iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Telenet fibernet en powerlines, toch veel lag bij gamen

Hallo iedereen,

Sinds dit weekend heb ik de nieuwe router van telenet gekregen, een witte. Ter vervanging van de oude zwarte. Wifi-Powerlines werden hierbij geleverd. Alles geinstalleerd zoals beschreven in handleiding.

Snelheid op wifi is 180 mbps, dus meer dan oké. Wanneer ik mijn PS4 verbind met lankabel op de wifipowerline haal ik ongeveer 120 mbps. Allemaal zeer goed, maar ingame heb ik lagspikes. Wanneer ik de modem heropstart is dit weg, maar na enkele uren durft dit terug te komen. Vroeger haalde ik met oude powerlines max 15 mbps, maar had nooit lagspikes en kon vlot gamen zonder problemen.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Powerlines zitten rechtstreeks in stopcontact.. Wanneer ik router restart door alles uit het stopcontact te halen, heb ik de indruk dat alles vlot werkt, maar na een tijdje komt de lag terug. Echt hatelijk..

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb je een ouder huis met bekabeling zonder aarding? Er zijn verschillende technologische versies van die powerline chipsets en die zijn niet allemaal even goed. De snellere hebben een aardingsdraad nodig voor goede performance. Ik heb er zelf ook (Devolo 1200+) en die doen het prima.
    Fractal Design R6 Blackout - i7 7700K @4.8gHz - ASUS Prime Z270-A - 16GB G.Skill Neo 3600CL16 - 2x MSI GTX1080Ti GamingX in SLI - Samsung 960Evo 500GB NVME - Samsung 750Evo 500GB - Corsair HX1000i - Custom loop (Aquaero 6LT controller, HWlabs radiators, EK blocks & fittings, Noctua fans) - LG 34GK950F (3440x1440 144Hz IPS) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Topping DX3pro - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zephir Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb je een ouder huis met bekabeling zonder aarding? Er zijn verschillende technologische versies van die powerline chipsets en die zijn niet allemaal even goed. De snellere hebben een aardingsdraad nodig voor goede performance. Ik heb er zelf ook (Devolo 1200+) en die doen het prima.
    Huis met aarding.. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Kzou echt niet weten waaraan het kan liggen

De oude powerline verloor wel zeer recent vaak verbinding op de bovenverdieping waar PS4 staat. Zou het probleem bij het elektriciteitsnetwerk liggen? Of de coaxkabel van telenet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
    Huis met aarding.. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Kzou echt niet weten waaraan het kan liggen

De oude powerline verloor wel zeer recent vaak verbinding op de bovenverdieping waar PS4 staat. Zou het probleem bij het elektriciteitsnetwerk liggen? Of de coaxkabel van telenet?
    Ik gebruik gewone standaard utp cat 6 kabels? Kan het hier aan liggen?
    Laatst gewijzigd door Davion; 3 juni 2020 om 19:53

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb je een tijdelijke manier om rechtstreeks op de modem te testen?

Cat6 is al beter dan wat 95% van de mensen heeft en is zelfs overkill voor die snelheden...Daar zou het niet aan mogen liggen. Het zijn toch ook maar korte stukjes naar en van je powerline adapters?
    Fractal Design R6 Blackout - i7 7700K @4.8gHz - ASUS Prime Z270-A - 16GB G.Skill Neo 3600CL16 - 2x MSI GTX1080Ti GamingX in SLI - Samsung 960Evo 500GB NVME - Samsung 750Evo 500GB - Corsair HX1000i - Custom loop (Aquaero 6LT controller, HWlabs radiators, EK blocks & fittings, Noctua fans) - LG 34GK950F (3440x1440 144Hz IPS) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Topping DX3pro - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    powerlines in stopcontacten of via verdeelstekkers?
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
    Powerlines zitten rechtstreeks in stopcontact.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    powerlines in stopcontacten of via verdeelstekkers?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,496TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten --Gali Balli & de 40 Gardoemas.
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.

Mr Marduk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon eens tijdelijk een UTP kabel vanaf de modem tot aan de PS4 leggen en testen of je het dan nog hebt, dan weet je direct of het aan de Powerlines in huis ligt of het probleem bij Telenet ligt.

Regels voor berichten