Pagina 1 van 2 12 Laatste
    dkozak's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Telenet vs Proximus Fiber

Onze nieuwbouw woning is opgeleverd en in onze wijk ligt er Proximus Fiber en de COAX kabel.
    Nu ben ik echter nog aan het twijfelen tussen Proximus Fiber of Telenet.

Proximus:
    --> Tuttimus Fiber
    - 220 down / 25 up (voor € 15 per maand meer heb ik 400/50)
    - 1 mobiel abo voor de vriendin van 5GB (heb abo via werk)
    - vaste lijn
    --> €86,5 per maand of € 101,5 als ik voor de internet boost zou gaan.

Telenet:
    --> Wigo
    - 300 down / 20 up
    - 5 mobiele abo's met een datapot van 9 GB
    - vaste lijn
    --> € 104,92 per maand

Langs de ene kant zou ik voor Proximus Fiber gaan gezien de lagere latency en de modernere technologie.

Wat denken jullie?
    When I'm Good I'm Very Good. But When I'm Bad I'm Even Better!

HumbleDeer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De enige reden waarom ik voor telenet zou kiezen is omdat je dan makkelijker data hotspots maakt; maar aan 9GB/maand is dat niet zo'n geniaal idee om mee te beginnen. Proximus heeft dan lagere latency en hogere up-speed dan telenet; wat eigenlijk onderschat wordt hoe handig dat is (je moet maar eens je huiswerk ineen filmpke moeten doorsturen.)

De fiber kabel zelf is 't zelfde. De firma zorgt gewoon voor de communicatie tussen jouw huis en hun server.

Proximus (als het in jouw buurt gewoontelijk goed gaat) lijkt mij dan de betere optie. Als je het nodig hebt kan je nog altijd de upgrade nemen. (Neem ook een kijkje naar andere providers als je dat nog niet gedaan hebt.)
    Step forward, praise his name.

R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sowieso voor fiber gaan imho!!
    Now owning the shooterworld under mUtt3n
    Proud owner of a Super Nintendo, Nintendo Wii, Nintendo DS, Nintendo 3DS & Nintendo Wii U
    Nintendo Network ID: mUtt3n

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    modernere technologie proxymus => maybe, maar bij telenet is het 95% overal ook vernieuwd allemaal. (de laatste stukken is men nog bezig)

de keuze is vooral zelf te maken, voordeel/nadeel tov elkaar is niet zo groot
    Service is de andere zijde als er problemen zijn (bij beide kan het goed/slecht zijn per regio)
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

apa's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als ik het goed begrijp, gaat het bij "Proximus Fiber" over FTTH (Fiber-To-The-Home). Als dat klopt, dan is dat inderdaad de meest toekomstgerichte infrastructuur.

Staar je niet blind op de opgegeven bandbreedtes. Bij alle aanbieders gaat het om de maxima; geen enkele provider garandeert die bandbreedtes (voor thuisverbindingen).

In beide gevallen zal je effectieve bandbreedte (o.m.) afhangen van de belasting van het netwerk:
    • Bij Proximus Fiber heb je een geïsoleerde verbinding (= voor jou alleen) tot aan je straat. Van daaruit gaat je signaal over een gedeelde (glasvezel)verbinding. Die gedeelde verbinding heeft een maximale bandbreedte die lager is dan de maximale bandbreedte van alle verbindingen die erover kunnen.
    • Bij Telenet heb je geen geïsoleerde verbinding tot aan je straat: de koper verbinding wordt namelijk gedeeld met naburige aansluitingen. Die koperaansluiting loopt tot een verdeler-kast in de omgeving en van daaruit gaat het signaal over op een gedeelde (glasvezel)verbinding (van daaruit is het vergelijkbaar met wat Proximus doet).

Met de voorwaarden die je vermeldt, zou ik kiezen voor Proximus Fiber...
    PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | Samsung 960 Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | 2x JBL LSR305
    MCE: C2D E8400 | GA-X38-DQ6 | 4GB | GT240 | Samsung 850 EVO 256GB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    NAS: G1840T | H87I+ | 8GB | Samsung 850 PRO 256GB | 3x WD Red 4TB | WD 2 TB | OpenMediaVault
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Proximus!

Telenet weeral zoals gewoonlijk een pack waar zaken inzitten die je niet nodig hebt. Je hebt maar één simkaart nodig, maar je betaalt voor 5.
    Ga je een stapje lager (2 simkaarten/6GB) dan heb je lagere internetsnelheid en een 200GB datavolume limiet per maand. en betaal je nog steeds meer dan bij Proximus.

Neem je alleen internet/TV en één simkaart met 6 GB (KONG), dan betaal je zelfs 4€ meer/maand dan dan je Wigo met 5 simkaarten!

Alleen al voor hun prijzenpolitiek zou je al wegblijven bij Telenet!

En inderdaad, de Proximus snelheid is meer gebalanceerd met zijn hogere upload snelheid, 25Mbps is 25% sneller dan 20 Mbps, bij zulke lage snelheden merk je dat wel veel harder dan de upload die procentueel meer scheelt.

Een filmpje van 1 GB uploaden naar youtube:

Aan 20 Mbps = +- 400 seconden upload
    Aan 25 Mbps= +- 320 seconden upload
    Dus 80 seconden sneller.

Zelfde 1GB downloaden aan 220 Mbps: 37 seconden
    En aan 300 Mbps downloaden: 26 seconden downloaden, met moeite 10 secondjes sneller.

Die 10 seconden langer wachten gaat niemand echt boeien, maat iets dat 80 seconden sneller gaat merk je veel harder als je naar dat scherm zit te staren tot het gedaan is!

Hangt uiteraard van je gebruikersprofiel af, de meeste mensen uploaden zeer weinig, ik ben veel via VPN verbonden met de server op ons werk/in de cloud, en dan is die hoge upload echt wel handig!

pegasimus's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan eventueel ook kijken naar edpnet voor fiber.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Edit:

Na 2 dagen Proximus Telenet terug ingestoken en toch behoorlijk verschil in beeldkwaliteit tpv Proximus

Proximus viegt er hier dus weer uit.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 25 januari 2020 om 13:14

georgiodavid's schermafbeelding
    iTrader
    120 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hou ook de rekening met de limiet.

Ben sinds oktober naar telenet over gevaan en Gvdm heb al 2 keer over de 750g maandelijkse verbruik gegaan en dan wordt 9mbps voor de komende dagen. Bij Proximus was wel limiet maar je kan free per 150g bij bestellen zoveel je wilt. Bij telenet kan het niet free, snelheid is bij telenet wel onlangs omhoog gegaan tot 400Mbps dacht ik maar ik ga terug mss naar Proximus om zonder limiet te kunnen .
    Ook elders te koop.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Proximus heb je eigenlijk geen limiet meer want dat is opgetrokken naar 3TB per maand in November, omhoog van 750gb en zelfs met de 3TB kan je nog steeds gratis bij bestellen geloof ik dus ja.

Als je Proximus fiber hebt liggen op een adres waar je gaat wonen zou ik Proximus kiezen :

Betere prijs
    Beter mobiel netwerk en ontvangst
    Snelheid is redelijk irrelevant , met 225 down en 25 up doe je alles wat een normale mens doet super snel, die snelheidsboost heb je eigenlijk nog niet eens nodig tenzij je echt geilt om je game downloads zo snel mogelijk te zien gaan.

Je betaald bij TN bijna 20 euro meer per maand voor dingen waar jij niets aan hebt, ja er is een pot met 5 sim kaarten maar je zegt zelf dat je een abo hebt van het werk en dus 1 nummer nodig hebt voor de vriendin dus 4 van de 5 nummers die je bij TN zou krijgen zijn nutteloos voor jou.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als ge kijkt naar die fiberkaart dat is toch echt huilen met de pet op hoor. Zelfs de dekking via het koper is in veel gebieden waardeloos. Telenet bied hier zonder moeite Gigabit aan, Proximus iets van een 25/15 omdat zelfs de VDSL van geen kanten is uitgebouwd.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    100/40 edpnet. lekker ongelimiteerd en aan die upload heb je veel meer dan die download. meeste zware gebruikers hebben wel iets of wat van torrents die dag en nacht liggen te seeden voor ratio te builden..

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier nu een jaar aangesloten op Proximus fiber to the home ( nieuwbouwwoning waardoor men meteen de fiber aansluiting heeft binnen gehaald tot garage). Zeer tevreden van de snelheid, nog geen enkel moment downtime gehad.
    De TV decoder is wat wennen: qua zappen en doorspoelen enz is Telenet wel beter. Maar aan de andere kant zit je nu ook wel zonder harde schijf en kan je alles via UTP doen. Bij Telenet is het nu ook zonder schijf dacht ik ,maar wel nog steeds coax?

De Pickx app is wel maar triest ( doch al beter dan vroeger) tov Telenet app.

Maar het is iets goedkoper dan Telenet, dus zie niet meteen een reden om te veranderen
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ge kijkt naar die fiberkaart dat is toch echt huilen met de pet op hoor. Zelfs de dekking via het koper is in veel gebieden waardeloos. Telenet bied hier zonder moeite Gigabit aan, Proximus iets van een 25/15 omdat zelfs de VDSL van geen kanten is uitgebouwd.
    Dat is eigen aan de techniek van ADSL/VDSL en daarom was telenet ook king early 2000 toen er internet via de coax komt, nu is dat nog steeds de beste keuze als je echt slechte snelheden haalt bij Proximus maarja dat is een '' your mileage may vary '' punt.

Mijn ''kast'' staat hier buiten net tov de straat dus zelfs in een oud appartement met een telefoonkabel die hier al 40 jaar ligt kom ik in aanmerking voor VDSL 100/20, paar straten verder kan er goed iemand op 15/5 zitten door de afstand maarja voor mijn gebruik ben ik tevreden dat ik de 100/20 haal + de nieuwbouw die ze hier aan het zetten zijn voor ons binnen 2 jaar gaat Proximus fiber to the home hebben dus ik zie geen reden om te switchen tenzij de prijs tegen dan Telenet overstijgt.

Maar ik snap goed dat iemand die ''ongelukkig woont voor Proximus te hebben'' er een heel stuk minder over te spreken is, maar dan is er nog steeds Telenet.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is eigen aan de techniek van ADSL/VDSL en daarom was telenet ook king early 2000 toen er internet via de coax komt, nu is dat nog steeds de beste keuze als je echt slechte snelheden haalt bij Proximus maarja dat is een '' your mileage may vary '' punt.

Mijn ''kast'' staat hier buiten net tov de straat dus zelfs in een oud appartement met een telefoonkabel die hier al 40 jaar ligt kom ik in aanmerking voor VDSL 100/20, paar straten verder kan er goed iemand op 15/5 zitten door de afstand maarja voor mijn gebruik ben ik tevreden dat ik de 100/20 haal + de nieuwbouw die ze hier aan het zetten zijn voor ons binnen 2 jaar gaat Proximus fiber to the home hebben dus ik zie geen reden om te switchen tenzij de prijs tegen dan Telenet overstijgt.

Maar ik snap goed dat iemand die ''ongelukkig woont voor Proximus te hebben'' er een heel stuk minder over te spreken is, maar dan is er nog steeds Telenet.
    Ben zo iemand, 4 down en 700 kb upload is wat ik hier kan krijgen.
    Maar ze zouden bezig zijn met het aan te sluiten, nog niet veel van gemerkt, de straat hebben ze al open gegooid en terug dicht gesmeten.
    Op de site van Proximus zie ik nog altijd de zelfde waardes, bij EDPNET zie ik dan 64 / 15.
    Dan hou ik het wel bij mijn 100/10 bij Orange.

Als ik dat zo even allemaal reken, 35 voor EDPNET, 20 koala en madam wil tv, dus mag er nog 27 bij Telenet rekenen. Dan ben ik duurder af dan wat ik nu heb.
    Over die 750 gb ga ik momenteel niet in de piek uren.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Regels voor berichten