sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Samsung blu-ray speler speelt geen blu-ray discs af

Mijn ouders hebben in 2014 (of 2015) een Bluray speler (Samsung BD H5500) gekocht, omdat hun DVD speler toen kapot ging.
    Voor een blu-ray speler was dat toen zelfs redelijk goedkoop, was backwards compatible met alle DVD's en ze dachten: dan kunnen we in de toekomst eens een blu-ray film kopen en dan zou dat zonder problemen moeten afspelen.
    Ze hebben wel redelijk veel DVD's liggen maar hadden dus tot vandaag nog nooit een blu-ray film gekocht.
    en je kan het raden: de blu-ray disc wil niet afspelen. het is een splinternieuwe film uit de mediamarkt dus ik denk niet dat daar iig iets mis mee is.
    Op de disc staat region ABC dus daar ligt het ook niet aan imo.
    Heb intussen de nieuwste firmware erop gezet maar dat verhelpt het probleem ook niet.

Echter, volgens deze informatie kan het alleen 'enkelzijdige' blurays afspelen: https://www.samsung.com/be/support/t...en-welke-niet/
    Op de disc staat er iets in de zin van dat de disc twee lagen bevat.
    Hebben alle blurays tegenwoordig niet meerdere 'lagen' ? zou dus willen zeggen dat die bluray speler eigenlijk te veel verouderd is en geen nieuwe blurays kan afspelen?

Of zie ik iets anders over het hoofd ?
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Afhankelijk van de kwaliteit van de film en de grootte van de file kan een Bluray inderdaad meerdere lagen hebben. Tegenwoordig zijn er Blurays die 125GB zijn/kunnen hebben.

Normaal is het 25GB per laag. Dus de oudere Bluray zullen ze zeker kunnen afspelen, de nieuwere en 4K helaas niet.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn ouders hebben in 2014 (of 2015) een Bluray speler (Samsung BD H5500) gekocht, omdat hun DVD speler toen kapot ging.
    Voor een blu-ray speler was dat toen zelfs redelijk goedkoop, was backwards compatible met alle DVD's en ze dachten: dan kunnen we in de toekomst eens een blu-ray film kopen en dan zou dat zonder problemen moeten afspelen.
    Ze hebben wel redelijk veel DVD's liggen maar hadden dus tot vandaag nog nooit een blu-ray film gekocht.
    en je kan het raden: de blu-ray disc wil niet afspelen. het is een splinternieuwe film uit de mediamarkt dus ik denk niet dat daar iig iets mis mee is.
    Op de disc staat region ABC dus daar ligt het ook niet aan imo.
    Heb intussen de nieuwste firmware erop gezet maar dat verhelpt het probleem ook niet.

Echter, volgens deze informatie kan het alleen 'enkelzijdige' blurays afspelen: https://www.samsung.com/be/support/t...en-welke-niet/
    Op de disc staat er iets in de zin van dat de disc twee lagen bevat.
    Hebben alle blurays tegenwoordig niet meerdere 'lagen' ? zou dus willen zeggen dat die bluray speler eigenlijk te veel verouderd is en geen nieuwe blurays kan afspelen?

Of zie ik iets anders over het hoofd ?
    Full HD blurays worden geleverd op BD25 (single layer) en BD50 (dual layer). 4K blurays 50GB+.
    De bluray speler van jouw ouders kan enkel BD25 (single layer) afspelen. Dat is wellicht ook de reden dat hij zo goedkoop was.
    Ik weet niet als alle films dual layer zijn tegenwoordig, maar vanaf er extra's enzo bij geleverd worden, is het bijna zeker een BD50 schijfje.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Regels voor berichten