iTrader
    0

gemeenschappelijk internet

hey

op de algemene vergadering (appartementsgebouw) zal er morgen een eigenaar voorstellen om gemeenschappelijk internet te plaatsen (een 20 tal app in het totaal)

op het internet vind ik weinig informatie hieromtrent.
    hoe gaat dit te werk ? is dit Wi-Fi ? of ook bekabeld tot in het appartement ?
    is iedereen verplicht om dan internet te nemen ?
    is de snelheid van het internet goed?
    iemand een idee van prijzen? installatie en het maandelijks abonnement per appartement ?
    is dit aan te raden of is het bed t om tegen te stemmen en moest ik overwegen om internet te nemen, zelf een provider te nemen?

thx

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    is toch perfect te doen als je met nie te veel bent? 20 lijkt me wel al veel.

Ik heb er ook al aan gedacht, wij zitten met 4 buren in een soort van vierkantige bouwgrond.
    eventueel 1 abonnement nemen, wifi repeater van telenet in het tuinhuis om te versterken,
    en dan met 4 mensen het abonnement delen door 4....

als iedereen elkaar goed kent, en er zitten geen mega giga downloaders in, lijkt dit toch best doenbaar?
    make america great again

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik vraag mij af welke provider en welke pack die mens in gedachten heeft als dat door 20 gedeeld moet worden. Het snelste dat ik vind is 500/100 van Proximus voor professionele klanten, maar dan moet je fiber hebben liggen. Als 20 man daar tegelijk gebruik van gaat maken heb je ineens maar 25 Mbps per gebruiker, inclusief waarschijnlijk de nodige lag. Da's natuurlijk afhankelijk van wat voor gebruikers je buren zijn, maar als de helft daar ineens Netflix begint te streamen 's avonds, er zitten nog wat gamers en mensen die Youtube willen kijken gaat je verbinding rap verzadigd zijn.

Ik ga er eigenlijk van uit dat hij misschien bedoelt om allen samen 1 provider te kiezen om eventueel een korting af te dwingen of te zorgen dat iedereen tegelijk overstapt om de overstap makkelijk te maken.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    en ook, ivm privacy, je wilt toch niet dat uw buurjongen per ongeluk ('ahum') op uw chromecast iets aan het casten is..
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

iTrader
    0
    Als ik hoor gemeenschappelijk internet dan denk ik aan een professionele aansluiting, dus niet een residentieel telenet whoppa ding of dergelijk, is niet toegestaan dat te delen.
    Als ik denk professionele aansluiting voor alle appartementen dan denk ik aan een router met Qos, VLANs en ingeval van draadloos: een wifi controller waar ieder zijn eigen wifi wachtwoord op kan instellen. Want je kan u echt niet permitteren dat je gehacked wordt door een buurman die in hetzelfde broadcast domain zit.
    Als ik denk router en VLANs dan denk ik: problemen met digitale TV, namelijk digicorders en dergelijke waarvan verwacht wordt dat ze rechtstreeks in telenet router zitten.

Ben eens benieuwd hoe hij dat allemaal gaat regelen.
    Ik hoop dat hij bedoelt dat proximus of een IT-firma bij hun een professionele, veilige oplossing komt plaatsen.
    En niet dat hij zelf de aftakking wel in orde gaat brengen want natuurlijk gaat dat ook marcheren maar dat heeft dan veiligheid 0,0.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 20 mei 2019 om 19:29

Regels voor berichten