Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Extreem hoge temps gpu

Ik heb eergisteren een gigabyte g1 gaming windforce gtx 980 ti gekocht 2dehands. De temps zijn extreem hoog tot 89 graden full load en de fans zijn extreem luidruchtig op 100%! Precies een stofzuiger. Mijn kaart draait op stock, ik heb niet zitten te overclocken of wat dan ook. Ze komen zogezegd af met custom coolingsysteem maar dat trekt op niks qua temps en geluid. Ik heb de verkoper geappt met de vraag of hij dat probleem had en hij zei uiteraard niet hij begon direct over de airflow in de case of mss moet de koelpasta vervangen worden etc.

Mijn airflow is perfect want met mijn vorige gpu had ik maar 70 graden op full load. Wat raden jullie mij aan? Een custom cooler erop plaatsen? Zoals een arctic accelero extreme 4? Ik wil gwn normale temps en zeer weinig geluid. Geen jetengine decibels. Ik zat gisteren jedi fallen order te spelen maar 2 minuten en de temp sprong direct naar 89! Direct game afgesloten. Op 91/92 graden smelt de gpu al! Dus da ga ik echt ni riskeren. Is gigabyte's custom cooling echt zo slecht?

De verkoper heeft nooit de koelpasta vervangen en de kaart zat een tijdje 2jaar ofzo stof te vergaren zei hij. Hij is 1ste eigenaar en hij had die problemen niet. Uiteraard gaat hij niks toegeven lol. Nu snap ik wrm hij het wou verkopen. Ik heb de kaart uiteraard bij hem thuis in mijn case getest maar de sidepanel was eraf van de case en de temps waren 69 graden bij heaven benchmark. Ik snap het niet. Dat impliceert dat mijn airflow slecht is maar met mijn vorige gpu was het max 70 graden.

Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Temps zouden rond de 70 moeten zitten.
    https://be.hardware.info/artikel/612...stroomverbruik

Begin al eerst met koelpasta te vervangen, kan nooit kwaad als je nog hebt liggen.
    Draaien de 3 ventilatoren onder load? Indien ja, welke rpm.
    Welke kloksnelheden draait hij onder load?

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twinturbo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Temps zouden rond de 70 moeten zitten.
    https://be.hardware.info/artikel/612...stroomverbruik

Begin al eerst met koelpasta te vervangen, kan nooit kwaad als je nog hebt liggen.
    Draaien de 3 ventilatoren onder load? Indien ja, welke rpm.
    Welke kloksnelheden draait hij onder load?
    Ja idd dat weet ik temps moeten rond de 70 zijn. Ja ga ik straks doen. Heb hier een ongeopende koelpasta liggen maar dat is wel 9 jaar oud ... kan dat kwaad?

Alle 3 fans draaien op 100% 3200 rpm.

Ja de stocksnelheid van 1152 he. Onder load boost die zijn eigen tot 1241 mhz.

Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zolang die niet uitgedroogd is kan het geen kwaad.

Haal je zijpaneel er ook eens terug af en volg de temperaturen op.

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om eerlijk te zijn durf ik da ni. Wil er ni aan beginnen. Ben bang om iets kapot te maken. Wilt er iemand voor mij dat doen voor 20 euro? Dus nieuwe koelpasta erop liefst de beste dat er is voor zo laag mogelijk temps en alles ineens nakijken van de fans, heatsink en vram enzo of da allemaal goe is gekoeld of afgeschermd en dan terug monteren. De pc winkel vraagt 30 euro voor koelpasta vervangen. Iemand van regio antwerpen die bij mij thuis wilt komen? Indien geinteresseerd pm me voor verdere info. Thx.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solomon Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn durf ik da ni. Wil er ni aan beginnen. Ben bang om iets kapot te maken. Wilt er iemand voor mij dat doen voor 20 euro? Dus nieuwe koelpasta erop liefst de beste dat er is voor zo laag mogelijk temps en alles ineens nakijken van de fans, heatsink en vram enzo of da allemaal goe is gekoeld of afgeschermd en dan terug monteren. De pc winkel vraagt 30 euro voor koelpasta vervangen. Iemand van regio antwerpen die bij mij thuis wilt komen? Indien geinteresseerd pm me voor verdere info. Thx.
    Ik wil je daar gerust bij helpen. Ben zelf van Hoboken. Zit t/m morgen (na)middag in Engeland en 's avonds ben ik, hopelijk (als de storm niet te erg is), terug thuis.

Ik gebruik altijd Thermal Grizzly Kryonaut koelpasta, is de beste op de markt (buiten Liquid Metal).
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Ik wil je daar gerust bij helpen. Ben zelf van Hoboken. Zit t/m morgen (na)middag in Engeland en 's avonds ben ik, hopelijk (als de storm niet te erg is), terug thuis.

Ik gebruik altijd Thermal Grizzly Kryonaut koelpasta, is de beste op de markt (buiten Liquid Metal).
    Heb je de nodige uitrusting zoals torx?

iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Heb je de nodige uitrusting zoals torx?
    Jup, heb alles van gerief.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is gelukt ik heb de koelpasta vervangen bij full load 68 graden op heaven benchmark maar heb te vroeg gejuichd want heb nu een nieuw probleem dat ik gisteren dus niet had. Het crasht of bevriest bij elke game!

Bij heaven hangt em zo bijna opt einde bij die donkere kamer scene 18 daar bevriest dat en ik kan niks doen ik moet pc resetten dan. Hoe komt dat? Is er iets defect?

Bij Jedi fallen order crasht het bij elke load en heb net dbz kakarot gespeeld na het laden 2 min in het spel hangt/bevriest de game. Ik ga nu een 3de game testen. Als da ook zo is is er dan iets defect? Want gisteren kon ik alle games nog spelen zonder da het crasht. Ik heb de nieuwste drivers.

Ik kon het weten dat er iets scheelt dankzij heaven bij scene 18 bevriest em pfff. Ik snap echt ni wrm. Kan da zijn omdak de kaart heb gedemonteerd en nieuwe pasta erop heb gesmeerd en terug gemonteerd? De temps zijn nu eindelijk goed en nu dit!

Ik heb geen artifacts, de kaart word niet meer warm dankzij nieuwe pasta en de kaart draait op stock!

Update:

Ik heb 7 verschillende drivers geprobeerd en hetzelfde probleem. Maw geen driverissue. Die van hoboken je mag vnv afkomen hoor maar niet meer voor de koelpasta want da is gelukt nu heb ik dus een ander probleem lol lees hierboven. Zou je dat kunnen fixen? Eergisteren kon ik nog gamen weliswaar op 89 graden maar gisteren na de koelpasta te vervangen crasht elke game. Ik heb er ondertussen al 10 geprobeerd! Wat denk je dat er zou schelen? Toen ik eergisteren bij de verkoper was en de kaart met heaven heb getest crashte niks en toen ik thuis kwam en games speelde ook niet. Snap het niet.
    Laatst gewijzigd door Solomon; 9 februari 2020 om 03:04

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heeft iemand thermal pads en reserve pasta liggen? Vermoedelijk ligt mijn nieuw probleem aan de vram. Er zijn een aantal kale open plekken wss gesmelt. Drm is de kaart nu onstabiel. Ale dan moet ik weer nieuwe pasta smeren wnr ik de kaart demonteer of mss niet? Heb gisteren koelpasta aangebracht. Ik heb nu thermal pads nodig om te zien of het daaraan ligt en tis nu zondag en niks is open

iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Heeft iemand thermal pads en reserve pasta liggen? Vermoedelijk ligt mijn nieuw probleem aan de vram. Er zijn een aantal kale open plekken wss gesmelt. Drm is de kaart nu onstabiel. Ale dan moet ik weer nieuwe pasta smeren wnr ik de kaart demonteer of mss niet? Heb gisteren koelpasta aangebracht. Ik heb nu thermal pads nodig om te zien of het daaraan ligt en tis nu zondag en niks is open
    Heaven is wel heel zwaar voor een GPU en trekt het maximale eruit. Is je voeding wel voldoende? Want zo'n 980Ti trekt wel wat stroom.

Ik kan eventueel morgen vooravond ofzo langskomen. We zijn momenteel nog onderweg met de trein, want de boten vaarde niet door de storm. Vandaag zal helaas niet lukken, want we zullen pas tegen 9u à half 10 thuis zijn en nog alles uitladen e.d.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    89 valt eigenlijk nog mee hoor. Als je over de 100 gaat moet je je zorgen maken. Blaas de koevinnen eens goed uit, zorg wel dat de fans niet kunnen draaien als je dat doet.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    89 is wel hoog na nieuwe pasta aan te brengen is het nu max 70 op heaven en furmark. Bij games ongeveer 65 full load. Een verschil tov 89 bij jedi fallen order!

Maar nieuw probleem is dat de kaart non stop crasht bij elke game tijdens laden. Vermoedelijk door kapotte thermal pads dus morgen naar de pc winkel om het te kopen.

Mijn voeding is corsair 800gs. Als 800 watt niet voldoende is ....

iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    89 is wel hoog na nieuwe pasta aan te brengen is het nu max 70 op heaven en furmark. Bij games ongeveer 65 full load. Een verschil tov 89 bij jedi fallen order!

Maar nieuw probleem is dat de kaart non stop crasht bij elke game tijdens laden. Vermoedelijk door kapotte thermal pads dus morgen naar de pc winkel om het te kopen.

Mijn voeding is corsair 800gs. Als 800 watt niet voldoende is ....
    Kijk eens in CPU-Z, daar kan je de temps van de VRM's e.d. nakijken tijdens een stresstest. Dan weet je direct of het de VRM's zijn.

iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Kijk eens in CPU-Z, daar kan je de temps van de VRM's e.d. nakijken tijdens een stresstest. Dan weet je direct of het de VRM's zijn.
    Ik weet da het de thermal pads zijn omdat er veel kale plekken zijn door smelting. Dat heb ik gisteren gezien toen ik de pasta op de chip vervangde. Morgen ga ik thermal pads kopen. Ik ga da nu testen. Hoe hoog mogen de vrms zijn?

Foto 1: zoals het moet zijn
    Foto 2: zoals het bij mij is, heb de kale plekken aangeduid, das echt compleet weg met als resultaat dat een pak modules niet bedekt zijn met thermal pads.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...befd79fa86.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2c62219247.jpg

Regels voor berichten