Discussie: Powerlines vraagje

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

Powerlines vraagje

Hey,

Zit even met een vraagje over powerlines.
    Had er nog liggen van vroeger en daar stond op 500 mbps.
    Nu stak ik ze in en kwam er maar max 100 uit.
    Men gigabit switch toonde maar 100 aan ipv 1000.

Even gaan googlen en nu zouden die effectief maar 100 zijn, maar lichtnet zou dan wel 500 zijn.
    Nu vraag ik me af wat die lichtnet nu eigenlijk is en waar ik moet op letten bij de volgende aankoop van een nieuw set.
    Zit zelf met een 200 down op men lijn maar met die powerlines kan ik dit niet halen.
    Momenteel zit ik nu op wifi te gamen wat wel relatief goed gaat, maar had toch graag een kabel gehad.

Even vermelden in game 30 ms ping en boven haal ik 195 down 19 up met wifi.
    In steam haal ik zelf 240 down.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ : LG 29" ultrawide:
    Steam Profile

Club Brugge

iTrader
    0
    Nooit van lichtnet gehoord. Wat is lichtnet. Dit klinkt als gebakken lucht :P

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nooit van lichtnet gehoord. Wat is lichtnet. Dit klinkt als gebakken lucht :P
    Ik heb daar ook nog nooit van gehoord, zou iets te maken hebben met gigabit snelheid.
    Veronderstel dan via glasvezel kabel zeker dat die zulke snelheden zal halen.

Lichtnet snelheid
    500Mbps
    Bedrade snelheid Tooltip
    Fast Ethernet (Tot 100 Mbps)

Dit zijn de specs dat ik zie op de informatie van de powerlines.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ : LG 29" ultrawide:
    Steam Profile

Club Brugge

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet
    theoretische snelheid over uw stroomkabels, wat niet betekent dat de verbinding tussen uw powerline en de pc/smartdevice ook 500mMbps is, want dan zit het niet meer op het lichtnet, maar is wifi of uw cat5/6 kabel de netwerkpoort bepalend.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 30 april 2019 om 19:15

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Ik heb daar ook nog nooit van gehoord, zou iets te maken hebben met gigabit snelheid.
    Veronderstel dan via glasvezel kabel zeker dat die zulke snelheden zal halen.

Lichtnet snelheid
    500Mbps
    Bedrade snelheid Tooltip
    Fast Ethernet (Tot 100 Mbps)

Dit zijn de specs dat ik zie op de informatie van de powerlines.
    Lol lees de specs
    https://www.tp-link.com/nl/service-p...specifications

Functionaliteit van de Hardware
    Stekkertype EU, VK, VS
    Standaarden en protocollen HomePlug AV, IEEE802.3, IEEE802.3u
    Interface 1 x ethernetpoort (10/100 Mbps)
    Knop Pair-knop
    Energieverbruik Maximum: 4,60 W (220 V/50 Hz)
    Standaard: 4,26 W (220 V/50 Hz)
    Stand-by: 0,88 W (220 V/50 Hz)
    LED-Indicator PWR, PLC, ETH
    Afmetingen ( B x D x H ) 65 x 52 x 28,5 mm
    BEREIK 300 m in huis
    Functionaliteit van de Software
    Modulatietechnologie OFDM
    Encryptie 128-bits AES-encryptie
    Overige
    Certificatie CE, FCC, RoHS
    Pakketinhoud Powerline ethernetadapter
    Ethernetkabel (RJ45)
    Installatie-cd
    Snelle installatiegids
    Systeemvereisten Windows 8/7/Vista/XP/2000, Mac, Linux
    Omgeving Gebruikstemperatuur: 0~40°C
    Bewaartemperatuur: -40~70°C
    Luchtvochtigheid gebruik: 10~90% niet-condenserend
    Luchtvochtigheid bewaren: 5~90%, niet-condenserend
    No way dus dat dat ding ooit 500mbps kan halen.
    Men zegt zelfs 600mbps op de overview tab met een hoop sterretjes zonder echte uitleg bij.
    https://www.tp-link.com/nl/service-p...-kit/#overview

*1. De theoretische, maximale overdrachtssnelheid is afgeleid van de specificaties van de HomePlug AV2. De werkelijke overdrachtssnelheid zal per netwerkomgeving variëren door factoren als: afstand, netwerkverkeer, storing door elektriciteitskabels, bouwmateriaal en -constructie, kwaliteit van de elektrische installatie en andere ongunstige omstandigheden.
    *2. Werkelijke gegevens zullen variëren door netwerkomstandigheden en omgevingsfactoren.
    De homeplug AV2 standard zou blijkbaar 600mbps kunnen toelaten op uw elektriciteitsnet = 'lichtnet'.
    Maar natuurlijk als uw ethernet poorten op het toestel 10/100 zijn dan kan dat nooit 600mbbs worden, max 100.

Dat is eigenlijk puur bedrog en leugens. Maar ik kan al raden waarom die daar mee weg komen:
    Als je 12x van die adapters koopt, en je hangt die aan dezelfde stekkerblokken, dan ga je dus 6x100mb krijgen en dus 600mbps op uw lichtnet.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 30 april 2019 om 18:59

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Lol lees de specs

No way dus dat dat ding ooit 500mbps kan halen.
    Men zegt zelfs 600mbps op de overview tab met een hoop sterretjes zonder echte uitleg bij.
    https://www.tp-link.com/nl/service-p...-kit/#overview

De homeplug AV2 standard zou blijkbaar 600mbps kunnen toelaten op uw elektriciteitsnet.
    Maar natuurlijk als uw ethernet poorten op het toestel 10/100 zijn dan kan dat nooit 600mbbs worden, max 100.
    Dat is eigenlijk puur bedrog en leugens.
    Wel ik ging er ook vanuit dat dat ding 500 down kon toen ik het kocht paar jaar geleden.
    Maar na wat opzoek werk kwam ik op artikel van Tweakers en die ook uitlegde dat die poorten maar 100 zijn.
    Dus waarom die 500 daar op staat weet ik ook niet aangezien die poort maar 100 is.

@tone bedankt voor de uitleg nu weet ik dit ook weer.
    Gewoon letten op de ethernet poort dus van de powerline dat die wel degelijk gigabit is.
    Steam Profile

Club Brugge

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet
    theoretische snelheid over uw stroomkabels, wat niet betekent dat de verbinding tussen uw powerline en de pc/smartdevice ook 500mMbps is, want dan zit het niet meer op het lichtnet, maar is wifi of uw cat5/6 kabel bepalend.
    Nee de netwerkpoort op de powerline adapter is hier bepalend. En die is 10/100 volgens de specs.
    Die 600mbps kan je alleen halen als je vb. 12 van die powerline adapters koopt. Dan haal je effectief 600mbps op uw lichtnet.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Nee de netwerkpoort op de powerline adapter is hier bepalend. En die is 10/100 volgens de specs.
    Die 600mbps kan je alleen halen als je vb. 12 van die powerline adapters koopt. Dan haal je effectief 600mbps op uw lichtnet.
    I stand corrected.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Ik heb hier nog een Devolo Magic 1 Multiroom Wifi kit liggen.
    Is de opvolger van de 1200+ Powerlines. Dus kunnen in theorie 1200MBit aan.

Is maar 3 maanden gebruikt en steekt sinds een maand of 2 in de doos. Komt met nog bijna 3 jaar garantie, factuur via bol.com, doos en accessoires. Is een pack van 2 Wifi adapters met 2 RJ-45 poorten per adapter en een home adapter voor aan de modem/router.

Je kan zelfs alles instellen via de Android of iOS app.

Moest je interesse hebben. Laat je maar iets weten. Heb nog een Magic 1 LAN adapter ook voor enkel een poort uitbreiding.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    ff een dubbelcheck gedaan voor onze TS om te zien of dit ook geen marketing truuk is.
    https://data.kommago.nl/files/pdf/de...leiding_nl.pdf
    Powerline
    met snelheden tot wel 1200 Mbps
    over afstanden tot wel 400 meter
    Veilig – met 128 bits-AES-Powerline-coder

Via de 2 gigabits netwerkaansluitingen op de
    devolo Magic 1 WiFi sluit u vaste netwerkapparaten,
    zoals een spelconsole, televisie of media-ontvanger,
    via het Powerline-netwerk ...
    Lijkt me dus wel in orde en mogelijks 10x sneller dan die zogezegde 600mbps adapters.
    Plus die gebruikt ook nog wifi mesh dus, lijkt me zeer goed materiaal. Maar toch doe je ze weg.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht

Is maar 3 maanden gebruikt en steekt sinds een maand of 2 in de doos. Komt met nog bijna 3 jaar garantie, factuur via bol.com, doos en accessoires. Is een pack van 2 Wifi adapters met 2 RJ-45 poorten per adapter en een home adapter voor aan de modem/router.

Je kan zelfs alles instellen via de Android of iOS app.

Moest je interesse hebben. Laat je maar iets weten. Heb nog een Magic 1 LAN adapter ook voor enkel een poort uitbreiding.
    Zal toch even moeten wachten als ik de prijzen zie van die set
    Wilde eerste een 144hz scherm kopen, ligt net in de zelfde range als je setje.
    Khou het in gedachten moest je het nog niet kwijt geraakt zijn.
    Steam Profile

Club Brugge

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    ff een dubbelcheck gedaan voor onze TS om te zien of dit ook geen marketing truuk is.

Lijkt me dus wel in orde en mogelijks 10x sneller dan die zogezegde 600mbps adapters.
    Plus die gebruikt ook nog wifi mesh dus, lijkt me zeer goed materiaal. Maar toch doe je ze weg.
    Had voornamelijk meerdere netwerkpoorten aan de modem nodig. Wil mijn TV, NAS, Digitale TV, Xbox en PC aansluiten en had dus te weinig poorten.

Heb nu een Linksys EA9500 die ik in promo bij ibood heb gekocht met een RE6500 op het einde voor de kamers en de wifi dekt iets slechter dan die Magic 1 powerlines, maar stoort mij niet.

Met die 2 poorten die nog vrij waren kwam ik niet toe en ben onlangs verhuisd en hier is het elektriciteitsnetwerk niet optimaal om de volledige snelheid te ondersteunen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Zal toch even moeten wachten als ik de prijzen zie van die set
    Wilde eerste een 144hz scherm kopen, ligt net in de zelfde range als je setje.
    Khou het in gedachten moest je het nog niet kwijt geraakt zijn.
    En dat is nog de goedkope set van de Magic reeks. De Magic 2 reeks is nog duurder .

Ik ben er tot op heden nog niet vanaf geraakt, dus je mag iets laten weten. De Wifi set mag weg voor €140 en die LAN adapter voor €30. LAN adapter is zelfs nooit gebruikt geweest.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten