 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik zoek ook nieuwe dermatoloog, heb er al twee gehad en beiden hebben het niet kunnen oplossen. Begin dit jaar een afspraak gemaakt ook twee maanden wachttijd en toen kwam covid alles opgeschort dus dit jaar nog niet kunnen gaan
    Ik behelp me nu met een wonder middel ( cortisone maar de neven effecten zijn enorm )

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Beperkt aantal die de opleiding jaarlijks per unief mogen starten, en teveel werk, dus ja
    PSN: slynxeh

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slynx Bekijk bericht
    Beperkt aantal die de opleiding jaarlijks per unief mogen starten, en teveel werk, dus ja
    Waarom beperken ze het aantal die mag starten? Welke logica zit daar achter?

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom beperken ze het aantal die mag starten? Welke logica zit daar achter?
    De beperking op het aantal riziv nummers is m.i. al één van de oorzaken. Meer info daaromtrent kan je hier vinden. Voor artsen in opleiding eveneens niet leuk, want de laatste jaren van je master is het vaak echt wel vechten. Bijgevolg zijn er jaarlijks of soms zelfs tweejaarlijks, maar enkele opleidingsposities beschikbaar.
    't is ook niet dat die mensen niets doen trouwens, m'n vriendin ziet bv een 30 à 40-tal patiënten per dag, en da's dan zonder de administratieve rompslomp die er nog bij komt kijken .
    PSN: slynxeh

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    3 maand valt nog mee heb er geweten 6-8 maand wachten, nu ik in W-Vl woon eentje gevonden in Izegem kon ik 2 weken later terecht en naar mijn mening één van de betere Dermatoloog die ik al gehad heb.

Voor dit jaar nog een afspraak te krijgen ga je geluk moeten hebben, meeste kans heb je bij ziekenhuizen waar Dermatologen ook consultaties doen.

Regels voor berichten