iTrader
    0

Bij alleen internet/tel, mag je telenet netwerkverdeler uitschakelen? (bromgeluid)

Als je in huis alleen internet en telefoon gebruikt van Telenet dus geen tv kijkt, mag je die NIU netwerkverdeler van Telenet uitschakelen/bypassen?
    Of werkt die NIU netwerkverdeler ook als versterker voor internet (en telefoon) of is dat alleen van toepassing bij TV?
    Bij mij maakt die netwerkverdeler een bromgeluid wat nogal irritant is. Is type NIU-65/88-GA-01A-BE05 als ik goed lees.

Alvast bedankt.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    https://www.9lives.be/forum/hardware...ternatief.html

Thread van 2016, let vooral op de uitleg van Exit.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.9lives.be/forum/hardware...ternatief.html

Thread van 2016, let vooral op de uitleg van Exit.
    In die thread vermeld Exit dat als je alleen internet en telefoon wil, je dan blijkbaar zonder de netwerkverdeler kan. Kan je die kabel dan gewoon rechtstreeks in je modem pluggen of versterkt die ook je internet en telefoonsignaal? Heb je die NIU netwerkverdeler sowieso niet nodig om het inkomend signaal om te zetten, zelfs als je dus geen TV kijkt?

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Exit stelde duidelijk in die thread dat Telenet verantwoordelijk is voor die NIU.
    Bel naar Telenet, leg het probleem uit, en dan vervangen ze die NIU waarschijnlijk wel, denk ik toch.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Exit stelde duidelijk in die thread dat Telenet verantwoordelijk is voor die NIU.
    Bel naar Telenet, leg het probleem uit, en dan vervangen ze die NIU waarschijnlijk wel, denk ik toch.
    Ik vroeg mij eerder af of ik die NIU niet gewoon kan uitschakelen en kabel rechtstreeks kan aansluiten op modem als ik alleen internet en telefoon gebruik en niks TV?

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark01 Bekijk bericht
    Ik vroeg mij eerder af of ik die NIU niet gewoon kan uitschakelen en kabel rechtstreeks kan aansluiten op modem als ik alleen internet en telefoon gebruik en niks TV?
    Dat zou volgens een aantal artikelen op google moeten werken ja.
    Natuurlijk wel op eigen risico.

Mr Marduk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    je kan de dropkabel probleemloos rechtstreeks op de modem aansluiten als je geen tv gebruikt

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    het kan, maar niu gaat ook storingen filteren oa (zowel naar als van de modem ...)
    als je op de niu kijkt staat daar de versterking op vermeld (+0 en +4db)
    de com heeft geen versterking op zich.

maar als je enkel internet/tel hebt zit er buiten ook al een blokade vor tv signalen op.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Regels voor berichten