iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

bedrijfsnetwerk - thuisnetwerk extra router de oplossing?

Allen,

Aangezien ik er zelf weinig van ken en op dit moment niet goed weet hoe ik het in moet richten de volgende situatie - vraag:

Recent werk en woon ik op één plaats waarbij het gebouw is opgedeeld in een privé-gedeelte en een kantoor.
    Momenteel is het zo dat ik privé gebruik mag en kan maken van het bedrijfsnetwerk (provider=Telenet).
    Helaas als ik de tv-theek op de digicorder wil openen, ik online wil gamen via ps4, etc. ik geen verbinding krijg (niet via kabel en wifi).

Dit zal waarschijnlijk liggen aan hoe het bedrijfsnetwerk en de firewall is ingericht. Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om dit te omzeilen via een extra router of iets dergelijks?

alvast bedankt!

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    digibox moet achter de modem/router van telenet zitten, niet achter een eigen router.

ook te zien welke modem er staat aangezien je spreekt van abo van het werk.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alvast bedankt voor de eerste reactie maar hier kan ik helaas nog niet mee verder.

Hopelijk geeft dit meer inzicht in hoe de installatie er momenteel uitziet: Er hangen 2 soorten modem/routers van telenet (een zwart, ouder type en een witte).
    Beiden zijn verbonden met een coax kabel splitter en de internetkabels zitten in een fortigate firewall die op zijn beurt verbonden is met de zwarte modem.

De witte modem is dan weer aangesloten aan een stopcontact via een devolo aansluiting. Zou ik de witte modem op één of andere manier kunnen loskoppelen van de zwarte/fortigate?
    Laatst gewijzigd door LVC; 2 augustus 2019 om 15:24

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat leest nogal vreemd:

Internet komt binnen via coax, dus waarom twee ?
    Zit de witte op een andere plaats / bijgekomen voor TV/telefoon ?
    Krijg je beiden te zien op je 'mijntelenet' ?
    Misschien dat alles nog foutief aangesloten is op de zwarte waar deze vervangen werd door de witte.
    Dan heb je onmiddelijk de reden dat je geen internet hebt

Digibox/telefoon zal je normaal rechtstreeks op een van beide modems moeten aansluiten (zoals exit ook reeds zei).
    De firewall kan je dan normaal wel gebruiken om naar je PC/PS4/... te gaan.

Iets wat mij ooit alles (relatief) duidelijk heeft gemaakt is volgende korte uitleg:
    Een router gebruik je tussen twee netwerken (lokaal vs telenet) -> voorziet de route tussen de twee
    Een switch gebruik je om je netwerk uit te breiden (lokaal of telenet) -> switcht verkeer tussen deelnemers van je netwerk
    Een acces point voorziet wifi voor je netwerk -> voorziet (wireless) op een punt toegang tot het verdere netwerk..
    Een firewall gebruik je om verkeer te controleren en/of tegen te houden -> vormt een 'veilige' muur tussen verschillende deelnemers/punten.
    Een doorgaanse 'router' die je koopt online is dit allemaal in elkaar.

Als je dus geen verbinding hebt met je huidige setup zal een router geen soelaas brengen.
    Je moet eerst zien dat je aan één van beide modems internet hebt, daarna kan je het netwerk van daar opbouwen:
    Ofwel alles op het netwerk van telenet.
    Ofwel evt. gaming/pc apart via een router.
    Maar de digibox zal 99% van de gevallen achter de modem van telenet moeten.

Ik zou volgende dus doen:
    - opzoeken op mijntelenet welke modem er op de account staat en deze proberen te herstarten
    - via kabel een laptop/pc/toestel rechtstreeks (losse kabel) op de hierboven gevonden modem(s) insteken en kijken of je op het internet kan.
    - als dat werkt daar de kabel van de muur in steken en kijken of je aan de andere kant verbinding hebt.
    - dan evt firewall tussen modem en je toestel en opnieuw testen.

if all else fails:
    Telenet gewoon even bellen
    Laatst gewijzigd door Greenie; 2 augustus 2019 om 22:58

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    of via pm/pb eens ff iets vanb klantgegevens en ik kijk het bij telenet ff na wat er exact staat bij u thuis en welke modem wat doet.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten