iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Opslagmedium blu-ray? - Zoektocht naar medium om 4K-video te bewaren (GoPro)

Hallo,

ik overweeg om een GoPro Hero7 camera te kopen.
    Opnemen in 4K neemt al gauw heel wat plaats is beslag.

Ik vraag me nu af wat de ontwikkelingen zijn op gebied van optische opslagmedia.
    Ik gebruik de laatste 10 jaar zelden nog een schijfje om iets op te slaan.
    15j. geleden waren de dvd-schijfjes enorm populair, maar die zijn al lang over hun top heen.
    Had in de tijd ook nog gelezen over HD-DVD maar die is ook een stille dood gestorven blijkbaar.

Als ik het goed voor heb, dan slaat Blu-Ray nu de troon, met een opslagcapaciteit van 50 GB, of zelfs al 100 GB?
    Weet er iemand wat de toekomstige ontwikkelingen zijn?
    Wat zouden jullie aanraden van medium om 4K-beelden te bewaren?

Mvg,
    Peter.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon een grote externe harde schijf?

Mijn TV, PS4, PC en de Blu Ray speler bij mijn ouders kunnen thuis allemaal media van een externe harde schijf afspelen dus ik zou niet inzien waarom er nog voor optische media gekozen wordt.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 59

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een externe harde schijf. Waarom je nog optische media als opslag zou gebruiken als thuisgebruiker is mij een raadsel.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even een rekensom gemaakt en de kostprijs bekeken per GB. Je hebt gelijk.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mijn GoPro Hero 7 filmpjes staan gewoon op mijne Synology NAS samen met andere media.

Heb de filmpjes niet in 4K laten opnemen want dan verlies je je stabilizer functie van de GoPro zelf, dus ze zijn maar 2.7K. Alleszins zijn ze nog serieus deftig van kwaliteit. Dus als je 4K wil opnemen zal je wel een Gimbal moeten kopen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten