Discussie: Upgrade gaming pc

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Upgrade gaming pc

Hey

Mijn huidige setup (gekocht in 2016):

Mobo: MSI H110 PC MATE
    Processor: Intel Core i5-6500
    Grafische kaart: MSI GeForce RTX 2060 6G
    Voeding: Corsair VS550 - 550Watt
    RAM: Kingston 16GB (2x8) 2133MHz DDR4

Onlangs nieuwe grafische kaart gekocht, maar ik merk dat mijn cpu usage altijd op 100% staat in MSI Afterburner als ik Warzone speel.

Wat zouden jullie nog upgraden aan mijn systeem? Is mijn CPU een bottleneck?

Thx alvast!
    Laatst gewijzigd door derpderpington; 5 november 2020 om 01:21

RealFlub's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    CPU is inderdaad beetje de bottleneck. een goedkope upgrade is een 7700k vinden, die is normaal gezien compatibel met uw moederbord mits laatste bios. (https://www.msi.com/Motherboard/supp...TE#support-cpu) die is zo'n 20 a 25% sneller.

maar indien je stap verder wilt gaan, dan moet je cpu-moederbord-ram gaan veranderen.
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik die 7700k koop, zit ik dan even goed of zou je voor optie cpu-moederbord-ram gaan? Wat zou je dan aanraden?

Ik zie ook dat die 7700k nergens meer te koop is, enkel tweedehands, is er nog een alternatief?
    Laatst gewijzigd door derpderpington; 5 november 2020 om 01:18

RealFlub's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    die 7700K koop je inderdaad best 2dehands. is rond de 250€ als ik zo even snel bekijk.

Wat ik aanraad.. hangt af van het budget natuurlijk. Maar in principe met die 7700k zou je al terug weer beter mee kunnen.
    7700K is 4cores, 8threads en turbo tot 4,2GHz vs 6500 is 4cores, 4threads en turbo tot 3,2Ghz. Waar die turboboost de grootste rol speelt.

Maar indien je een gehele combo wilt (cpu-mobo-ram) zou ik sowieso nog wachten tot begin 2021, tot er zicht is op AMD hun 5000-reeks cpu's.
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RealFlub Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar indien je een gehele combo wilt (cpu-mobo-ram) zou ik sowieso nog wachten tot begin 2021, tot er zicht is op AMD hun 5000-reeks cpu's.
    Review embargo zou vandaag eindigen... Enige verschil is dat X450(?) bordjes dan een bios release krijgen voor de ryzen 5 reeks

2.DIE.4's schermafbeelding
    iTrader
    105 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is natuurlijk afhankelijk van welk budget je ervoor over hebt, maar voor gaming zal je al een groot verschil merken door een i5-10400f aan te kopen met passend B460 mobo. Deze is sneller dan een 7700K en in games zelfs iets sneller dan een Ryzen 3600.

Dat kost je +- 250 EUR, waarbij je je huidige RAM kan hergebruiken.
    Voor je i5-6500 + mobo moet je wel nog een 80 EUR krijgen, dus de upgrade kost je dan +- 170 EUR.

Als ik nog iets mag toevoegen en mits je nog wat budget over hebt, zou ik aanraden de voeding te vervangen door een iets kwalitatiever model. De VS-reeks van Corsair is echt budget-gericht en het zou zonde zijn mocht die de geest geven met collateral damage (heb vorig jaar hetzelfde voorgehad met een VS550 vandaar ...).

Een aanrader is bijvoorbeeld deze: Bitfenix Formula Gold 550W.

Regels voor berichten