suicider's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Vraag display port & een audio voor meerdere schermen

Hello,

Ik heb de volgende vraag:
    Ik heb een MSI Optix MAG271CQR & een OPTIX MAG27C.
    Nu is mijn vraag als de display port kabel die je erbij krijgt even goed is als een HDMI kabel?
    Ik wil mijn PS4 & Xbox & pc aansluiten aan het 271CQR scherm maar zou een Display port kabel nodighebben.
    Maakt dit enig verschil met een HDMI kabel qua beeldkwalitteit?

En de volgende vraag zou zijn voor een audiostuk waar ik m'n 2.1 systeem kan inpluggen in m'n 2 schermen en mn' pc als ik een scherm voor pc gebruik.

Ben er zelf een leek in dus vraag het liever hier.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het enige verschil tussen HDMI en DP(displayport) is dat HDMI een ARC (audio return channel) heeft.
    Dit vertaalt zich in het feit dat je bij HDMI meer keuze hebt welk geluid systeem je wilt gebruiken voor de uitvoer van audio.
    Zo kan je kiezen tussen bv. de speakers van je TV, scherm of een apart surround systeem.

Dan uw vraag over audio splitsen.
    Ik zie niet in waarom dat dat nodig is, aangezien geen van uw beider schermen speakers (boxen) hebben.
    Gewoon console -> HDMI kabel naar scherm, en dan uw 2.1 systeem aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang (3.5mm jack) van uw scherm.

Als je dat 2.1 systeem gebruikt op uw pc, sluit je dat gewoon aan op de geluidskaart.
    Afhankelijk welk systeem je juist gebruikt, kan dit een aparte kaart zijn.
    Laatst gewijzigd door Yvezz; 17 oktober 2019 om 08:22
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

suicider's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het enige verschil tussen HDMI en DP(displayport) is dat HDMI een ARC (audio return channel) heeft.
    Dit vertaalt zich in het feit dat je bij HDMI meer keuze hebt welk geluid systeem je wilt gebruiken voor de uitvoer van audio.
    Zo kan je kiezen tussen bv. de speakers van je TV, scherm of een apart surround systeem.

Dan uw vraag over audio splitsen.
    Ik zie niet in waarom dat dat nodig is, aangezien geen van uw beider schermen speakers (boxen) hebben.
    Gewoon console -> HDMI kabel naar scherm, en dan uw 2.1 systeem aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang (3.5mm jack) van uw scherm.

Als je dat 2.1 systeem gebruikt op uw pc, sluit je dat gewoon aan op de geluidskaart.
    Afhankelijk welk systeem je juist gebruikt, kan dit een aparte kaart zijn.
    Wat is het beste dan, hdmi of DP?
    Ik wil al m'n schermen aansluiten aan mijn ene 2.1 syteem, en de input van mijn 2.1 moet in mn pc zitten.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suicider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat is het beste dan, hdmi of DP?
    Ik wil al m'n schermen aansluiten aan mijn ene 2.1 syteem, en de input van mijn 2.1 moet in mn pc zitten.
    Hangt er vanaf hoeveel hertz je schermen zijn. Voor 144Hz is DP aan te raden, vanaf HDMI 1.4 kan die ook hoge hertz aan maar meestal wordt dat niet vermeld welke versie van HDMI het is.

Een gewoon 60-75Hz scherm kan perfect via HDMI aangesloten worden.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten