Discussie: RTX problems.

Samus007's schermafbeelding
    iTrader
    106 (99%)

RTX problems.

Na een maand een asus strix RTX 2080ti kaart te hebben is deze gisteren in de soep gedraaid, witte arrifacts die niet meer weggaan, niet overclocked ofzo, gewoon slechte ram blijkt.

Lees dat over heel de RTX lijn een hoge failrate zit, nog mensen hier die die ervaring hebben, mijn kaart was nog geen maand oud dus is terug gestuurd onder RMA naar amazon, normaal volledige refund.

Nog mensen hier op het forum met RTX horror verhalen?
    "Altman be praised, Convergence is near ... "

Now playing destiny on PS4 (psn samus078)

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Die problemen zijn er enkel met kaarten die Micron VRAM chips hebben. Degene met Samsung VRAM chips, waaronder ikzelf, hebben daar geen problemen mee. Is een algemeen gekend probleem.

Het beste om zoiets te proberen te vermijden is een reference pcb kaart kopen, die komen over het algemeen met Samsung chips.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    106 (99%)
    Kaart is in RMA terug naar amazon, word niet hersteld, automatisch refund, ik zou bijgot niet weten hoe je een RTX kaart besteld met samsung memory, naar wat ik kan terugvinden op net is het een silicon lottery, alsook veel mensen die niks problemen hebben met micron memory, ik denk dat ik gewoon een betere versie ga bestellen, die kaarten zijn getest op hogere clockfrequenties dus ik hoop dan minder kans op fail te hebben.

In mijn geval ipv de asus strix gaming de strix OC pakken, komt er steeds bij de betere uit naar stock koeling enzo samen met msi.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samus007 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kaart is in RMA terug naar amazon, word niet hersteld, automatisch refund, ik zou bijgot niet weten hoe je een RTX kaart besteld met samsung memory, naar wat ik kan terugvinden op net is het een silicon lottery, alsook veel mensen die niks problemen hebben met micron memory, ik denk dat ik gewoon een betere versie ga bestellen, die kaarten zijn getest op hogere clockfrequenties dus ik hoop dan minder kans op fail te hebben.

In mijn geval ipv de asus strix gaming de strix OC pakken, komt er steeds bij de betere uit naar stock koeling enzo samen met msi.
    Reference PCB kaarten hebben over het algemeen Samsung Mem chips. Dus degene met die smalle PCB. Niet zoals de MSI Gaming Trio X of de Asus Strix.

EVGA GPU's zijn reference PCB kaarten en hebben heel deftige koeling. Zoals deze:
    https://www.amazon.de/Grafikkarten-G...ref=mp_s_a_1_1

Inno3D kaarten ook:
    https://www.amazon.de/INNO3D-GeForce...ref=mp_s_a_1_1
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    106 (99%)
    Juist weer een splinternieuwe RTX 2080ti aorus extreme onder RMA kunnen doen, deze kaart beschikte over samsung geheugen en begon particles te krijgen na 1 week in gebruik, daarbovenop crashte de kaart random na 20 tot 40 mintuten in gebruik te zijn. Temps onder full load waren 76° dus dat is ook niet geweest.

Wat verdere research gedaan en het heeft niks te maken blijkbaar met het type geheugen maar met de memory controller, nvidia heeft blijkbaar serieus wat steken laten vallen bij hun Quality control, ze weten waar het probleem zit maar wachten klacht per klacht gewoon af en vervangen individueel de kaarten zonder een terugroepaktie in zn geheel ...

Gewoon heads up voor de mensen hier als ze zon kaart willen bestellen, schering en inslag en nog altijd niet concreet opgelost daar bij nvdia.

rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    173 (100%)
    MSI 2080 Ti Duke op release gekocht (alle, eenmaal hij beschikbaar kwam bij ons in de winkel ) en nog geen issues gehad. Ik las de weken errond dat de MSI toch iets minder last had van de mankementjes.
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La música del futuro.

iTrader
    106 (99%)
    Tis gewoon loterij, micron of samsung geheugen maakt weinig uit, meeste kaarten die faalden in het begin waren micron, daarom men dacht dat dat de oorzaak was maar het is de memory controller (waarschijnlijk want nvidia heeft officeel nog niks bevestigd de kl**thommels ...)

Regels voor berichten