GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)

verbinding met scanner verbroken (CANON)

Ik heb verleden keer heel wat moeite moeten doen om verbinding via het netwerk te krijgen met onze Canon i sensys MF633CDW (vraag mij niet hoe, maar heb het na een hele dag kunnen opzetten)

Scannen ging ook tot enkele dagen geleden wanneer ze hier de fysieke kabel 'geleend' hebben zonder mijn weten...

Nu krijg ik altijd error code 9, 230, 0

Kan het zijn dat de verbinding die is opgemaakt verdwijnt bij het in en uitpluggen van een printerkabel?? Tot over een paar dagen kon ik naar de PC scannen als ik de toepassing opende op de PC, dan begon hij te scannen...

Waarom zijn die plug and play apparaten altijd zo ambetant om op te zetten

printen lukt dan wel

edit: naast die foutmelding staat dat er geen scannerstuurprogramma is geïnstalleerd
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 15 september 2020 om 20:19

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    eens opnieuw 'installeren' zodat deze opnieuw verbinding maakt
    als je optie hebt voor vast ip in te geven ipv een DHCP heeft dat voorkeur om toekomst problemen te vermijden dat de driver/pc de printer/scanner elke keer opnieuw moet 'zoeken'
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    eens opnieuw 'installeren' zodat deze opnieuw verbinding maakt
    als je optie hebt voor vast ip in te geven ipv een DHCP heeft dat voorkeur om toekomst problemen te vermijden dat de driver/pc de printer/scanner elke keer opnieuw moet 'zoeken'
    ik heb een UDM controller, dus denk wel dat dit mogelijk is, maar verleden keer meer als een volle dag moeten zweten om toch maar verbinding op te zetten (blijkbaar moet het een WSD port zijn dat ik toen by accident heb kunnen opzetten, na -tig pogingen met tips online...)

Ik zie dus eigenlijk een beetje op tegen dat opnieuw goed te krijgen... Laat Canon nu niet de meest 'plug and play' friendly printers zijn...

Ik heb een kabel met ethernet en een print usb kabel ingestoken in deze printer, maar verre van easy om op te zetten... Nu wil ik wel eens weten, jullie weten hier meer van of dat het uittrekken van de print usb kabel ervoor kan zorgen dat de verbinding die opgezet werd verdwijnt... Want dan moet ik ze hier thuis eens onder hun vijs geven

En om op uw reactie te reageren, printer is met UTP in de Unifi dreammachine gestoken en zit dus in principe op het netwerk... Kan deze printer daarop worden gevonden? Ik heb hem in alle geval nog niet meteen zien staan tussen de clients...

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    normaal zou de printer niet mogen veranderen door printer kabel in te steken

wel mogelijk is dat een pc ingesteld op die printer voor netwerk gebruikt wordt op die printer via usb kan 'verandert' zijn (enkel op die pc) zodat de geisntalleerde printer de printpoort aanpast naar usb ipv lan
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    normaal zou de printer niet mogen veranderen door printer kabel in te steken

wel mogelijk is dat een pc ingesteld op die printer voor netwerk gebruikt wordt op die printer via usb kan 'verandert' zijn (enkel op die pc) zodat de geisntalleerde printer de printpoort aanpast naar usb ipv lan
    ok, interessant dit...

dus ik had al van in den beginne de usb printkop ingestoken, en heb slechts daarna het opgesteld via een netwerk (denk ik toch), ik heb er wreed lang op bezig geweest en het was mij toch gelukt via een of andere tutorial op youtube, misschien deze eens terugvinden ofzo...

Maar kan het dat het van lan overgaat naar usb en omgekeerd als je sommige handelingen doet? (zoals bv een printkabel in en uittrekken?) Ik wil vooral ook hierop antwoord hebben...

En natuurlijk dat de printpoort weer te gebruiken valt, dus ik zal weer die rimram helemaal moeten herinstalleren denk ik dan?

Hoe kan je trouwens zo'n connectie via lan of usb locken zodat hij niet zou beginnen met automatische aanpassingen?? Dit moet ik echt wel eens goedzetten hier, want ze 'lenen' hier zomaar die printkabel en ineens werkt het scannen dus niet meer...

EDIT: met deze video was het mij dan toch gelukt...:
    https://www.youtube.com/watch?v=QdSO...Pu7Hg&index=28

En ik zie de printer niet staan in mijn netwerk controller tussen de clients met de naam of het ip adres ervan dat ik in de printer zelf, het infoscherm, heb gevonden

Is dit normaal??
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 20 september 2020 om 16:31

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    afhankelijk van het ip adres kan je die op het netwerk terug vinden
    ligt deze in dezelfde range als het netwerk, zou deze zichtbaar moeten zijn, is dat niet het geval dan zal enkel de driver de printer 'zien' op vlak van de 'naam' van de printer.

locken is geen mogelijkheid normaal
    als op Computer a deze op lan is ingesteld en op die computer a wordt die printer met usb verbonden dan kan eht dat deze de setting aanpast naar USB ipv lan
    oudere windowsen maakten dan al wel een 2de printer aan die op usb werkte zodat je de andere printer terug als standaard zette welke op lan werkte.

printer/scanners op netwerk met DHCP als ip kunnen al eens wisselen van ip, driver speelt daarop in en zal dat aanpassen voor print gedeelte, scan gedeelte heb ik al wel meer meegemaakt dat het daar meer problemen geeft

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ok printers en scanners zijn notoir moeilijk, zowel via USB als via netwerk.

Mijn advies zou zijn eerst die via LAN aan de praat proberen te krijgen en pas als dat niet lukt USB te overwegen. Normaal is printen via LAN niet zo heel moeilijk, maar scannen moeilijker...

Eerst een aantal basis zaken:

Een USB printer is vaak een ander device dan een LAN printer voor je pc('s). Dus afhankelijk van welke optie je koos (ook in't verleden) ga je dus mogelijk 2 devices hebben, ook al is dat hetzelfde fysieke toestel. Vaak zijn de drivers voor USB en LAN ook anders.

In je UDM ga je het mac adres zien van de NIC die je hebt aangesloten, altijd... (onder "clients") met het door DHCP toegewezen IP adres. Als die printer RJ45 en WiFi heeft, heeft die 2 mac adressen en kan je dus 2 clients zien voor datzelfde toestel. Je UDM is de baas, die geeft de IP's, ook al staat je printer misschien via een eigen menu op vast ip, dat geeft dan mogelijk een conflict. Best geef je in je UDM een vast en uniek IP aan die printer. Meestal in de range 192.168.1.xxx, tenzij je een ander segment hebt gekozen bij je setup, maar ik dacht van niet?

Eens je dat IP aanpast in je UDM kan je de printer via zijn menuutje best op DHCP zetten. Die denkt dan dat hij een random adres krijgt, maar dat is vast en door jou in de UDM bepaald. Best eens de printer rebooten dan zodat die zijn eigen "vast"IP released en het door de UDM toegewezen aanvaardt. Eens dat gebeurd is, zou je door de juiste LAN driver te installeren op de computers die gebruik moeten maken van de printer toch toegang moeten kunnen krijgen tot die printer en zijn scanner. Als dat ooit gewerkt heeft, is dit normaal de procedure om het opnieuw te doen werken.

Je hebt geen USB nodig in dit hele proces en het is ook afgeraden die in te steken tijdens deze configuratie.
    Fractal Design R6 Blackout - R9 3900x - ASUS ROG Crosshair VIII Hero - 16GB G.Skill Neo 3600CL16 - MSI GTX1080Ti GamingX - Gigabyte Aorus PCIe 4.0 1TB NVME - Samsung 860Evo 1TB NVMe - Corsair HX1000i - LG 34GK950F (3440x1440 144Hz IPS) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Topping DX3pro - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

Regels voor berichten