Discussie: Welke wifi kaart

iTrader
    60 (98%)

Welke wifi kaart

Beste

Ik had graag miracast willen gebruiken, mijn lg smart tv ondersteunt dit, maar ik heb geen wifikaart op mijn moederbord aspect b450 pro4.
    Ik zie er verschillende staan op megekko.
    Graag had ik willen weten welke ik mag en kan gebruiken. Het hoeft geen super dure te zijn aangezien het voor miracast is.

Thanks.

Groeten

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    https://www.megekko.nl/product/1942/...E-AC1300-PCI-E

Ondersteunt zowel 2.4GHz als 5GHz
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hebt ge daar effectief wifi voor nodig ?
    https://docs.microsoft.com/en-us/sur...infrastructure
    In the Windows 10, version 1703, Microsoft has extended the ability to send a Miracast stream over a local network rather than over a direct wireless link. This functionality is based on the Miracast over Infrastructure Connection Establishment Protocol (MS-MICE).

iTrader
    60 (98%)
    Wat betreft google chromecast zou da ook werken zonder wifi?

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lazytjen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat betreft google chromecast zou da ook werken zonder wifi?
    Chromecast zelf heeft wifi signaal nodig uiteraard. Maar je kan ernaar casten via een PC die via kabel aan het netwerk hangt.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    60 (98%)
    Welke instellingen moet ik dan doen vanuit mijn pc, want ik dacht dat ik een wifikaart nodig had. Mocht da lukken is het perfect en kan ik zonder het aankopen ervan mijn films doorsturen naar tv.

iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lazytjen Bekijk bericht
    Welke instellingen moet ik dan doen vanuit mijn pc, want ik dacht dat ik een wifikaart nodig had. Mocht da lukken is het perfect en kan ik zonder het aankopen ervan mijn films doorsturen naar tv.
    Om de initiële configuratie van een chromecast te doen moet je sowieso een smartphone of tablet gebruiken. Zowel Apple of Android, maakt niet uit. Hier zet je de Google Home app op (terug te vinden in Google Play of de Apple app store).
    Eens die configuratie achter de rug is hoef je geen toestellen meer te gebruiken die wifi hebben, bekabeld op hetzelfde netwerk zitten is voldoende.

Content streamen van je PC naar een Chromecast gaat altijd via de Chrome browser, dit kunnen files zijn, je desktop, of één enkele tab van je Chrome browser. Het is dus niet mogelijk (voor zover ik weet) om vanuit je favoriete mediaplayer naar een Chromecast te streamen.

Streamen naar Miracast zit ingebouwd in Windows 10, het werkt zeker via WIFI, ik ben niet 100% zeker dat het werkt wanneer je pc via LAN met je netwerk verbonden is.

Ik ben zelf wel geen fan van Miracast, het leek me een stuk minder stabiel te zijn dan mijn chromecast, kan natuurlijk ook aan het televisietoestel gelegen hebben (was een Philips).

Van hun eigen FAQ:
    This product is also not recommended for use in environments where a highly stable/flawless
    connection is required.
    For example, in medical applications, stock market trading floor, military command centers,
    etc.
    Ik gebruikte het een tijdje voor presentaties op werkmeetings, en vond het onvoldoende stabiel daarvoor, niets zo ergerlijk als je systemen falen of moeilijk in gang te krijgen zijn gedurende een presentatie! Minder een probleem wanneer je thuis een film kijkt!

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor chromecast heb je ook een model dat bekabeld kan werken (chromecast ultra).
    Of deze ook instelbaar is zonder wifi weet ik wel niet.

Films etc doorsturen van een PC naar de chromecast kan je dan doen adhv apps zoals plex/embi/...

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Voor chromecast heb je ook een model dat bekabeld kan werken (chromecast ultra).
    Of deze ook instelbaar is zonder wifi weet ik wel niet.

Films etc doorsturen van een PC naar de chromecast kan je dan doen adhv apps zoals plex/embi/...
    De gewone chromecast kan ook gebruik maken van die adapter met RJ45 poort AFAIK.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Regels voor berichten