Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

AMD Ryzen 2700x temps

Ik heb een 4 maanden oud pc gekocht, zelf samensgesteld door de verkoper.

Als ik via Ryzen master de temps nakijk idle zit hij 30 graden ofzo maar vanaf het moment dat ik een tab open in chrome of dergelijke banale zaken stijgt die temp tot 37-40 graden, en dan zakt die terug naar 30, en stijgt hij terug als ik iets doe.
    De build is wel een ITX build en het is ook met stock koeler.
    Tijdens gamen blijft die raar genoeg stabiel met temps tussen 55-60°

Ik zou misschien de stock koeler kunnen vervangen door een aftermarket maar ik heb niet echt veel ervaringen met een ITX build op wat moet ik letten als ik een aftermarket koeler zoek?
    Of zijn die temps normaal voor een AMD ?
    (mobo is Asrock Fatality X470), case is een Fractal Design Define Nano S.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een 4 maanden oud pc gekocht, zelf samensgesteld door de verkoper.

Als ik via Ryzen master de temps nakijk idle zit hij 30 graden ofzo maar vanaf het moment dat ik een tab open in chrome of dergelijke banale zaken stijgt die temp tot 37-40 graden, en dan zakt die terug naar 30, en stijgt hij terug als ik iets doe.
    De build is wel een ITX build en het is ook met stock koeler.
    Tijdens gamen blijft die raar genoeg stabiel met temps tussen 55-60°

Ik zou misschien de stock koeler kunnen vervangen door een aftermarket maar ik heb niet echt veel ervaringen met een ITX build op wat moet ik letten als ik een aftermarket koeler zoek?
    Of zijn die temps normaal voor een AMD ?
    (mobo is Asrock Fatality X470), case is een Fractal Design Define Nano S.