Discussie: Advies gevraagd

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Advies gevraagd

Hey

Ik zou jullie advies graag willen. Ik heb in maart 2017 een ACER Gaming laptop Predator G5-793-793X Intel Core i7-7700HQ (NH.Q1XEH.001) gekocht bij de mediamarkt
    voor 1500 euro. Nu had ik in mei 2018 al problemen gekregen met deze laptop. Hij crashte op onverwachte momenten. Ik heb hem naar de mediamarkt gebracht en voor enkele weken naar het fabriek van Acer gestuurd en daar hebben hem ze
    gratis binnen de garantie hersteld. Dit was er toen aan de hand:

Probleem gevonden: Onstabiel. Moederbord is defect.
    Repair actie: Het moederbord is vervangen. Nieuwe installatie windows geplaatst en de Bios ge-update.

Een paar weken geleden was ik Rocket League aan het spelen en merkte ik op dat de koeling druk bezig was, maar had hier verder op dat moment weinig aandacht voor.
    Een paar dagen later viel mijn laptop uit op een onverwacht moment en meteen dacht ik aan een oververhitting. Toen ik later die dag bezig was, keek ik naar de temperatuur van de cpu en die was 95 graden. Dus onmiddellijk gestopt met te gamen om verdere schade te voorkomen.
    Maar ik vrees dat toen de schade al gebeurd was want dezelfde dag kreeg ik nog vage error-berichten van mijn videokaart en het ging van kwaad naar erger.
    Op een gegeven moment kon ik niets meer doen als deze videokaart geactiveerd was, bleef groene lijnen geven en op willekeurige momenten herstarte mijn laptop.
    Ik heb nu de videokaart van de processor geactiveerd en daardoor kan ik deze laptop nog gebruiken voor eenvoudige taken.

Deze persoon beschrijft goed wat er aan de hand is.
    https://forums.guru3d.com/threads/nv...d-loop.411684/

Nu heb ik verschillende mailtjes naar Acer gestuurd en ze vragen om die naar hen op te sturen. Ze gaan die dan onderzoeken, wat mij sowieso 66 euro gaat kosten, en hierna de eventuele reparaties doen. Natuurlijk volledig op mijn kosten omdat dit juist buiten de garantie valt. Als ze de videokaart moeten vervangen, moeten ze tevens ook het moederbord vervangen omdat de videokaart op het moederbord is bevestigd. Ze hebben mij gezegd dat dit 1450 euro zou kosten als ze dit moeten doen. Wat natuurlijk een belachelijk bedrag is voor deze reparatie te doen voor een laptop van drie jaar oud.

Ik heb gevraagd of er geen mogelijkheid is tot een commerci├źle geste omdat ik al twee keer in drie jaar tijd problemen gehad heb met een dure laptop van hun. Dan krijg ik als antwoord dat ze hem eerst willen bekijken en pas dan gaan beslissen wat er mogelijk is.

Wat zouden jullie op dit moment in mijn plaats doen. Mijn volgende aankoop zal sowieso geen laptop meer zijn want onderdelen zelf vervangen is jammer genoeg niet mogelijk. Dus de uitleg je had geen laptop moeten kopen van zoveel geld om te gamen, mag je achterwegen laten.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    136 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik zou die eerst eens opnieuw laten onderzoeken en dan kan je vandaar uit verder zien wat je wil doen. Als de reparatie effectief zo veel geld zou kosten en ze willen geen geste doen kan je altijd zeggen om die reparatie niet te laten uitvoeren.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Of je kan een egpu gebruiken, die laptop heeft thunderbolt.

Nu een desktop pc met betere prestaties kost 500 euro nieuw, ik betwijfel dat de reparatie veel goedkoper zal zijn
    r5 3600 (4.4@1.275, fclk1800), gskill ripjaws 16gb ddr4 (3200mhz cl14), gigabyte vega 56 (v64 bios, AIO), Asus ROG Strix B450-I
    Intel p660 1tb nvme ssd, HGST ultrastar He8 8tb hdd, Silverstone Strider platinum 650w, fractal design core 500
    Aune X-1s DAC, Marantz PM-80 amp, Magnat edelstein Quantum speakers, Sennheiser HD600 hoofdtelefoon

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vraag me ook af of ze de moeiten zelfs doen om proberen kosten te besparen en dan bedoel ik proberen om de videokaart zelf te repareren in plaats van te zeggen. "Ok er zijn problemen dus meteen alles vervangen". Ook al is het een gekend probleem met hun koelingspasta ofzo dan nog gaan die volgens mij zeggen dat het mijn schuld is en dat ze dit nog nooit gezien hebben ofzoiets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of je kan een egpu gebruiken, die laptop heeft thunderbolt.

Nu een desktop pc met betere prestaties kost 500 euro nieuw, ik betwijfel dat de reparatie veel goedkoper zal zijn
    Daar was ik ook al naar het kijken. Op dit moment wilde ik eigenlijk mijn laptop gebruiken om eenvoudige spellen te spelen en dan bedoel ik vooral de partygames. Dan kan ik die meenemen naar mijn vriendin en kunnen we bij haar en wat vrienden spelletjes spelen. Het probleem is dat zo een egpu ook al snel 400 euro kost denk ik en is ook een beetje een lomp gewicht erbij. Het pas niet in de laptop zak he :-)
    Laatst gewijzigd door Davion; 13 mei 2020 om 22:34

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zo duur moet dat niet altijd, ik heb een T430 waar ik een gtx 970 mini aansluit met een expresscard EXP GDC. Kost al in al 300 euro, laptop inclu. Heb een Dell DA-2 oplader, dat alles past wel in een normale laptoptas

Weet wel niet of er z'on ghetto oplossingen zijn met thunderbolt. Ik verlies aardig wat performance op het interne scherm, op extern is het bijna gelijk aan een desktop. Met thunderbolt heb je dat probleem niet
    r5 3600 (4.4@1.275, fclk1800), gskill ripjaws 16gb ddr4 (3200mhz cl14), gigabyte vega 56 (v64 bios, AIO), Asus ROG Strix B450-I
    Intel p660 1tb nvme ssd, HGST ultrastar He8 8tb hdd, Silverstone Strider platinum 650w, fractal design core 500
    Aune X-1s DAC, Marantz PM-80 amp, Magnat edelstein Quantum speakers, Sennheiser HD600 hoofdtelefoon

apa's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In sommige laptops is de GPU vervangbaar. Weet je zeker dat dat niet het geval is voor jouw laptop? Anders zou je op zoek kunnen gaan naar een losse GPU insteekkaart voor die laptop.

Alternatief zou je op zoek kunnen gaan naar een 2de handse laptop van hetzelfde model, misschien een model met schade aan aandere onderdelen (scherm, keyboard, ...) en daar het moederbord uit halen?
    PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | Samsung 960 Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | 2x JBL LSR305
    MCE: C2D E8400 | GA-X38-DQ6 | 4GB | GT240 | Samsung 850 EVO 256GB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    NAS: G1840T | H87I+ | 8GB | Samsung 850 PRO 256GB | 3x WD Red 4TB | WD 2 TB | OpenMediaVault
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die laptop heeft toch een dikke koeling? Zou zeker niet tot 95 graden mogen/kunnen geraken , want dat is wat ? een gtx 1060? Zou koel moeten zijn, tenzij het vol met stof zit.
    Ik had een zelfde model met gtx 970m en die ging tot 65 graden op 100% load na half uur gamen.

Kan je die zelf openmaken en bekijken? Misschien vol met stof? Want als je die 2 jaar niet schoonmaakt , dan kan dit wel het geval zijn.
    Met wat geluk is het opgelost als je die schoonmaken en eventueel nieuwe koelpasta.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Allestekoop Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die laptop heeft toch een dikke koeling? Zou zeker niet tot 95 graden mogen/kunnen geraken , want dat is wat ? een gtx 1060? Zou koel moeten zijn, tenzij het vol met stof zit.
    Ik had een zelfde model met gtx 970m en die ging tot 65 graden op 100% load na half uur gamen.

Kan je die zelf openmaken en bekijken? Misschien vol met stof? Want als je die 2 jaar niet schoonmaakt , dan kan dit wel het geval zijn.
    Met wat geluk is het opgelost als je die schoonmaken en eventueel nieuwe koelpasta.
    Ik vrees dat er teveel stof in mijn laptop zit inderdaad. Ben zelf niet zo handig om mijn laptop open te maken om de fans te kuisen, maar had dit waarschijnlijk wel beter gedaan.

Ik ga nu proberen om hem op te maken. Maar denk je echt dat er een mogelijkheid is dat mijn videokaart nog kan hersteld worden door het stof weg te halen. Nu wordt mijn videokaart zelf niet meer gevonden.

Ik zal het proberen, maar zal hem waarschijnlijk terug naar het fabriek moeten opsturen.

Regels voor berichten