Discussie: Asus laptop

iTrader
    0

Asus laptop

Hallo, mijn schoonbroer heeft een Asus Pro5DIJ laptop (Dual Core X64 Intel) oorspronkelijk Win 7, geupdate naar 8.1 Windows is hertstart na installatie updates en loopt nu vast op het scherm van Even Geduld. Ik wil die 8.1 eraf om terug Win 7 of 10 op te zetten. Heb via media creation tool een Win 10 install DVD gemaakt, bios aangepast om te booten van dvd maar laptop zegt dat er geen besturingssysteem op DVD staat, in mijn pc herkent hij de dvd wel en ziet hij dat er Win 10 optaat. Heb dan geprobeerd met een Windows 7 dvd, zelfde situatie, start niet vanop dvd, zijn gemaakt met originele Windows en met Windows software om DVD of usb te maken. Ik had eerst geprobeerd met een USB flash drive maar daar boot hij ook niet van, gaat gewoon naar het scherm met Even Geduld en verder gebeurt er niets meer. Enig idee wat ik nog kan doen, heb al gelezen dat je Bios moet veranderen naar Legacy maar die optie is niet beschikbaar in Bios. Kunnen jullie suggesties geven wat ik kan doen, alles mag van de laptop gewist worden, moet een clean install worden.

Alvast bedankt.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Ga in uw BIOS eens daar de SECURITY tab en schakel daar de Secure Boot Control uit. Normaal kan je dan wel via USB opstarten.

Als dat niet werkt kan je het volgende proberen:

- Systeem uitschakelen
    - Bootable USB insteken
    - Escape toets inhouden
    - Systeem opstarten

Normaal zou je dan een keuze moeten kunnen maken uit boot devices.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    OF F8 bij booten, sommige bios'en/uefi reageren op de f8 knop om de boot te kiezen
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten