stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0

PROB Netflix op nieuwe LG Oled TV

Heb volgend probleem:

Ik heb 2 TV's, een Samsung 4K Full HD 55" en een nieuwe LG 4K OLED 55". De Samsung stond eerst in de living en Netflix werkte daarop perfect via Telenet Wifi. De LG heb ik eerst een maand in een andere woning gebruikt, ook met Telenet Wifi, en ook daar werkte Netflix perfect.

Nu heb ik de Samsung boven in de slaapkamer gezet en de LG in onze living. En nu werkt Netflix op de LG heel erg traag, duurt lang om te laden, bij het overzicht van de films laden de lijsten ook heel traag (sosm gewoon zwarte blokken ipv foto's van de films) meestal wanneer je een film of aflevering start is het de eerste minuut heel wazig beeld, en dit komt tijdens een film of aflevering ook af en toe weer voor tijdens het kijken. Dit wijst wellicht allemaal op een slechte verbinding vermoed ik? Op de Samsung in de slaapkamer werkt Netflix overigens wel perfect, vreemd eigenlijk, want daar is de Wifi ontvangst minder dan beneden in de living.

Iemand een idee? Erg vervelend, want die LG is natuurlijk net heel mooi beeld met Netflix normaal, heb ik zelf ondervonden toen ik die heb gebruikt op een ander adres.

OfFPiR's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)
    Waarschijnlijk iets in de buurt dat de wifi verbinding stoort. Kijk eens naar metalen voorwerpen, elektronica, zo van die zaken.
    Niet mogelijk om via de kabel te verbinden?

iTrader
    0
    bedoel je in de buurt van de TV? Want alle andere apparaten hebben perfecte verbinding, dus aan de router kan het imo niet liggen.

Kan wel eens proberen met kabel, heb er nu wel geen liggen dus ga er 1 moeten gaan halen. maar ik vind het toch vreemd dat die Samsung perfect werkt, de LG op een andere locatie ook, maar hier problemen geeft.

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    bedoel je in de buurt van de TV? Want alle andere apparaten hebben perfecte verbinding, dus aan de router kan het imo niet liggen.

Kan wel eens proberen met kabel, heb er nu wel geen liggen dus ga er 1 moeten gaan halen. maar ik vind het toch vreemd dat die Samsung perfect werkt, de LG op een andere locatie ook, maar hier problemen geeft.
    Ik heb nogal gelezen van LG OLEDS die wifi problemen hebben.. gewoon aan kabel hangen en eens kijken wat het geeft

iTrader
    0
    heb een RJ45 splitter gekocht, want aan mijn tv heb ik maar 1 aansluiting in de muur zitten.

Het signaal is dan effectief ok, alleen had ik gedacht dat ik gewoon de digicorder kon uitzetten en ik dan via de TV internet kon gebruiken voor netflix (ik weet dat je niet gelijktijdig verbinding kan hebben op de tv én de digicorder) maar ik moet dus telkens de kabel bij wat ik dan niet wil gebruiken uittrekken uit die splitter. Ook niet echt praktisch zo, is er geen andere oplossing hiervoor?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    heb een RJ45 splitter gekocht, want aan mijn tv heb ik maar 1 aansluiting in de muur zitten.

Het signaal is dan effectief ok, alleen had ik gedacht dat ik gewoon de digicorder kon uitzetten en ik dan via de TV internet kon gebruiken voor netflix (ik weet dat je niet gelijktijdig verbinding kan hebben op de tv én de digicorder) maar ik moet dus telkens de kabel bij wat ik dan niet wil gebruiken uittrekken uit die splitter. Ook niet echt praktisch zo, is er geen andere oplossing hiervoor?
    Een switch kan ook helpen. Heb zelf een Access Point staan waar de TV, NAS e.d. aanhangt.

Onze OLED hangt standaard aan de kabel, omdat wij vaak 4K films zien en dus best zoveel mogelijk bandbreedte nodig hebben.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten