Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee is gewoon ik ben die hoge temps niet gewend en voel mij er niet veilig bij voor de CPU dan.
    Ze zitten niet constant op die snelheid maar spiken constant. Spiken naar volle snelheid en zakt terug, terug naar boven, terug naar beneden. Ben dat niet gewend van de CPU.
    Mijn vorige was een i5 en die was anders. Maar ja das een cpu van 5 jaar geleden of ouder.
    En ook zat hij gisteren avond tussen de 35-50 graden heel de tijd.
    Als uw CPU continu tegen de 90° zit, dan mag je je zorgen gaan maken. Maar die 35-50 is absoluut geen enkel probleem voor een CPU. Je gaat enkel performance wegnemen en aan de levensduur van uw CPU gaat het niets veranderen. Mijn 2700 zit idle ook op 28-32 te draaien en spiked ook continu voor 1-2 seconden naar 40° om dan meteen terug te zakken naar 30.

Is zo'n beetje zoals mensen die steeds klagen over RAM gebruik. Steken ze 16GB erin maar owé als er een paar gig gebruikt wordt.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    De chip heeft dubbel het aantal echte cores tov een i5 van vroeger, plus nog eens HT die de temps naar boven trekt -en dat alles onder een stock koeler. 50 graden is niets imo.

Nu als je je echt zorgen maakt kan het geen kwaad om er een betere koeler op te zetten, maar nodig is het niet
    Ja iedereen zegt het is ok.
    Het is ook de eerste keer dat ik een CPU heb die zo werkt. Als mijn i5 een K versie was, was dat wrs ook zo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Nee is gewoon ik ben die hoge temps niet gewend en voel mij er niet veilig bij voor de CPU dan.
    Ze zitten niet constant op die snelheid maar spiken constant. Spiken naar volle snelheid en zakt terug, terug naar boven, terug naar beneden. Ben dat niet gewend van de CPU.
    Mijn vorige was een i5 en die was anders. Maar ja das een cpu van 5 jaar geleden of ouder.
    En ook zat hij gisteren avond tussen de 35-50 graden heel de tijd.
    Dat is volkomen normaal. Die CPU clocked gewoon terug om stroom te besparen als hij niet moet werken. Als er een programma gestart wordt of je doet een nieuwe tab open, dan krijg hij wat instructiesets te verwerken en gaat de clock omhoog (en dus temps) zodra hij klaar is, gaat hij terug chillen.

Mijn CPU zitten de hele rond te springen als ik gewoon zit te surfen en discord te checken. Dat gaat van 800 naar 5000mhz, dan 2000mhz, ne keer 4000mhz, weer naar 800, ... en zo voort en zo verder. Helemaal normaal :-)

Je kan dat downclocken en overclocken wel uitschakelen, maar is alleen maar nadelig. Die hardware is ontwikkeld om zo te werken.

En de NON K intel CPU's zijn echt fris. Ik heb een i5 4690 gehad en die werd in zware games maar 45°C met een average koeler omdat het een vrij tamme CPU is.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    De standaard koeler voldoet als je niet overklocked. Die spikes moet je niet aantrekken, als je CPU te hoog in temp gaat zal hij trager gaan werken tot zelfs het systeem afzetten.
    Dat variabel klokken gaat tegenwoordig zo snel dat je dat niet meer moet afzetten. .

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ja ondertussen ben ik het gewend.
    Gisteren paar uur GTA V gespeeld de Ryzen bleef hangen rond 50 graden. De nieuwe RTX 2070 komt ook niet boven 50 graden.
    Vind de temps dus zeker perfect zo. Had ik echt niet verwacht dat een ITX build zo’n temps lucht gekoeld zou halen.
    Vooral de RTX 2070 zo dicht bij de PSU

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e501dfbc71.jpg

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten