iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Iemand ervaring met herstel Dell laptop/PC (onder garantie)? Hoe gaat dit in praktijk

Als je een Dell laptop/PC koopt, krijg je standaard minstens een jaar "premium on-site" garantie, wat volgens uitleg op hun site betekent dat ze eventueel een technician naar jou thuis sturen. Dit blijkt echter hun wereldwijde policy te zijn dus vraag mij af of ze dit ook in kleinere landen als Belgie en Nederland zo doen. Je krijgt namelijk onder garantie ook een jaar gratis "collect & return" wat dacht ik eerder wil zeggen dat je bij een defect je laptop naar hen moet opsturen voor herstel.

Concreet wou ik vragen of hier al mensen een Dell laptop of PC hadden waarbij (onder garantie) iets stuk ging zoals een kapotte harde schijf, en wat Dell je dan in de praktijk zal voorstellen? Gaan ze effectief een technieker naar jouw huis sturen (wat voor hen duurste is), gaan ze mss eerder voorstellen van die ergens in een PC shop binnen te bregen, of gaan ze vrij vlug vragen van je laptop naar hen terug te sturen voor een service repair?

R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Contacteer hen er eens voor?
    Now owning the shooterworld under mUtt3n
    Proud owner of a Super Nintendo, Nintendo Wii, Nintendo DS, Nintendo 3DS & Nintendo Wii U
    Nintendo Network ID: mUtt3n

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R!|)|)L3R Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Contacteer hen er eens voor?
    Dan krijg je de theorie te horen die je dus op hun site kan lezen en dus hun wereldwijde beleid vertaald naar Nederlands is. Ik wil vooral de praktijk weten van dus mensen die al beroep hebben moeten doen op support van Dell.

Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afhankelijk van je garantie pakket.
    Kan je gedurende die tijd contact opnemen met de helpdesk in Belgi├ź, die nummer staat in de handleiding. En voor Dell XPS platform werd ik meestal doorgeschakeld naar iemand Engelstalig.

Je meld een probleem afhankelijk van wat kan het wel zijn dat je eerst nog iets moet testen .
    Mijn Dell XPS 700 had destijds een schijf erbij met diagnose programma's.
    Indien een defect is vastgesteld word een technieker langsgestuurd. Op hun kosten.
    Wat wel mooi was voor mijn 2000 plus euro rig.
    Wel moet ik erbij zeggen.
    Dat dit al dik tien jaar geleden zo was, hoe het nu eraan toegaat.
    Kan ik je helaas niet zeggen.
    Wel dat. Het desbetreffende systeem nu pas rare dingen door ouderdom doet.
    Foutmelding waarbij ik niet kan inschatten wat stuk is. Of stervende is door geen bios scherm notificatie, wegens pre boot error.
    Flashing amber light, something is not working properly....
    Ik vermoed dat de gpu eraan is, maar het systeem is outdated as hell met core2duo cpu.

PS: je tweede vraag gemist, heb mijn rig ooit ook moeten opsturen naar service Point.
    Weet niet meer hoe lang het duurde maar het viel nog mee
    Laatst gewijzigd door Arakesh; 18 juli 2019 om 23:00 Reden: Onvolledig
    New rig : status pending: Case: Fractal design define R6 Ubs-C TG Gunmetal,
    Current rig: i5 3570k , 16 GB Kingston hyper fury x DDR3 1333Mhz, Asus P8Z77-V LX (LGA1155) moederbord
    gigabyte windforce GeForce GTX 960, 500GB Samsung 850 Evo, 2x WD Black 1TB. Case: corsair carbide 300 R.
    Antec 650W bronze PSU.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op het werk werken we met Dell sinds een paar jaar.
    Wij hebben de pro support plus.
    Al enkele keren een technieker over de vloer gehad, altijd nederlandstalig wel (hier was ik wel door verbaasd, bij HP was het vaak enkel frans)
    Nog nooit iets moeten opsturen.
    Bij HP stuurde ze wel al snel onderdelen op om zelf te vervangen.
    Maar die wisten wel dat we een eigen IT afdeling hadden die al eens een HDD/SSD konden vervangen

Ik stuur meestal gewoon een ticket maar heb al gemerkt dat ze dan vrij traag reageren dus best bellen.
    Van de snelheid dus niet tevreden maar qua kwaliteit wel dik tevreden.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij Dell is het gewoon bellen, dan moet je de service code ingeven, staat naast/onder de service tag. Meestal in het Nederlands. Probleem melden, kan zijn dat ze vragen om enkele testen te doen. Indien onder garantie, dan komen ze bij u langs.
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had een Dell laptop vroeger met plekken in het scherm. Men heeft een technieker langs gestuurd die bij mij thuis mijn scherm vervangen heeft. Ook eens een gewoon PC scherm laten vervangen onder garantie en iemand kwam mij 1 leveren en nam het oude tegelijk mee. Nooit zonder gezeten dus.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Regels voor berichten