iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Powerline + modem van Telenet overlapping?

Bij Telenet heb ik onlangs een WiFi powerline booster gekregen. Deze is rechtstreeks via het stopcontact aangesloten op de modem en er zitten geen andere routers of Access Points tussen. Nu is het probleem dat ik net geen WiFi verbinding heb in mijn 1e kamer als ik de Powerline niet in steek en enkel via de modem van Telenet op de WiFi wil. Het probleem is als ik de powerline wel gebruik ik veel drops heb van de wifi en het volledig uitvallen (de powerline zelf is in orde en goed aangesloten). Ik veronderstel dat ik met overlapping zit? Is het mogelijk om de kanalen van de powerline en modem op een andere frequentie te plaatsen? In het ergste geval kan ik een Access Point plaatsen maar wou graag weten of er toch mogelijkheden waren? Ik kan de powerline niet buiten de overlapping van de modem plaatsen.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    via stopcontact aangesloten op de modem??

1 bij de modem en de wifi elders (op wat afstand) vanaf de modem ...
    branden alle leds op die powerlines (of toch bijna allemaal, afhankelijk of er een kabel aanhangt, anders led minder)

na aansluiten 15tal min gewacht zodat die wifi zich zelf kan aanpassen/instellen op zelfde id/pw (en normaal ook apart kanaal)
    anders eens ander stopcontact testen met die wifi pwl en zien of dat wel gaat, kan storing zijn op een contactdoos of toestellen in buurt/die lijn
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    via stopcontact aangesloten op de modem??

1 bij de modem en de wifi elders (op wat afstand) vanaf de modem ...
    branden alle leds op die powerlines (of toch bijna allemaal, afhankelijk of er een kabel aanhangt, anders led minder)

na aansluiten 15tal min gewacht zodat die wifi zich zelf kan aanpassen/instellen op zelfde id/pw (en normaal ook apart kanaal)
    anders eens ander stopcontact testen met die wifi pwl en zien of dat wel gaat, kan storing zijn op een contactdoos of toestellen in buurt/die lijn
    Ik bedoelde dat mijn powerline's rechtstreeks in een stopcontact zitten en niet via een stekkerdoos of verlengkabel.
    De powerline's werken wel en zijn allemaal groen. De vraag is eerder of ik kan 'kiezen' tussen de powerline's of de wifi modem. Het lijkt eender dat mijn apparaten soms op de wifi modem verbinden en andere keer op de powerline. Het neemt niet de logische WiFi en valt soms uit terwijl alles goed draait.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    omdat automatisch die powerline zelfde ssid en pw aanneemt van de modem kan je niet zelf kiezen welke je verbind omdat je maar 1 netwerk ziet.

je kan proberen wifi te verbreken en opnieuw te verbinden als je dichter bij die pwl bent; dan zal hem daarmee verbinden en niet met de modem
    als je dichter bij de modem zit en je bent daarmee verbonden en gaat dichter naar de pwl toe zal die nie altijd autom herverbinden als bereik nog voldoende is ...
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten