Weetikveel's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Verbruik netflix beperken via de modem?

Op netflix zijn er tegenwoordig meer en meer films en series beschikbaar in ultra hd (4k). Mijn internetverbruik is dan ook navenant, ik zit regelmatig over de limiet en moet dan volume bijkopen. Dat vind ik nogal jammer, want het verschil met 'gewoon' hd (1080p) is wat mij betreft verwaarloosbaar. Ik zie het wel, maar het hoeft voor mij niet af te spelen in 4k, ik betaal er dan ook niet graag voor bij. De oplossing om naar een uitgebreider internetabonnement over te schakelen is voor mij dan ook niet interessant.

In de netflix account is er wel een optie om de beeldkwaliteit in te stellen, maar de opties zijn erg beperkt. Wil je 4k films in mindere kwaliteit afspelen om je verbruik onder controle te houden, dan kan dat alleen door te kiezen voor 'medium quality' (+/- 0,7 GB per uur, ipv 7 GB per uur voor 4k). Zie afbeelding: https://images.techhive.com/images/a...6675-large.jpg .

En die kwaliteit vind ik dan weer te laag. Ik zou het liefst 4k films kunnen afspelen in 'gewone' HD kwaliteit (1080p). Op die manier kan ik een goede beeldkwaliteit combineren met een al bij al beperkt verbruik (ongeveer de helft van het verbruik bij 4k). Is dit mogelijk via een omweg, bijvoorbeeld via de instelling van de modem, of eventueel van de tv? Om via die weg de bandbreedte te beperken?

Ik zit bij telenet en heb een Samsung 6 series uhd televisie.

Overschakelen naar een ander netflix abonnement is op dit ogenblik geen optie, want ik deel het met 3 anderen, die wel 4k kwaliteit willen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk staat deze discussie in het juiste subforum.
    The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het probleem is dat er weinig aan te doen is, omdat je een 4K abbo hebt bij Netflix.

Als je de snelheid of bandbreedte wil aanpassen ga je wazig beeld krijgen omdat er niet genoeg snelheid binnenkomt om het beeld deftig te kunnen renderen/bufferen.

Je zou je eigen abbo moeten hebben van de Basic (1 account, waar je gewoon HD hebt) of Standaard optie (2 accounts, waar enkel FHD optie bijzit) op Netflix om daar een beperking op te zetten.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Tritser's schermafbeelding
    iTrader
    77 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit met hetzelfde probleem als u... Het geen ik doe is als ik content wil bekijken dat normaal 4k is, en op die moment het verbruik wil minderen. Dan stream ik het via men telefoon of pc naar de chromecast.. op deze manier is het wel gewoon 1080p dat je streamt.
    Twitch streamer @ www.twitch.tv/tritser
    Follow me @Tritser on Twitter for my stream schedule.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Das ook 1van de belangrijkere redenen dat ik overgestapt ben op Orange.
    Onbeperkt netflixen ipv constant uw verbuik bij telenet op te volgen en volumeblokken bijkopen.

Regels voor berichten