Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Nieuwe graka rx570 werkt niet

Hallo,

Ik heb voor mijn verjaardag een graka gekregen, namelijk de radeon rx570.

Nu heb ik dit vandaag willen aansluiten, maar krijg ik helaas GEEN scherm. mijn beeldscherm blijft zwart en op standby staan. De fans draaien echter wel.
    Mijn amd 7850 werkt wel nog altijd.

specs:
    voeding: 600w
    cpu: intel core i5 3450
    ram: 8gb
    ssd: 500gb
    mobo: Gigabyte Technology Co. Ltd. G1.Sniper M3-CF (Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10GHz)

Iemand raad?

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Andere uitgang op de graka proberen?
    Andere kabel proberen?
    Power kabels aangesloten op de graka?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Andere uitgang op de graka proberen?
    Andere kabel proberen?
    Power kabels aangesloten op de graka?
    Ik heb enkel display ports erop zitten (geen idee wat het is) 1hdmi uitgang en 1 dvi. maar ik heb daar geen kabel van
    Power kabels zijn aangesloten want er moesten er 6 in ipv 4. De fans van de graka draaien.
    Aan de kabel lijkt het mij niet te liggen gezien mijn ouwe graka geen haperingen vertoond met de huidige hdmi kabel

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi859 Bekijk bericht
    Ik heb enkel display ports erop zitten (geen idee wat het is) 1hdmi uitgang en 1 dvi. maar ik heb daar geen kabel van
    Power kabels zijn aangesloten want er moesten er 6 in ipv 4. De fans van de graka draaien.
    Aan de kabel lijkt het mij niet te liggen gezien mijn ouwe graka geen haperingen vertoond met de huidige hdmi kabel
    Bedoel je niet 8 ipv 6? Zelfs zonder de pci-e kabels zal de fan v/d grafiekkaart draaien, er zal geen beeld zijn. Heb je een adaptor van 6 naar 8 gebruikt?
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    Bedoel je niet 8 ipv 6? Zelfs zonder de pci-e kabels zal de fan v/d grafiekkaart draaien, er zal geen beeld zijn. Heb je een adaptor van 6 naar 8 gebruikt?
    Oeps. Ja idd 8 dus een 6+2 kabel van de voeding aangesloten aan de graka. mijn vorige graka had enkel die 6 nodig.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Alle oude drivers al eens verwijderd? Mogelijkheid om die kaart in een andere pc te testen? Want het lijkt mij hier gewoon over een geval van DOA te gaan.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Alle oude drivers al eens verwijderd? Mogelijkheid om die kaart in een andere pc te testen? Want het lijkt mij hier gewoon over een geval van DOA te gaan.
    Wat is een DOA? Wel ik heb voor het installeren van de nieuwe graka al bij apparaatbeheer mijn vorige graka verwijderd en daarbij de stuurprogramma's er ook van verwijderd. De amd software stond er wel nog op blijkbaar. Dus weet niet zo goed of dat voldoende was. Ik kan dat, maar kan dat maar pas volgende week doen bij de papa.

iTrader
    27 (100%)
    Dead on arrival. Probeer die kaart in een andere pc te testen want gegarandeerd is ze stuk.
    Achter damme leute ein, zeitn boer, en ie stak zin wuf in brande \o7

iTrader
    3 (100%)
    Ik had net hetzelfde probleem, zelfde GPU, 3rd gen I7, draaiende fans maar geen beeldsignaal.
    Nieuwe BIOS flashen (oorspronklijk van 2012) was de oplossing.

Ja en natuurlijk, eerst de oude drivers verwijderen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk bericht
    Ik had net hetzelfde probleem, zelfde GPU, 3rd gen I7, draaiende fans maar geen beeldsignaal.
    Nieuwe BIOS flashen (oorspronklijk van 2012) was de oplossing.

Ja en natuurlijk, eerst de oude drivers verwijderen.
    Hmmm dat kan ik eens proberen, maar hoe doe je dat dan precies en is dit met gevaar?

Het lijkt alvast geen doa te zijn. Papa en ik hebben dezelfde gekocht. Bij hem werken beide kaarten, bij mij werken beide niet... het enige waar ik aan kan denken dan is idd jouw advies of dat een van de kabels van de voeding mankeert. Mijn vorige graka is een met 6 pinnetjes en aan mijn voeding hangt er zo een +2 kabeltje bij. Ik heb helaas niet het materiaal om die +2 te checken of de stroom daar wel doorloopt.

iTrader
    3 (100%)
    Gho gevaar, gewoon zien dat den elentriek niet uitvalt en dat ge de juiste versie van uw MoBo downloadt.
    How-to's genoeg online, ik had het ook nog nooit eerder gedaan en gewoon instructies gevolgd, geen probleem.

Basically:
    - correcte bios update downloaden op website fabrikant
    - file(s) op een FAT32 geformatteerde USB stick zwieren
    - pc opstarten en naar bios gaan (del, f12,...)
    - daar naar het bios update menu gaan, wijst zichzelf uit

https://nl.wikihow.com/Het-BIOS-van-je-computer-updaten

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk bericht
    Gho gevaar, gewoon zien dat den elentriek niet uitvalt en dat ge de juiste versie van uw MoBo downloadt.
    How-to's genoeg online, ik had het ook nog nooit eerder gedaan en gewoon instructies gevolgd, geen probleem.

Basically:
    - correcte bios update downloaden op website fabrikant
    - file(s) op een FAT32 geformatteerde USB stick zwieren
    - pc opstarten en naar bios gaan (del, f12,...)
    - daar naar het bios update menu gaan, wijst zichzelf uit

https://nl.wikihow.com/Het-BIOS-van-je-computer-updaten
    Heyhey,

Sinds kort weer enkele dingen verder geprobeerd. De graka werkt in mijn papa zijn computer. Dus de fout moet sowieso bij mij ergens liggen....
    Helaas nog steeds niet kunnen uitvinden wat het is. Ik heb een extra kabel gekocht voor de voeding. Ik vermoedde namelijk dat mijn 6+2 kabel van de voeding misschien deels (het +2 gedeelte dat apart kabeltje is dat eraan hangt) misschien geen stroom doorgaf. Hie heb ik dan een kabel van 6 naar 8 voor gekocht op aanraden van megekko. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.... Mijn oude graka werkt perfect, maar de nieuwe weigert te functioneren.

opvallend: ik heb beeld op de hdmi van mijn mobo als de nieuwe graka is aangesloten, maar de voedingskabel niet op de graka is aangesloten. Va, zodra ik er de voeding op aansluit, krijg ik geen beeld.

De bios heb ik geprobeerd te flashen. maare ook dat werkt niet; ik zit met een f2 versie. Sinds 2013 is er een f9 versie. Echter als ik de exe file wil starten geeft mijn computer aan dat ik geen toegang hiertoe heb desondanks... Ik denk persoonlijk niet dat de bios het gaat oplossen.... Anderzijds lijkt het raar dat mijn voeding het niet zou kunnen trekken....

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    RMA sturen al overwogen?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi859 Bekijk bericht
    Heyhey,

Sinds kort weer enkele dingen verder geprobeerd. De graka werkt in mijn papa zijn computer. Dus de fout moet sowieso bij mij ergens liggen....
    Helaas nog steeds niet kunnen uitvinden wat het is. Ik heb een extra kabel gekocht voor de voeding. Ik vermoedde namelijk dat mijn 6+2 kabel van de voeding misschien deels (het +2 gedeelte dat apart kabeltje is dat eraan hangt) misschien geen stroom doorgaf. Hie heb ik dan een kabel van 6 naar 8 voor gekocht op aanraden van megekko. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.... Mijn oude graka werkt perfect, maar de nieuwe weigert te functioneren.

opvallend: ik heb beeld op de hdmi van mijn mobo als de nieuwe graka is aangesloten, maar de voedingskabel niet op de graka is aangesloten. Va, zodra ik er de voeding op aansluit, krijg ik geen beeld.

De bios heb ik geprobeerd te flashen. maare ook dat werkt niet; ik zit met een f2 versie. Sinds 2013 is er een f9 versie. Echter als ik de exe file wil starten geeft mijn computer aan dat ik geen toegang hiertoe heb desondanks... Ik denk persoonlijk niet dat de bios het gaat oplossen.... Anderzijds lijkt het raar dat mijn voeding het niet zou kunnen trekken....
    De BIOS kan het mogelijk wel oplossen hoor. Je zit met een bios van 2013... Dat is hopeloos verouderd en mist misschien wel ondersteuning voor de nieuwere GPU die je gekocht hebt.
    Een .exe lijkt er op alsof het een flash tool is om in Windows uit te voeren. Kan je nergens de bios flashen van uit de BIOS? Of vanaf een USB stick?
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Avalius's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Guru3d Display driver uninstaller op u pc zetten met 7850. Drivers via daar uninstallen en afsluiten. nieuwe gpu erin en opstarten.. lijkt mij driver issue. Apparaatbeheer zuigt ballen daarvoor.
    Als dit niet lukt dan zou ik pas bios flashen van u mobo.
    Case: Antec Six Hundred v2 Mobo: ASROCK Z75 Pro3 PSU: Corsair TX 750W
    CPU: i7 3770K @ 4.4Ghz + Scythe Mugen 3 GPU: GTX 980ti
    RAM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600mhz SSD: Samsung 840 Series 500gb HDD: WD Caviar Green 2TBx2

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten