Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    RMA sturen al overwogen?

wat is rma?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalius Bekijk bericht
    Guru3d Display driver uninstaller op u pc zetten met 7850. Drivers via daar uninstallen en afsluiten. nieuwe gpu erin en opstarten.. lijkt mij driver issue. Apparaatbeheer zuigt ballen daarvoor.
    Als dit niet lukt dan zou ik pas bios flashen van u mobo.
    Excuses voor het late antwoord. Heb eventjes uit geweest haha.
    Voorlopig nog geen resultaten. heb de bios niet geflashed. maar het is een tweedde versie dat erop staat van de bios. maar het lijkt me ook niet daaraan te liggen of het zou denk ik niet haalbaar zijn. ook al zou ik de meest recente versie ervan installeren, zou het nog steeds een versie van 2013 zijn ipv versie 2011 die er nu opstaat.
    Maar zal inderdaad eens met guru3d proberen en zien of dit iets oplevert ^^
    Laatst gewijzigd door Davion; 17 juli 2019 om 20:38

iTrader
    0
    hallo Iedereen,

Super bedankt voor de vele hulp in de tussentijd! Ik heb goed en slecht nieuws
    Het guru programma heeft niet geholpen, MAAAAAAR! ik heb uitgevonden hoe ik de bios kon updaten enj ondanks zelfs de update al zeer verouderd is, is het toch gelukt om het ding aan de praat te krijgen! Euuuuuj!
    Helaas heb ik nog steeds een probleem
    Mijn vans draaien slechts zeer kort en daarna laten ze het afweten. Ik heb het nieuwste besturingsprogramma erop gezet, maar geeft geen resultaat. met de phatom gaming tweak (programma van asrock dat op het cd'tje zat) kan ik na enig geduld mijn fans customen en ze wel laten draaien.
    Echter zou ik graag hebben dat da ding zijn plan trekt en bovendien moet bij elke reboot dit opnieuw aan de praat krijgen...

Iemand ideeën?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Terugsturen voor garantie. Als je dat gewoon de eerste keer had gedaan dan je ondertussen al lang een nieuw exemplaar gehad. Nu ga je ze wss wel + 1 week kwijt zijn maar beter dat dan blijven rondkloten eh.

Het is niet de bedoeling van met een hoop trukjes die kaart half-half z’n werk te laten doen eh.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Terugsturen voor garantie. Als je dat gewoon de eerste keer had gedaan dan je ondertussen al lang een nieuw exemplaar gehad. Nu ga je ze wss wel + 1 week kwijt zijn maar beter dat dan blijven rondkloten eh.

Het is niet de bedoeling van met een hoop trukjes die kaart half-half z’n werk te laten doen eh.
    Goh ik snap wat je bedoeld en zou dat ook direct gedaan hebben. maar gezien de kaart in mijn papa zijn computer wel direct perfect werkte (tenzij bij hem ook de vans niet draaien, maar dan zou zijn graka (dezelfde) intussen wel al lang kapot zijn geweest). Vandaar dat het ergens toch aan mijn eigen setup moet liggen vermoed ik

iTrader
    67 (100%)
    Welke voeding heb je? Want er is een groot verschil tussen een deftige voeding van 600W en een no-brand van 15 euro. Indien modulair eens andere kabels gebruiken.

iTrader
    0
    Welke voeding heb je? Want er is een groot verschil tussen een deftige voeding van 600W en een no-brand van 15 euro. Indien modulair eens andere kabels gebruiken.
    Ik weet het niet meer precies vanbuiten maar het is een coolermaster van 600w. Maar zou het echt dat kunnen zijn? Ik kan mijn vans van graka maximaal laten draaien. maar enkel via de phantom tweek waarbij ikzelf de fansnelheid kan laten aanpassen vanaf bepaalde temperatuur. Dus op zich moest het de voeding zijn, zou ik ook niet via die omweg de vans kunnen laten draaien aan die snelheid?

iTrader
    67 (100%)
    Hoe hebt ge uw voedingskabel precies aangesloten? Heb je enkel die 6-naar-8 pin adapter gebruikt? Normaal gezien zou je gewoon die 6+2 pin connector in uw GPU moeten stoppen. Indien mogelijk zou ik eens de PSU van uw pa z'n computer testen, als 't dan wel werkt weet je dat 't aan uw voeding ligt.

ps: 't is fans (vans is een schoenenmerk )

iTrader
    0
    Hoe hebt ge uw voedingskabel precies aangesloten? Heb je enkel die 6-naar-8 pin adapter gebruikt? Normaal gezien zou je gewoon die 6+2 pin connector in uw GPU moeten stoppen. Indien mogelijk zou ik eens de PSU van uw pa z'n computer testen, als 't dan wel werkt weet je dat 't aan uw voeding ligt.

ps: 't is fans (vans is een schoenenmerk )
    oeps hahaha. ja durf ik soms eens omwisselen. Maar goed opgemerkt
    Goh mijn pa heeft me al vermeld dat ik eigenlijk nu zijn psu bij mij heb zitten en hij met de mijne geen probs heeft dus onbewust is da al gebeurd. ik gebruik de oorspronkelijke 6+2 pin. Dat tussenstuk niet gebruikt deze keer.

Intussen lukt het nu zonder opnieuw telkens in te stellen maar enkel met het phantom gaming tweaks programma waar hij perfect ook op reageerd bij behalen van vb 50 graden dat hij dan overschakelt naar 50 procent prestaties van de fans.Kmoet het nu toch niet telkens opnieuw instellen. maar zonder dat programma en gewoon op default zetten, werken de fans niet

iTrader
    0
    Dat fans van een gpu tijdens het opstarten van een computer voor enkele seconden op volle kracht draaien is perfect normaal.
    Het is ook perfect normaal dat zodra windows is opgestart, alle fans volledig stoppen met draaien.

Fans van een voeding of een gpu zullen pas beginnen draaien als het echt nodig is. Vanaf 60 °C bijvoorbeeld.
    En zullen steeds sneller draaien hoe hoger de temperatuur wordt van je onderdelen.

Het is pure onzin om de fans van een rx570 te laten draaien als die maar op 50 °C zit.

Dus hou je niet bezig met custom fan profielen en belabberde software. Je fans zullen op die manier constant onnodig draaien.
    Laatst gewijzigd door BloodMoonmod; 21 juli 2019 om 11:27

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Dat fans van een gpu tijdens het opstarten van een computer voor enkele seconden op volle kracht draaien is perfect normaal.
    Het is ook perfect normaal dat zodra windows is opgestart, alle fans volledig stoppen met draaien.

Fans van een voeding of een gpu zullen pas beginnen draaien als het echt nodig is. Vanaf 60 °C bijvoorbeeld.
    En zullen steeds sneller draaien hoe hoger de temperatuur wordt van je onderdelen.

Het is pure onzin om de fans van een rx570 te laten draaien als die maar op 50 °C zit.

Dus hou je niet bezig met custom fan profielen en belabberde software. Je fans zullen op die manier constant onnodig draaien.
    omg..... Ik heb dit dus net getest door het met een game te benchmarken op gewone instellingen en inderdaad... De fans begonnen bij 50 graden te draaien... Excuses ik wist dit echt niet xd Mijn vorige graka zijn fans draaiden altijd en heb ervoor nooit anders gekend....

Dan denk ik dat alle problemen zijn opgelost! Jullie zijn echt helden! <3

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten