JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

nieuwe build, geen beeldsignaal

Omdat ik een beetje budget, een htpc case een kapotte dvdspeler en mediaspeler had, heb ik me eens gewaagd aan het zelf bouwen van een pc. Nog nooit gedaan voordien.
    De case die ik nog had, is een oudere van silverstone en daar heb ik volgende kit ingestoken + een ssd en nieuwe hd: https://www.megekko.nl/product/2052/...n-3-2200G-16GB

Kheb zorgvuldig alles samen gestoken en alles aangesloten, behalve het 'power led' fichke van de case heb ik niet kunnen aansluiten aan het mobo omdat dat een 3 pins connector is ipv een 2 pins connector. Daarvoor ging ik nog eens langs een elektronica winkel passeren om een nieuw connectorke te steken. Ook de firewire connector heb ik gelaten voor wat het is.

Als ik de stroom aansluit, branden er lichtjes op het moederbord en als ik de pc aanzet, start hij ook, draaien alle fans, hoor ik de hd starten, maar krijg ik niets van signaal op men monitor.
    Kheb em al aangesloten via hdmi en vga, maar het resultaat blijft hetzelfde.
    Ook F2 of F12 of andere knoppen op men toetsenbord zorgen voor niets.

Kwas van plan er ubuntu op te steken (voorlopig), maar als ik de usbstick er in steek, gebeurt er ook niets.

Heb ik ergens iets mis gedaan? Vergeet ik iets of is er mogelijks iets kapot?

Ook afzetten lukt niet. Als ik de powerknop ingedrukt houd, dan doet die niks en ook de resetknop doet niks. Enkel de stroom uitschakelen helpt.

noobie's schermafbeelding
    iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke videokaart steekt erin btw ?
    Moest ge nu van gent zijn zouk zeggen kom es met uw pc naar hier en kunnen we es checken ^^ (ben van wondelgem)
    Corsair 800D holds =>Corsair AX1200---Gigabyte Aorus Xtreme X570 ---Ryzen 7 3700X cooled by Corsair H150i PRO---Corsair Vengeance PRO RGB DDR4 3600---
    Corsair MP600 gen4 PCIe x4 NVME M.2 SSD x 2 --- Asus ROG STRIX RTX 2080TI

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb je een grafische kaart om even te testen? Dat moederbord ondersteund Ryzen 2000 series pas vanaf BIOS 3203, dus als dat moederbord nooit een BIOS update vanuit de fabriek heeft gekregen gaat uw CPU niet werken. Dan heb je een Ryzen 1000 serie nodig om een BIOS update uit te voeren zodat hij die 2200G kan herkennen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noobie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welke videokaart steekt erin btw ?
    Moest ge nu van gent zijn zouk zeggen kom es met uw pc naar hier en kunnen we es checken ^^ (ben van wondelgem)
    Het is een APU dus waarschijnlijk gaat hij de onboard graphics gebruiken. Als hij een GPU heeft dan heeft hij waarschijnlijk de kabel gewoon verkeerd gestoken want weinig moderne kaarten (if any) die een VGA aansluiting hebben.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kheb er idd geen gpu insteken en gebruik de onboard graphics.
    Wat die bios betreft, nu begint dat chinees te lijken voor mij. Ik had net dat pakket gekocht met het idee dat alles wel samen zou werken, maar dat zou dus kunnen van niet?
    Aangezien ik enkel de 2200G heb van cpu, hoe los ik dat dan op? Of valt dat op een andere manier na te zien welke bios versie dat is? Want ik geraakte al evenmin in het bios scherm toen ik die opstartte.

edit: op de doos van het moederbord staat wel amd ryzen 2000 en 3000 ready
    Laatst gewijzigd door JackM; 29 januari 2020 om 23:14

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als dat op de doos staat moet je u daar al niets meer vanaan trekken. Dan heeft die normaal een versie die hoog genoeg is om de cpu te ondersteunen.

Probeer eens te booten met slechts 1 ram module en enkel uw ssd aangesloten.

Biept uw moederbord tijdens het opstarten van de pc?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Als dat op de doos staat moet je u daar al niets meer vanaan trekken. Dan heeft die normaal een versie die hoog genoeg is om de cpu te ondersteunen.

Probeer eens te booten met slechts 1 ram module en enkel uw ssd aangesloten.

Biept uw moederbord tijdens het opstarten van de pc?
    In de doos van het moederbord zat ook nog een papiertje met daarop dat de 2000 serie van ryzen op alle vlakken probleemloos zou moeten compatibel zijn.

De keren dat ik hem heb aangezet, biepte er niets. Ik las op de site van Asus ook om via diene buzzer te luisteren, maarja, kdenk niet sta ik dat heb of waarmee ik die aansluit als die er toch in zit.

Ik zal als ik thuis ben n het werk eens proberen met 1 latje ram en enkel de SSD. Update volgt.

Update: met enkel SSD en 1 latje ram blijft het resultaat hetzelfde. Geen geluid, lichtjes branden op mobo, fans draaien en bij het starten lichten de shiftlock, numlock lampjes van het toetsenbord wel even op, de muis krijgt precies ook niks van stroom via USB.
    Laatst gewijzigd door JackM; 30 januari 2020 om 17:37

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    steek er dan eens een grafische kaart in ??
    Corsair 800D holds =>Corsair AX1200---Gigabyte Aorus Xtreme X570 ---Ryzen 7 3700X cooled by Corsair H150i PRO---Corsair Vengeance PRO RGB DDR4 3600---

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat heb ik allemaal niet liggen.

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge tot hier wil komen kan ik u daarbij helpen ^^

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noobie Bekijk bericht
    Als ge tot hier wil komen kan ik u daarbij helpen ^^
    Zal een pmke sturen, Wondelgem is niet zo ver.

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Problem fixed

Crunchy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En,wat was het probleem?En oplossing?

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Redelijk debiele fout gemaakt ... vergeten de 12v aansluiting in men moederbord te steken. Khad enkel diene groten stekker aangesloten

Merci noobie om te helpen!

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    np Spijtig dat je zover (allé ver) moest rijden om een vergetelheid die iedereen kan meemaken
    Grtzz

Regels voor berichten