iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Montage RGB fans corsair

Iemand hier regio Gent die goed overweg kan met montage van RGB fans? Ik had deze graag geupgrade maar zelf ben ik niet zo handig hierin. Natuurlijk betaal ik hier wel voor.
    2x 140mm RGB fans in de topmount van mijn corsair liquid cooling. En 1x 140mm RGB fan in de back van mijn case.
    Heb eens geluisterd bij winkels zoals tones, codima maar die vragen hiervoor soms een week... en zolang wil ik mijn desktop niet kwijt.
    Groeten

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    heb je een rgb controller ook van corsair? (commander link bv)
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen heb ik niet, why? Neem aan dat het makkelijker was moest ik deze wel reeds in mn case hebben

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgamer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen heb ik niet, why? Neem aan dat het makkelijker was moest ik deze wel reeds in mn case hebben
    Je moet die RGB-kabel van de fans aansluiten aan de controller die aan de Lighting Node Pro is aangesloten, anders kan je de RGB niet instellen.

Bij een triple of twin pack van Corsair fans zit er een controller en Lighting Node Pro bij.

https://i.imgur.com/LtpoIZL.jpg

Dat is dat kaske in het midden en die rechts, die heb je beide nodig.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Je moet die RGB-kabel van de fans aansluiten aan de controller die aan de Lighting Node Pro is aangesloten, anders kan je de RGB niet instellen.

Bij een triple of twin pack van Corsair fans zit er een controller en Lighting Node Pro bij.

https://i.imgur.com/LtpoIZL.jpg

Dat is dat kaske in het midden en die rechts, die heb je beide nodig.
    Wel ja, ik moet de fans nog aankopen dus ik koop zowieso een twin pack + een losse fan aangezien ik geen 3-pack vind. Dus van zodra ik iemand vind die deze kan installeren voor mij...

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgamer Bekijk bericht
    Wel ja, ik moet de fans nog aankopen dus ik koop zowieso een twin pack + een losse fan aangezien ik geen 3-pack vind. Dus van zodra ik iemand vind die deze kan installeren voor mij...
    Ah ok, dacht dat je de fans al had.

Ik wil dat gerust doen, maar Gent is een beetje ver.

Op zich is dat niet moeilijk om dat zelf te doen. Je vijst gewoon de huidige fans eruit, trek die fan connector uit van het moederbord en doen het net omgekeerd voor de installatie.

Je moet die controller aan die Lighting Node Pro aansluiten en die Node Pro op de 9-pin van de USB2.0 header voor de connectie te maken met het moederbord en de software.
    Die controller komt normaal nog met een SATA power plug, dus die moet je aansluiten op 1 van de SATA power connectors van je voeding. Nadien sluit je die RGB headers op die controller en dat is het.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    is inderdaad nie zo moeilijk
    je kan ze kopen en dan eens proberen of het lukt, en dan als nog hulp inroepen bvb.
    Ben zelf van rond gent indien het nodig zou zijn, ben veel op de baan oa. (tech)
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten