Pagina 7 van 39 Eerste ... 3456789101117 ... Laatste

Discussie: [PC] 3080 Launch

fordjah's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch ook blij dat ik nog geen gekocht heb. Als ik 800 euro uitgeef aan een videokaart kan het maar beter in orde zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen.
    Een product moet gewoon van dag 1 goed werken. Wa voor zever is da nu alle

Ik was ook bij de eersten om de eerste HTC Vive te kopen. En die werkt nog altijd perfect.
    Laatst gewijzigd door Davion; 26 september 2020 om 18:55

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat dacht ik ook,allez,als ik een auto koop verwacht ik ook dat alles werkt,net zoals ik nu dit verwacht van een videokaart.
    Mor soit,iedereen zen mening.

Open Mind's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik stel voor dat iedereen zijn order voor RTX 3080 annuleert... (zo krijg ik die van mij sneller)

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Dat dit forum nog altijd vol met first day launch aankopers zit is gewoon te belachelijk voor woorden.
    Jullie leren precies nooit bij.
    Je wacht toch altijd tenminste 2 maand zodat je zeker bent dat er geen issues zijn.
    Nonsens. Een product dat te koop wordt aangeboden dient in orde te zijn. Als er clockspeeds worden gegarandeerd, dan dienen die gehaald te worden. Alles erboven is mooi meegenomen.

We moeten nu ook niet gaan doen alsof Big Navi het warm water opnieuw gaat uitvinden, 5700XT was niet competitief omdat de drivers absolute bagger waren. Als ze dat niet oplossen dan mag de kaart nog zo goed zijn als ze wilt.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fille007 Bekijk bericht
    Denk het niet,dit hoort gewoon niet,daar begint het mee en niet omdat kopers first day launch kopers zijn,laat dat DUIDELIJK zijn.
    Als mijn kaart in boost mode word underclockt doordat ik een bios update moet doen weet je toch wat ik ga doen,mooi centjes terug vragen beste of anders nieuwe gecorigeerde.
    We zullen zien,mijn heeft geen problemen met crashes,maar als dit zover komt zal ik zeer snel bij alternate staan.
    Ik koop een kaart op basis van specs en reviews,als een kaart een bepaalde boost haalt moet dat ook klaarblijkelijk gehaald worden,anders is het hek van den dam he,dan zet men er maar cijfers op zoals het de fabrikant uitkomt om zoveel mogelijk te verkopen,dat is dan de klant om de tuin leiden.
    Denk er nog altijd regels in het spel zijn en deze correct hoeven gerespecteerd worden,en bios updates is hetgeen de meeste gaan doen omdat het gratis is,zie je al veel leken doen he.
    Als de fabrikant willen besparen,hun recht,maar niet tenkoste van de klant dat hun kaart niet fatsoenlijk werkt.
    En dat is nu net het probleem he,fabrikanten in fout en niet de kopers.
    Had ook makelijk voorkomen kunne worden door TESTS uit te voeren alvorens op de markt te zetten.
    Good luck.
    Jay legt het nog uit in zijn video je kan je geld niet vragen, want je kaart werkt op normale aangegeven clocks. De crashes gebeuren als je kaart hoger in clocks willen gaan en meer stroom vragen. Dus maw als je je kaart wilt gaan OC’en.

En last but not least MSI volgt nvidia’s spec dus uw kaart is normaal in orde.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb vanmiddag naar alternate getelefoneerd en het probleem uitgelegd.
    Ik kan hem gewoon retourneren en geld terug krijgen.
    Is toch normaal,mensen betalen meer omdat je meer boost hebt op sommige kaarten,en plots lijkt
    dit niet te werken en moet je dat zomaar aanvaarden + dat je games gewoonweg crashen.
    Die kaarten oc zich trouwens zelf he,ik heb de msi ventus oc.
    Ik ga effe afwachten en zien wat de vendors of nvidia hierop gaan reageren.

iTrader
    161 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    @fille007: wil anders altijd de kaart overnemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb ook een mailtje gestuurd naar msi,prutsers.
    Toch ni normaal dat een kaart na een week een defect blijkt te hebben.
    Je moet je kaart al underclocken en voltage op 95% zetten om dit te verhelpen,dit moet gewoon out of the box werken,zo simpel is het.
    Ga wachten wat ze zeggen,anders gaat ie mooi terug naar alternate en poen terug,wel wachten dan voor volgende kaart aan te kopen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb vanmiddag naar alternate getelefoneerd en het probleem uitgelegd.
    Ik kan hem gewoon retourneren en geld terug krijgen.
    Is toch normaal,mensen betalen meer omdat je meer boost hebt op sommige kaarten,en plots lijkt
    dit niet te werken en moet je dat zomaar aanvaarden + dat je games gewoonweg crashen.
    Die kaarten oc zich trouwens zelf he,ik heb de msi ventus oc.
    Ik ga effe afwachten en zien wat de vendors of nvidia hierop gaan reageren.
    Ehm nvidia reageren op wat?

nVidia heeft de blauwdrukken gegeven en gezegd zo moet je bouwen, als de andere fabrikanten cheape onderdelen gaan gebruiken, dan moeten die fabrikanten hun verantwoordelijkheid opnemen en reageren niet nVidia.
    hun FE kaarten werken correct, crashen niet en halen hogeren clocks zonder problemen.
    Besides zoals gezegd MSI doet het correct je kaart is dus ok. ondertussen heeft EVGA ook officieel een statement uitgebracht dat hun 1ste kaaren niet correct waren en ze zagen de crashes, maar die kaarten waren naar de reviewers gestuurd, ondertussen hebben ze de kaarten die naar de klanten zijn gestuurd correct volgens nVidia spec gebouwd met de juiste onderdelen.

Wat zou verklaren waarom er zoveel schaarste is, nu dat alle fabrikanten hun fouten proberen recht te trekken.

Maar dat van Alternate geloof ik niet direct, als uw kaart correct werkt en de GEADVEERTEERDE clocks haalt en je kaart werkt zoals "intended" zijn zij niet verplicht om je geld terug te geven.
    Jij hebt gebeld met de klantendienst maar de dienst na verkoop zal eerst je kaart testen en als deze werkt, gaan ze die kaart denk ik gewoon terug sturen en zeggen dat er geen probleem is.
    @fille007
    wat zit jij nu panikeren ? MSI bouwden hun kaarten correct of heb je al crashes gehad bij ne overclock?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Waarom heb ik dan me bfv ctd,game me dlss en rtx,kan ook een driver probleem zijn,en dan moet nvidia wel reageren.
    Ik zou zeggen,kijk eens op internet,fe en zelfs 3090 hebben ook probleem met ctd.
    Ik heb papieren gekregen via email voor terug te sturen.
    Gast vroeg of ik eventueel pc niet kan formateren,ja,das wel echt een optie seg,wa nen idioot.
    Pc werkte perfekt me bfv en 2080ti,dan zal ik eens alles eraf gooien voor derna met hetzelfde probleem te blijven zitten.
    Laatste nieuwe drivers staan erop,alleen me da spel ctd,cod wwII werkt ook perfekt en assetto corsa competizione ook.
    Dus begrijp niet dat alleen bfv ctd heeft,had alles op hoogste settings gezet.
    Ik wil zeker zijn en niet binnen paar maanden met een probleem opgezadeld zitten.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom heb ik dan me bfv ctd,game me dlss en rtx,kan ook een driver probleem zijn,en dan moet nvidia wel reageren.
    Ik zou zeggen,kijk eens op internet,fe en zelfs 3090 hebben ook probleem met ctd.
    Ik heb papieren gekregen via email voor terug te sturen.
    Gast vroeg of ik eventueel pc niet kan formateren,ja,das wel echt een optie seg,wa nen idioot.
    Pc werkte perfekt me bfv en 2080ti,dan zal ik eens alles eraf gooien voor derna met hetzelfde probleem te blijven zitten.
    Laatste nieuwe drivers staan erop,alleen me da spel ctd,cod wwII werkt ook perfekt en assetto corsa competizione ook.
    Dus begrijp niet dat alleen bfv ctd heeft,had alles op hoogste settings gezet.
    Bfv zou ik nog kunnen aannemen dat het crasht,immers spel van bagger developer EA.
    Ik wil zeker zijn en niet binnen paar maanden met een probleem opgezadeld zitten.
    Oke dan.

Ik heb al ervaring gehad met Alternate na verkoop dienst was nog met 4xx reeks nvidia kaart, had een nieuwe gekocht, maar direct bij de 1ste boot vertoonde de kaart artifacts.
    Dus ik de volgende dag naar Alternate en ze hebben de kaart éérst getest, voor ik een nieuwe kaart ter vervanging kreeg.
    Daarom dat ik denk dat Alternate de kaart gaat testen eerst voor ze uw geld gaan terug geven, kan natuurlijk verkeerd zijn, maar laat het in ieder geval weten dan als ze effectief uw geld terug geven.

Is wel jammer dat je crashes krijgt, hoeveel is uw voeding? 700+ W?
    Niet vergeten die video van Jay en die artikel van Igor's lab is een MOGELIJKE verklaring waarom, het kan ook iets anders zijn eh.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb een antec 1200w,het is heel jammer,maar het is nu zo.
    Ik ga eerst afwachten wat het probleem gaat zijn,wat msi zegt en eventueel nvidia als het een driver fout is.
    Maar ik ga niet akkoord gaan met een bios update die men boost waardes downclockt.
    Dit moesten ze dan maar checken in de fabriek,en niet wanneer die kaart in men bak hangt.
    Van dat testen zeiden ze,maar ze hadden geen tijd,ik heb geatwoord,maar wel voor te verkopen,dat wel.
    Dus ook laatste product ik daar gekocht heb.
    Als ik niet eens met een 753euro kostende kaart effe kan langskomen om te testen(wss op afspraak dan) -
    dan is dit de laatste maal ik daar iets gekocht heb.
    Ik heb er niet teveel tamtam van gemaakt,maar ik handel gewoon.
    Er zijn winkels genoeg.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Alternate zal met plezier uw kaart terug pakken. Ze hebben als eerste klas gangsters de prijzen makkelijk 100€ Verhoogd en de vraag is enorm, dus kassa kassa.

Wat ik begrijp is dat kaarten problemen krijgen vanaf de boost clock boven de 2ghz gaat. Als ze eigenlijk maar 1800-1850 garanderen en op die clocks draait ze wel stabiel.. ja dan is er eigenlijk geen probleem

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Idd,dag nadien was ik eens gaan zien,zag dat ze allemaal duurder staan.
    ook die 3090,het is een schande .
    En dan dit erboven op,maar rustig blijven is de boodschap.
    Maar als dit echt cap probleem is is da een serieuze blunder.

Open Mind's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    nVidia heeft de blauwdrukken gegeven en gezegd zo moet je bouwen, als de andere fabrikanten cheape onderdelen gaan gebruiken, dan moeten die fabrikanten hun verantwoordelijkheid opnemen en reageren niet nVidia.
    hun FE kaarten werken correct, crashen niet en halen hogeren clocks zonder problemen.
    het base design van Nvidia heeft nooit gezegd dat er minimum 10 MLCCs aanwezig moeten zijn, de partners konden vrij kiezen. Nvidia heeft ook een green light program waar alle partners hun design moeten laten valideren vooraleer te mogen verkopen.
    Nvidia lijkt de schuldige op dit moment. Zij blijven stil terwijl EVGA al een statement heeft uitgestuurd

Er worden ook problemen gemeld met FE en Asus TUF (design met volledige MLCCs arrays) op reddit etc, dus er kunnen nog andere oorzaken zijn (misschien gewoon individuen die te hoog klokken).

Informatieve video over de verschillen in hardware design: https://www.youtube.com/watch?v=GPFKS8jNNh0
    Laatst gewijzigd door Open Mind; 27 september 2020 om 01:20

Regels voor berichten