ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Netwerk switch aansluiten op een powerline

Vandaag heb ik een update proberen doen van mijn powerline Devolo 1200+. Het is een netwerk met een 1200+ ac en een 550 triple. Nu was de update enkel voor de transmitter, echter is deze tijdens het update proces vast gelopen met als gevolg dat deze onbruikbaar is geworden. Er blijft constant een rode led pinken, ook als ik hem probeer te resetten.

Ondertussen heb ik een (gratis) wifi powerline besteld via mijn provider (Telenet) maar deze heeft maar 1 ethernet poort. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een switch aan te sluiten op een powerline, zodat ik weer geen extra set powerlines zou moeten kopen maar de verdeling dan laten doen door een switch.
    Of is het toch een betere oplossing om gewoon een nieuwe Devolo te kopen (welke duurder is dan een switch)?

De toestellen die aangesloten zijn zijn een desktop, ps4, surround receiver en een Telenet tv-box.

Volgens wat ik opgezocht heb zou dit mogelijk zijn maar moet je er op letten dat de switch IGMP snooping ondersteund ivm de combinatie van een tv-box en een desktop.
    Of zie ik dit te simpel en kunnen er nog enkele addertjes onder het gras sluipen?
    Giggity

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    waarom zou het niet gaan? of je nu een pc of een switch eraan hangt, zijn beide gewoon toestellen.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, bedankt!

Goh ja, indertijd niet bij stil gestaan dat dit mogelijk is. Anders had ik de aanschaf van dure powerlines kunnen vermijden door 1 enkele aan te schaffen met een switch erbij.
    Nu geen zin om weer een dure Devolo aan te schaffen dus gaan we het op deze manier oplossen...1 Telenet powerline + 1 switch.
    Giggity

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Effe bevestigen dat dat prima gaat, zo doe ik het ook om bekabeling naar m’n ‘mancave’ te hebben (modem-only -> router -> powerline -> switch -> desktop / ps4 / xbox360 / smartTV / rasperry pi’s).
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thx!

Alleen blijkt het niet meer nodig te zijn. Na een nachtje te laten rusten heb ik de powerline weer aan de praat gekregen, happy me
    Ik ga nu wel niet proberen van de update hernieuw te doen en weer het risico te lopen dat de update vastloopt. "If it ain't broke, don't fix it."
    Giggity

Regels voor berichten