Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Moloch's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

Telenet modem Wake-On-Lan uitzetten

mensen die gemerkt hebben dat de lampkes van hunne telenet modem blijven knipperen nadat de pc uitstaat vinden hier de oplossing, wake on lan betekend kort uitegelegd;
    The target computer is shut down, with power reserved for the network card. The network card listens for a specific packet, called the "Magic Packet". The Magic Packet is broadcast on the broadcast address for that particular subnet or the entire LAN. The listening computer receives this packet, checks it for the correct information, and then boots if the Magic Packet is valid.
    vroeger had men een speciale 3-pin kabel nodig om WOL te doen werken, maar sinds PCI 2.2 krijgt men de stroom van het pci slot

hoe? ga naar de instellingen van uwe NIC in apparaatbeheer tot ge op een scherm komt waar het volgende te zien is (kan verschillen van nic tot nic, routers weet ik niet) en disable ze

Link Wakeup = disabled
    Magic Packet Wakeup = disabled
    Pattern Match Wakeup = disabled
    Priority Packet = disabled
    PME enable = disabled
    Laatst gewijzigd door Moloch; 2 september 2007 om 15:04
    ⧹⧸⧸⧹

Pcfreakske2000's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nu een nieuwe pc gekocht.
    Normaal gezien zou ik er wel games kunnen op spelen. Het is namelijk een recent systeem.

Hier zijn de specs van mijn systeem :

Moederbord : ASUS P5K SE/EPU

Processor : Intel Core 2 Duo E6550 @ 2,33 Ghz
    Geheugen : 2 GB DDR2 geheugen
    Harddisk : 160 GB HD ( bewust gekozen voor lagere capaciteit, omdat ik niet zo'n hard core gamer ben ) Maar ik heb ook de HD van mijn oude pc in mijn huidig systeem gezet, is ook een 160 GB HD. Dus 2 x 160 GB HD.

Grafische kaart : ASUS EN9600GT ( NVIDIA GeForce 9600GT ) met 512 MB GDDR3 geheugen ( PCI Express )

DVD drive met LightScribe

Is dit een goed systeem om games op te spelen ? Ik ben niet echt zo'n hard core gamer, maar speel wel graag games af en toe.
    Groetjes,

Pcfreakske2000

Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ja, tuurlijk dat ge daar games kunt op spelen

iTrader
    1 (100%)
    Schrijffout op regel 12: "...bespaard worden..."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Netwerktermen en afkortingen
    Hub: een elektronisch apparaat dat een netwerk implenteert. Op een hub aangesloten computers kunnen communiceren alsof ze met een netwerk verbonden zijn.
    Speciaal aan een hub is dat hij informatie die op één poort ontvangen wordt doorstuurt naar ALLE poorten op het toestel. Dit in tegenstelling met een switch die de informatie slechts doorstuurt naar de poort(en) waar ze naartoe moeten...
    Laatst gewijzigd door Davion; 9 oktober 2008 om 23:15
    Een computer die (meestal) werkt.

Witte8's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    How Much Power Does Your Graphics Card Need? : 3D Performance Requires The Most Electricity

Voor een interessant artikel ivm stroomverbruik van de videokaart en de pc in zijn geheel, klikken op de link naar het artikel op tomshardware
    Laatst gewijzigd door Witte8; 20 februari 2009 om 09:59
    Intel C2D 8500 EO revision (current OC:9,5*422=4009)|| Asus P5Q Pro|| Corsair Dominator 2*2gig pc8500|| Scythe Mugen|| Antec P182 + 3x Scythe S-flex 120mm fans(1200rpm) + Scythe Kaze Master|| Corsair 620W|| Club 3d Ati 4870 mb OC|| Creative Xfi ExtremeGamer Fatal1ty series|| WD Rapter 150gig + Samsung F1 1T + 2*Maxtor 300gig + Lacie 1T external|| HP L2475w|| Creative Inspire 5.1|| Logitech G9 + G15

Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hallo,

Misschien is het tijd om eens deze FAQ's te updaten... Er zijn weer wat nieuwigheden in hardwareland sinds het schrijven van de vorige FAQ's, denk maar aan DDR3 ramgeheugen, nieuwe grafische kaarten, (quadcore) processoren en dergelijke meer. Ook zijn er hier en daar spelfouten in de FAQ's. Ik struikel er niet zo heel hard over maar het komt toch niet ten goede van de kwaliteit van de teksten.

En misschien kan er ook een stukje bij over PSU's (voedingen)? Dat is toch ook wel een belangrijk deel van de hardware, waar regelmatig mensen vragen of problemen mee hebben.

Moest je eens hulp nodig hebben om iets te schrijven/editen, feel free to ask

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten