Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Oudere HDD: hoe power ik dit?

Hey, ik heb nog enkele oudere HDD's liggen die ik nog eens wil bekijken omdat ik op zoek ben naar iets die er misschien nog op staat.

Ik heb een SATA adapter naar USB om dit uit te lezen, en bij een SSD lukt dit (omdat deze minder stroom nodig heeft gok ik) maar mijn HDD's willen niet poweren hiermee (zie foto's).

Ook een foto van de aansluiting van de HDD is bijgevoegd maar.. deze vraagt precies nog een extra connector (4 pinnetjes). Ik herinner mij niet als ik een HDD in een desktop steek dat deze 4 puntjes aangesloten werden; enkel de SATA data connector naar het moederbord en dan de stroomtoevoer vanuit de voeding.

Ik heb geen desktop ter beschikking op dit moment om stroom van de voeding te kunnen nemen helaas. Is dit mogelijk om met mijn connector die ik heb (wat normaal stroom én sata datadoorgang zou moeten zijn) de schijf te voeden en uit te lezen? Indien niet, moet ik dan die extra connector hebben voor die 4 pinnetjes en zoja hoe heet deze aansluiting? Dan zoek ik een connector van deze 4 pinnetjes naar usb.
    In theorie kan ik dan 3 USB 2.0 males inpluggen en dan de HDD poweren en uitlezen?

Foto's: https://drive.google.com/drive/folde...0n?usp=sharing

Alvast bedankt voor de hulp!

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je zal er een docking station voor moeten gebruiken, 3,5" schijven hebben meer stroom nodig dan 2,5" formaat en kan dus niet enkel via USB aangesloten worden.

Die 4 pinnetjes worden niet gebruikt. Dat is voor een jumper op te steken, zoals bij IDE met master en slave, dus geen power.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 15 oktober 2019 om 05:18
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een unit van ewent om hard drives van 3,5 en 2,5 inch te kunnen preparen voor gebruik enz.
    Er zijn verschillende modellen op de markt,
    De mijne is van ewent en heeft een netstroom voeding.
    Destijds gekocht omdat ik maar 1 pc heb en niet altijd mijn pc uit een vak te moeten halen en de kast open te gooien om de drive tijdelijk aan te sluiten.
    Handig om te formateren, activeren van de drive, uit te lezen.
    Afhankelijk van het model zou je er zelfs 2 tegelijk kunnen aansluiten dacht ik.
    Om te clonen, ben ik wel niet zeker van.
    Ooit alleen een afbeelding gezien gehad met 2 drive slots.
    New rig : status pending: Case: Fractal design define R6 Ubs-C TG Gunmetal,
    Current rig: i5 3570k , 16 GB Kingston hyper fury x DDR3 1333Mhz, Asus P8Z77-V LX (LGA1155) moederbord
    gigabyte windforce GeForce GTX 960, 500GB Samsung 850 Evo, 2x WD Black 1TB. Case: corsair carbide 300 R.
    Antec 650W bronze PSU.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hey, thanks voor de info. De fysieke aansluiting is dus wel dezelfde, alleen vraagt een 3,5" meer stroom dus zijn de 2 USB-aansluitingen niet voldoende en boot hij niet?

Misschien eens kijken voor zo'n behuizing die wel genoeg power kan leveren via netstroom, kan altijd wel eens van pas komen.

Big help!

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey, thanks voor de info. De fysieke aansluiting is dus wel dezelfde, alleen vraagt een 3,5" meer stroom dus zijn de 2 USB-aansluitingen niet voldoende en boot hij niet?

Misschien eens kijken voor zo'n behuizing die wel genoeg power kan leveren via netstroom, kan altijd wel eens van pas komen.

Big help!
    De connectoren zijn dezelfde, enkel heeft een 3.5" wat meer stroom nodig omdat de platters groter zijn en er ook meer in zitten t.o.v. 2.5".

Sharkoon heeft van die dockingstations waar je 3.5" en ook 2.5" in kan steken. Heb er zo 1 al jaren liggen en gebruik die vooral om 3.5" te clonen of iets op te zetten of zelfs gewoon om te zien of die nog werkt. Kost ongeveer een €15-20 bij Alternate.

3.5" behuizing kan je ook gebruiken, maar dat is wat minder praktisch.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De connectoren zijn dezelfde, enkel heeft een 3.5" wat meer stroom nodig omdat de platters groter zijn en er ook meer in zitten t.o.v. 2.5".

Sharkoon heeft van die dockingstations waar je 3.5" en ook 2.5" in kan steken. Heb er zo 1 al jaren liggen en gebruik die vooral om 3.5" te clonen of iets op te zetten of zelfs gewoon om te zien of die nog werkt. Kost ongeveer een €15-20 bij Alternate.

3.5" behuizing kan je ook gebruiken, maar dat is wat minder praktisch.
    Ga eens kijken voor zo'n goedkoop docking station, €15-20 is best goedkoop vind ik. Thanks!

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    omdat een desktop schijf zowel 5V als 12V heeft, usb levert enkel 5V (of convert naar 3.3V)
    daarom aparte voeding erbij en niet enkel usb.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten