Discussie: fans aansluiten

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)

fans aansluiten

Ik heb al een tijdje m'n nieuw systeem draaien en alles werkt perfect behalve dat hij nogal wat lawaai maakt. Nu, ik denk toch dat hij luider is dan zou mogen, maar het was ook al 10 jaar geleden dat ik nog een desktop had.

Dus ik heb de volgende fans aangesloten:

4 x Corsair LL120
    2 x Corsair ML120

Moederbord is een Asus Prime x470 Pro

Nu heb ik alle fans gewoon aangesloten aan de Corsair Lighting Node pro die bij de LL120 fans kwam. De enige fan header die ik op het moederbord gebruik is de CPU_FAN header waar ik de Corsair h100 op heb aangesloten.

Maar ik heb zowat het gevoel dat dit totaal niet de juiste oplossing is. En aangezien ik 'm toch wat ga opschonen een van deze dagen dacht ik hier eens raad te vragen of er geen betere manieren zijn waarop ik die fans kan/moet aansluiten?
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Corsair Commander Pro, je kan daar ook ineens die Lightning Node op aansluiten en alles via iCue/Link regelen. Heb zo ook alles aangesloten op mijn Mini. Je kan die H100 daar ook op aansluiten. Zo moet je geen headers gebruiken en je kan de pompsnelheid dan ook in iCue of Link aanpassen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    67 (100%)
    Moet ik eens bekijken dan. Ga sowieso 2 fans terug moeten sturen denk ik want heb last van led lampjes die spontaan aan-uit flikkeren

iTrader
    67 (100%)
    Heb me de Thermaltake Commander FP aangeschaft, doet perfect wat ik wil en kost maar 1/3 van de Corsair. Pc is nu plots geruisloos tegenover toch redelijk wat lawaai hiervoor.

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb me de Thermaltake Commander FP aangeschaft, doet perfect wat ik wil en kost maar 1/3 van de Corsair. Pc is nu plots geruisloos tegenover toch redelijk wat lawaai hiervoor.
    Uiteraard is die goedkoper. Die TT Commander is maar een simpele Hub en dus draaien alle fans aan dezelfde snelheid, terwijl die Corsair effectief een afzonderlijke fancontroller is met zijn eigen software om je fans apart aan te passen en alsook om je RGB op aan te sluiten.

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Uiteraard is die goedkoper. Die TT Commander is maar een simpele Hub en dus draaien alle fans aan dezelfde snelheid, terwijl die Corsair effectief een afzonderlijke fancontroller is met zijn eigen software om je fans apart aan te passen en alsook om je RGB op aan te sluiten.
    Voor de RGB heb ik sowieso al die Lighting node dus daar was het niet voor nodig. Voor de fans heb ik in m'n bios fan profiles aangemaakt dus all in all it's good

Nu enkel nog twee fans die waarschijnlijk wat defect zijn.

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Voor de RGB heb ik sowieso al die Lighting node dus daar was het niet voor nodig. Voor de fans heb ik in m'n bios fan profiles aangemaakt dus all in all it's good

Nu enkel nog twee fans die waarschijnlijk wat defect zijn.
    Zolang je content bent om het via de BIOS te doen, maakt het inderdaad weinig uit.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    81 (89%)
    Ik verkies toch om mijn fans aan een lage snelheid te laten draaien bij browsen.
    Eenmaal gaming, de nzxt cam fan reeksen van toerental verhogen (wat handiger is om via windows te kunnen aanpassen)
    nzxt smartdevice V2, maar denk niet dat je deze los van aankopen.
    Steam & PSN

Regels voor berichten