Discussie: GPU kapot?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

GPU kapot?

Ik had gisterenavond mijn pc om 12:00 uitgezet toen hij nog perfect draaide. Op een desbetreffend spel heb ik mijn frames altijd vastgezet op 120. Deze ochtend startte ik mijn computer op en wat blijkt ineens haal ik nog maar 50 frames met dezelfde instellingen als de dag ervoor. Mijn computer draait al meer dan een jaar perfect. Het gaat om een GTX1060 3GB. Ik heb nog een benchmark test gedaan en daaruit bleek dat hij nog perfect werkte. Bij andere games heb ik volgens mij geen performance vermindering. Ik weet dit niet zeker omdat Fortnite eigenlijk de enige game is die ik op dit moment speel. Naar mijn weten is alles up to date en heb ik niks veranderd in de instellingen van de game. Iemand een idee? Het is namelijk onspeelbaar geworden en het lijkt mij dat als hij altijd smooth heeft gedraaid dat er iets is gebeurd. Ik heb de game al helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Temperatuur van de 1060 3gb tijdens het gamen?

Bij een defect van de gpu zal je artifacten / strepen krijgen, of geen beeld. Een vermindering in performance is niet typisch, het zal aan iets anders liggen

Mijn gok is dat er een ram module om zeep is, en je te weinig ram hebt
    r5 3600 (4.4@1.275, fclk1800), gskill ripjaws 16gb ddr4 (3200mhz cl14), gigabyte vega 56 (v64 bios, AIO), Asus ROG Strix B450-I
    Intel p660 1tb nvme ssd, HGST ultrastar He8 8tb hdd, Silverstone Strider platinum 650w, fractal design core 500
    Aune X-1s DAC, Marantz PM-80 amp, Magnat edelstein Quantum speakers, Sennheiser HD600 hoofdtelefoon

Regels voor berichten